• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • skakan
    Honsomvill skrev 2015-06-10 12:32:07 följande:

En fråga,

Va ska man handla för storlek på bebis kläder? Eftersom det är vårt första barn, har jag verkligen ingen aning...

Jag handlade alldeles för mycket i storlek 50 första gången. För det första fick vi extremt mycket kläder i den storleken av andra och vår dotter växte ur storleken på 2 veckor. Jag skulle rekommendera att köpa lite kläder i storlek 56 och resten i större storlekar. Om ni nu skulle behöva mer kläder i mindre storlekar kan man köpa det i efterhand.
  • ardagan
    Beya skrev 2015-06-10 10:23:39 följande:

Vet att en del inte vill tala om vikten, men är det fler än jag som redan gått upp över 6 kilo? hade varit skönt att få känna sig lite normal men känner att det är mitt eget fel, var ju tvungen att äta varannan timme den första tiden om jag skulle må bra... sen har jag ätit mycket mer pasta, bröd och ris som jag inte gör i vanliga fall. Önskar jag kunde skylla på bebisen i magen men det är ju jag själv som ätit mig till detta :)

Angående bebiskläder och inköp så avvaktar jag.. tycker det känns alldeles för tidigt. Kanske efter RUL, vi får se min pojkvän däremot vill redan börja titta på barnvagnar

Med första barnet hade jag vid det här laget gått upp 10 kg. Totalt över 20 kg. Borta inom 4 månader och nåt kg till.

Med andra barnet hade jag vid det här laget gått upp 7 kg. Totalt 17 kg. Borta inom 6 månader och nåt kg till.

Med tredje barnet gick jag upp gode biten över 20 kg. 10 kg vid det här laget. Borta inom 6 månader men jag tappade inget extra.

Nu ligger jag på minuskilo men hade betydligt högre startvikt. 

Det jag vill säga är: Oroa dig inte men tänk på vad du stoppar i dig. Du behöver inte äta för två men gå inte omkring hungrig heller. Tänk smart på maten men mår du illa så ät av det du kan.

• ardagan
    velvet skrev 2015-06-10 12:38:59 följande:

Honsomvill - Jag tror att dom rekommenderar att man har några plagg i olika storlek med sig till BB? Typ 44, 50, 56. Man vet ju inte exakt hur stor bebis man får! Vi hade bara med oss storlek 50 vilket vår dotter drunknade i. Hon kunde bara ha storlek 44 den första tiden. Hon var trots allt 49 cm lång och vägde drygt 3200 g när hon föddes, så lite konstigt att inte storlek 50 passade!

Oj! Mina tidigare barn har aldrig kunnat använda storlek 50, nästan inte ens 56 och då var de 52, 50 resp 54 cm lång vid födseln
  • fantasy06

Har lånat en angel sound av en kollega. Galet svårt att hitta bebisen men när man väl gör det är set ju så mysigt att lyssna på hjärtat. Är i v 14+2.

• PlusLängtan

Jag har satsat på 50/56 på dubbelstorlek. Annars har jag köpt 56. Får se om bebisen kan ha det. Men efter 2 missfall och vi nu kommit till 13+5 måste det få firas och glädjas, så lite shoppar vi allt :)

• Beya
    ardagan skrev 2015-06-10 19:46:24 följande:

Med första barnet hade jag vid det här laget gått upp 10 kg. Totalt över 20 kg. Borta inom 4 månader och nåt kg till.

Med andra barnet hade jag vid det här laget gått upp 7 kg. Totalt 17 kg. Borta inom 6 månader och nåt kg till.

Med tredje barnet gick jag upp gode biten över 20 kg. 10 kg vid det här laget. Borta inom 6 månader men jag tappade inget extra.

Nu ligger jag på minuskilo men hade betydligt högre startvikt. 

Det jag vill säga är: Oroa dig inte men tänk på vad du stoppar i dig. Du behöver inte äta för två men gå inte omkring hungrig heller. Tänk smart på maten men mår du illa så ät av det du kan.

Åh det var lite skönt att höra minns bara  med mitt första barn att jag fick ligga i som sjutton för att gå ner. Å andra sidan så gick jag ju faktiskt ner till mindre än när jag blev gravid tog dock minst ett år.
  • SsJj

Här är min plutt. Var på KUB idag och vi gick igenom hela bebisen och allt såg jättebra ut. Bebisen stod på huvudet, drack vatten, sög på tummen och la sig sedan till ro. Vi fick lägsta risken, 1:20000 för någon sjukdom. Nu spritter det i hela kroppen av lycka att allt är okej. Kanske dags att berätta snart. :)

Har inte köpt något ännu men brukar ha kläder i storlek 50 i början. Mina flickor har haft det från början men då har det varit lite stort och dom har hunnit slita på kläderna. Dom har legat på 50cm och 3050 och 3330 gram.

Jag har gått upp 20-25 kilo båda gångerna, 4 kilo hittills men går ner allt igen men visst tar det tid. Inget som försvinner över en natt.. :)
  • gällka88

Nån mer som är suuuupertörstig? Dricker vatten å åter vatten men fortfarande törstig! Känns som de saknas nåt så ja bli aldrig nöjd!! Håller på att tokig!!

• Winny87

Jag har senaste veckorna druckit säkert 3-4 liter vatten per dag hehe så ja törst har jag med märkt :)

• Karin23
    gällka88 skrev 2015-06-11 21:49:53 följande:

Nån mer som är suuuupertörstig? Dricker vatten å åter vatten men fortfarande törstig! Känns som de saknas nåt så ja bli aldrig nöjd!! Håller på att tokig!!

Jag märkte tydlig skillnad i mig själv nu när jag blev gravid. Från att gå och va lite av en "dryck-anorexi" utan behov för att dricka ordentligt så är jag ständigt i behov dricka vätska nu, alltid törstig!;) verkstaden jobbar väl ut den normala halten av vätska i kroppen;)
Svar på tråden BF december 2015 :-)