BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
En fråga,
Va ska man handla för storlek på bebis kläder? Eftersom det är vårt första barn, har jag verkligen ingen aning...
Vet att en del inte vill tala om vikten, men är det fler än jag som redan gått upp över 6 kilo? hade varit skönt att få känna sig lite normal
men känner att det är mitt eget fel, var ju tvungen att äta varannan timme den första tiden om jag skulle må bra... sen har jag ätit mycket mer pasta, bröd och ris som jag inte gör i vanliga fall. Önskar jag kunde skylla på bebisen i magen men det är ju jag själv som ätit mig till detta :)
Angående bebiskläder och inköp så avvaktar jag.. tycker det känns alldeles för tidigt. Kanske efter RUL, vi får se
min pojkvän däremot vill redan börja titta på barnvagnar ![]()
Med första barnet hade jag vid det här laget gått upp 10 kg. Totalt över 20 kg. Borta inom 4 månader och nåt kg till.
Med andra barnet hade jag vid det här laget gått upp 7 kg. Totalt 17 kg. Borta inom 6 månader och nåt kg till.
Med tredje barnet gick jag upp gode biten över 20 kg. 10 kg vid det här laget. Borta inom 6 månader men jag tappade inget extra.
Nu ligger jag på minuskilo men hade betydligt högre startvikt.
Det jag vill säga är: Oroa dig inte men tänk på vad du stoppar i dig. Du behöver inte äta för två men gå inte omkring hungrig heller. Tänk smart på maten men mår du illa så ät av det du kan.
Honsomvill - Jag tror att dom rekommenderar att man har några plagg i olika storlek med sig till BB? Typ 44, 50, 56. Man vet ju inte exakt hur stor bebis man får! Vi hade bara med oss storlek 50 vilket vår dotter drunknade i. Hon kunde bara ha storlek 44 den första tiden. Hon var trots allt 49 cm lång och vägde drygt 3200 g när hon föddes, så lite konstigt att inte storlek 50 passade!
Har lånat en angel sound av en kollega. Galet svårt att hitta bebisen men när man väl gör det är set ju så mysigt att lyssna på hjärtat. Är i v 14+2.
Jag har satsat på 50/56 på dubbelstorlek. Annars har jag köpt 56. Får se om bebisen kan ha det. Men efter 2 missfall och vi nu kommit till 13+5 måste det få firas och glädjas, så lite shoppar vi allt :)
Med första barnet hade jag vid det här laget gått upp 10 kg. Totalt över 20 kg. Borta inom 4 månader och nåt kg till.
Med andra barnet hade jag vid det här laget gått upp 7 kg. Totalt 17 kg. Borta inom 6 månader och nåt kg till.
Med tredje barnet gick jag upp gode biten över 20 kg. 10 kg vid det här laget. Borta inom 6 månader men jag tappade inget extra.
Nu ligger jag på minuskilo men hade betydligt högre startvikt.
Det jag vill säga är: Oroa dig inte men tänk på vad du stoppar i dig. Du behöver inte äta för två men gå inte omkring hungrig heller. Tänk smart på maten men mår du illa så ät av det du kan.

Nån mer som är suuuupertörstig? Dricker vatten å åter vatten men fortfarande törstig! Känns som de saknas nåt så ja bli aldrig nöjd!! Håller på att tokig!!
Jag har senaste veckorna druckit säkert 3-4 liter vatten per dag hehe så ja törst har jag med märkt :)
Nån mer som är suuuupertörstig? Dricker vatten å åter vatten men fortfarande törstig! Känns som de saknas nåt så ja bli aldrig nöjd!! Håller på att tokig!!