• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • JZ79
    Missne skrev 2015-07-01 19:20:59 följande:

Imorgon ska jag på KUB (v 11+6). Känns nervöst då man inte har en aning om fostret fortfarande lever och mår bra. Det var 3,5 veckor sedan förra UL då man fick se att fostret levde. Men jag försöker tänka positivt... att fostret utvecklas och har det bra.

Håller tummarna att allt är bra!! Förstår din oro, känner samma.. Vi ska göra kub på fredag.
  • bullenochgrisen

Till er som är oroliga mellan ul, mitt lugnande var att köpa en doppler att lyssna på bebisens hjärtslag med. Jag köpte min för femhundra på teknikmagasinet och gav mig verkligen lugn när jag tvivlade på om bebisen levde eller ej, innan jag började känna tydliga rörelser varje dag senare i graviditeten. Kram och lycka till på kub/ nupp.

• weeme
    JZ79 skrev 2015-07-01 18:24:37 följande:
    Köpt Magnesium idag Ska ta nu till kvällsmaten. Tydligen ska magnesium helst tas på kvällen (minns inte varför).
    Hoppas det hjälper! Jag ska köpa- vilken dag som helst... Lycka till på KUB!

Ska snart göra RUL, samma oro, har känt bebis lite då och då men det är så osäkra känningar så här i början att det inte känns säkert. Finns det liv, den eviga frågan...
  • Redan47
    JZ79 skrev 2015-07-01 18:24:37 följande:
    Köpt Magnesium idag smile1.gif Ska ta nu till kvällsmaten. Tydligen ska magnesium helst tas på kvällen (minns inte varför).
    Immunförsvaret bla är ju ett system som jobbar när vi vilar o därför går mg bäst åt till natten.
  • Missne
    zaq1234 skrev 2015-07-02 16:17:03 följande:

Hur gick det på kub missne?

Hoppas allt gick bra!

Det gick jättebra på KUB . Pyret var mycket livligt och sprattlade hela tiden med armar och ben och kropp. Jag kunde inte hålla mig för skratt när ja såg den lilla. Tror det var nån slags blandning av lyckorus och att hen rörde sig så mycket hela tiden. Fick verkligen lägga band på mig för att det skulle gå att se nåt på ultraljudet för att min mage guppade när jag skrattade. Känns som en otrolig lättnad att allt såg så bra ut

JZ79: Lycka till på ditt KUB imorgon. Det var fantastiskt att se barnet
  • bullenochgrisen

Åh vad härligt att allt såg och kändes bra! Minns mitt nupp/kub, det blev så verkligt på något sätt för då ser ju verkligen bebisen ut som en bebis också med konturer och rörelser och allt. Det är underbart att gå på ultraljud i dom där veckorna :) stor kram

Missne skrev 2015-07-02 17:12:57 följande:

Det gick jättebra på KUB . Pyret var mycket livligt och sprattlade hela tiden med armar och ben och kropp. Jag kunde inte hålla mig för skratt när ja såg den lilla. Tror det var nån slags blandning av lyckorus och att hen rörde sig så mycket hela tiden. Fick verkligen lägga band på mig för att det skulle gå att se nåt på ultraljudet för att min mage guppade när jag skrattade. Känns som en otrolig lättnad att allt såg så bra ut

JZ79: Lycka till på ditt KUB imorgon. Det var fantastiskt att se barnet

• bullenochgrisen

Jag känner mig inte lika nervös och rädd inför snittet nu, har nog låtit allt sjunka in lite mer än förut, även fast tankarna fortfarande är där så tror jag ändå det är vanligt då det faktiskt är en förlossning. Nästan alla är rädda eller oroliga för någonting gällande fl och jag känner att min oro börjar sjunka in mer och mer, jag längtar mer inför bebis faktiskt :)

Bara 12 dagar kvar till snitt :)

Var hos bm idag, påtalade min tidigare rädsla men jag känner som sagt att jag har mer kontroll över tankarna nu.

Järn och socker ser fortfarande fina ut, blodtrycket lika så. Bebis hjärtslag ligger på fina 150 slag/minut och hon ligger ju då såklart fortfarande i säte. Hon klämmer in nästan hela sig på min högra sida tokigt nog, så vänster på magen är jag mjukare hihi tokloppa.

Jag har nu gått upp ca. 15 kg sen inskrivningen. Tror jag börjar samla på mig vatten för vaderna känns tunga och värker lite, för varmt för stödstrumpor nu också! Men än så är jag inte svullen någonstans.

Hade dock lite protein i urinen, en etta så det var godtagbart men ändå så det ska observeras, ska be narkosläkaren på tisdag om att få göra ett nytt prov när jag ändå är inne på besök. Så nu är det väl bara att hoppas att man inte drabbas av havandeskapsförgiftning som grädde på moset nu de sista 12 dagarna som gravid.

Hon uppskattade bebis vikt till ca. 3800 vid födseln så det är ju ingen liten tjej där inne Heller även fast jag inte är så stor ;)

Stor kram till er där ute!

Vecka 38 ( 37 +3)

• JZ79
    Missne, va underbart att allt gick bra idag Längtar till imorgon, samtidigt som jag bävar lite Obestämd Uppdaterar senare imorgon kväll, vi ska iväg till vänner direkt efter ultraljudet.

Bullen, fin du är! Vilken busfia som ligger så "galet" i magen
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus