• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Anonym (Nej till våld)
    Anonym (--) skrev 2015-03-27 12:20:15 följande:

Era tolkningar är otroliga här måste jag säga, man blir smått förivrat vad ni snackar om, straff konsekvens påföljd, vilket ord man än väljer snackar vi om samma sak.

Sen tror jag nästan att dom allra flesta tonisar vet att föräldrar är med dom och inte emot dom vad det än gäller, med undantag för dom som använder ren våld för att puscha genom vardagen.

Nej, vi snackar inte alls om samma sak.
    Det du förespråkar är just rent våld, oavsett hur du väljer att uttrycka det.
    Och det är vad vi andra reagerar på, du spelar i en helt egen liga. 
  • Anonym (Nej till våld)
    Anonym (ja) skrev 2015-03-27 16:36:35 följande:
    Aga är inte misshandel och vuxna kvinnor kan inte jämföras med små snorungar.
    Jo, aga är misshandel i allra högsta grad fråga vilken domare som helst. 
    Dumheter. 
  • Anonym (Nej till våld)
    Anonym (ja) skrev 2015-03-27 16:48:26 följande:
    Om såna ungar fick en dask på arslet skulle diagnossymtomen mildras illa kvickt, det är jag säker på. Bråkiga ungjävlar ska sätta på plats!
    Pratar du om dig själv nu?
  • Anonym (Kram)

Nej, jag har aldrig velat slå mina barn eller på annat sätt misshandla dem.

• Nomanisanisland
    Anonym (ja) skrev 2015-03-27 16:48:26 följande:

Om såna ungar fick en dask på arslet skulle diagnossymtomen mildras illa kvickt, det är jag säker på. Bråkiga ungjävlar ska sätta på plats!

Du är om du praktiserar dina dillerier ett fegt litet barnmisshandlande as. De enda som ska sättas på plats är vidriga våldsapolgeter som har en oförlåtligt korkad och illsint barn- och mönniskosyn. Du har ingen aning om vad du babblar om.
  • Nomanisanisland
    Anonym (ja) skrev 2015-03-27 16:36:35 följande:

Aga är inte misshandel och vuxna kvinnor kan inte jämföras med små snorungar.

Barnaga är misshandel och utövas endast av små fega as som är för dumma i huvudet för att begripa att det vare sig hjälper eller är moraliskt försvarbart. Enda skillnaden är att den vuxna kvinnan teoretiskt kan lämna, barnet är fast med den vuxne som väljer att kränka och misshandla det. Och snorunge kan du vara själv.
  • Nomanisanisland

Den enda som förvirrar är som medvetet ljuger och säger dig vara emot barnmisshandel samtidigt som du beskriver hur du har och planerar att missjandla dina barn. Din oförmåga att stå för det du säger och gör är nästan. Lika motbjudande som din fullkomligt vidriga syn på barn oxh människor. Endast ett litet as beskriver hur den planerar att ge sina barn blåtiror. Sådana som du ska bara hålla käften, veta hur, inte vara i närheten av barn och bemötas med det djupaste av förakt.

Anonym (--) skrev 2015-03-27 12:20:15 följande:

Era tolkningar är otroliga här måste jag säga, man blir smått förivrat vad ni snackar om, straff konsekvens påföljd, vilket ord man än väljer snackar vi om samma sak.

Sen tror jag nästan att dom allra flesta tonisar vet att föräldrar är med dom och inte emot dom vad det än gäller, med undantag för dom som använder ren våld för att puscha genom vardagen.

• Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-27 11:37:05 följande:

När man kommer till tonåren så måste 95% av grunden vara lagt, minimum, vad som händer sen händer sen.

När man anser som det jag kommenterade att i princip all konsekvens för ungarna är kränkning eller våld så är man helt ute och seglar oavsett ålder.

Kommer dom in i tonåren så försvinner mycket av sansen, då ska det vara i ryggraden att man lyssnar på sina föräldrar sen att får man acceptera mer i och med det inte längre rör sig om barn utan tonåringar är en annan femma, det vet vi nog alla.

Som sagt de enda som ör ute och seglar här är du och ditt anhang av barnmisshandelsförespråkare.
  • Filip1990

Jag anser att Sverige borde ha lagar som liknar Kanada och Storbritannien; alltså ska det vara lagligt att använda viss aga på barn upp till 12-årsåldern, men inte mer än att det högst får lämna "temporary reddening of the skin".

Helt enkelt: lite smisk på baken ska vara lagligt; misshandel med tillhyggen, slag mot annan kroppsdel än rumpan etc. etc. ska vara olagligt.

• Efraim Barkbit
    Filip1990 skrev 2015-04-05 23:55:43 följande:

Jag anser att Sverige borde ha lagar som liknar Kanada och Storbritannien; alltså ska det vara lagligt att använda viss aga på barn upp till 12-årsåldern, men inte mer än att det högst får lämna "temporary reddening of the skin".

Helt enkelt: lite smisk på baken ska vara lagligt; misshandel med tillhyggen, slag mot annan kroppsdel än rumpan etc. etc. ska vara olagligt.

Så välsignat att vi inte bor i UK eller Canada, och att vi aldrig i detta landet kommer falla till föga för konservativa strömningar gällande barnaga.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?