• Drömmenimittliv

IVF Örebro 2015

Startar en ny tråd för oss som redan är inne elr ska påbörja ivf karusellen i Örebro län.

Vi har precis förbrukat vårt
    1Ivf försök som resulterade i ett ET och FET som jag nu ruvar på, är på rd8 idag tror???? har td 30/3. Hoppas att det har tagit sig, har inga speciella symptom???? hoppas fler hittar hit???? vi är 25 och 26år.

• Svar på tråden IVF Örebro 2015
  • nittondemars
    Söndag skrev 2015-09-28 22:15:18 följande:

Hur gick det? Ruvare? Håller tummarna!!

9?! De var ju toppen bra!'

Ja, nio (eller 8 nu då) blastisar i frysen känns som en skön backup. Vi kan göra insättningar varje månad fram till nästa sommar om det skulle behövas.

Innan lördag kände jag mig säker på att återföringen inte skulle bli av. Allt från att blastis inte skulle överleva till att sjukhuset skulle brinna ner... Men nu ruvar jag på det vi hoppas ska bli vår vårat lilla mirakel. Tre dagar har gått och tio kvar till testdag... Hur får man dagarna att gå...?!

Vad skönt att ha kommit så pass långt i graviditeten. Hur mår du?
  • Zamira
    Söndag skrev 2015-09-28 22:16:53 följande:
    Å spännande!!

VI gick in i vecka 24a idag! De rullar på sakta men säkert!
    Oh, då har du kommit lång väg nu ju :D
    Längtar tills jag också är så långt på vägen, och förhoppningsvis blir det i vinter :)
    Jag som annars tyckte att 8/2 hade varit ett bra datum, men jag får hoppas på julibebis istället!
  • Söndag
    Zamira skrev 2015-09-29 19:34:24 följande:
    Oh, då har du kommit lång väg nu ju :D
    Längtar tills jag också är så långt på vägen, och förhoppningsvis blir det i vinter :)
    Jag som annars tyckte att 8/2 hade varit ett bra datum, men jag får hoppas på julibebis istället!
    Ha faktiskt, endå känns det stundtals som tiden går sååå sakta och januari känns som den är super långt bort!

Men mysigt ???? speciellt som jag äntligen slutar kräkas och istället kan njuta av lilleman där inne :)
  • nittondemars
    Zamira skrev 2015-09-21 20:05:58 följande:

Hej!

Jag är igång med omgång 2, har äp v.42 om allt går som tänkt :)

Hej!

Hur har det gått för dig? Blir det äp i veckan?
  • Zamira
    nittondemars skrev 2015-10-13 15:49:23 följande:
    Hej!
    Hur har det gått för dig? Blir det äp i veckan?

Hallå!

Jag var iväg idag tom, plockade ut 15 blåsor, men "bara" 8 ägg i dem, men tror det är bra, lite färre ägg så kanske det är bättre kvalitet än vad det har varit på den första omgången :) Så imorgon runt 13 ringer de och säger hur många som har befruktats :)

• Söndag
    Zamira skrev 2015-10-13 16:05:33 följande:

Hallå!

Jag var iväg idag tom, plockade ut 15 blåsor, men "bara" 8 ägg i dem, men tror det är bra, lite färre ägg så kanske det är bättre kvalitet än vad det har varit på den första omgången :) Så imorgon runt 13 ringer de och säger hur många som har befruktats :)

Å spännande!! Vi håller tummarna!

Gick plocket bra?
  • Zamira
    Söndag skrev 2015-10-14 07:36:53 följande:
    Å spännande!! Vi håller tummarna! Gick plocket bra?

Tack så mycket!!

Jadå det gjorde det allt,men det gjorde mycket ondare den här gången, fast det märktes inte sa sköterskorna och läkaren, jag är väldigt duktig på att låtsas vara oberörd, så jag fick beröm för att jag höll mig lugn trots det haha ;)
    Och denna läkaren satte bara 2 bedövningar (förra satte 4) så vet inte om det påverkade lite kanske, men det viktiga var att de fanns ägg där inne, och det gjorde det ju :) Så nu väntar jag på att klockan ska passera 13, fy vad nervös jag är på att få höra hur många som befruktats!!

• nittondemars
    Zamira skrev 2015-10-14 09:26:45 följande:

Tack så mycket!!

Jadå det gjorde det allt,men det gjorde mycket ondare den här gången, fast det märktes inte sa sköterskorna och läkaren, jag är väldigt duktig på att låtsas vara oberörd, så jag fick beröm för att jag höll mig lugn trots det haha ;)

Och denna läkaren satte bara 2 bedövningar (förra satte 4) så vet inte om det påverkade lite kanske, men det viktiga var att de fanns ägg där inne, och det gjorde det ju :) Så nu väntar jag på att klockan ska passera 13, fy vad nervös jag är på att få höra hur många som befruktats!!

Håller tummar och tår nu!
  • Zamira
    nittondemars skrev 2015-10-14 12:53:11 följande:
    Håller tummar och tår nu!

Tack!!

Bara 1 befruktat, känns som att något måste vara fel när det blir så få befruktade (förra gången 2, nu 1) men får hoppas på detta lilla ägg ändå! :)

• nittondemars
    Zamira skrev 2015-10-14 12:57:20 följande:

Tack!!

Bara 1 befruktat, känns som att något måste vara fel när det blir så få befruktade (förra gången 2, nu 1) men får hoppas på detta lilla ägg ändå! :)

Åh, jag hoppas också för din skull. Ett litet är ju allt som ska behövas, men jag förstår din frustration. Är det planerat för insättning imorgon?
Svar på tråden IVF Örebro 2015