• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Blomman701

Åh vilket kämpande det är att få till amning och livet! Har knappt ork att leva, eller jo det har jag men jag är så rysligt trött på att allt ska kännas motigt! Är det inte psykosvärmor så är det amningen. Hoppas dock att ändringen med tillägg i nappflaskan istället för kopp gör att lilltjejen går upp i vikt. Känns som att jag är en dålig mor som inte får till rätt mängd med mjölk, amningsjouren ska ringas på måndag!

Hoppas det är bra med alla blivande mammor och bebisar! :)

• Redan47

SL är bebis kvar i magen? Hur mår du?

Blomman, andas! Sov drick och pumpa på:) det löser sig....

• Snart lycklig
    Redan47 skrev 2015-06-27 13:23:43 följande:

Var moderkaka hamnar är bara moder natur som styr.

Exak! Otur, skulle jag vilja säga. Läste någonstans att det drabbade omkring 0,5-1,0%. Det hade fasiken varit lika "lätt" eller "lättare" statistiskt att bli gravid på egen hand, men icke det.
  • Snart lycklig

Blomman, du är ingen dålig mor, bara för att du inte får igång amningen. Du kämpar ju, det är väl en god mor!

• Snart lycklig
    Redan47 skrev 2015-06-27 14:24:05 följande:

SL är bebis kvar i magen? Hur mår du?

Blomman, andas! Sov drick och pumpa på:) det löser sig....

Ja, bebis är kvar i magen. :) Bebis mår bra. Glädjande nog har jag inte havandeskapsförgiftning. Enkelt förklarat, när det är så att äggvitan inte längre syns på mätningar med stickan och inte heller några avvikelser på morgonurinet på labbet, så har den begynnande HF inte blivit ngn diagnos för att jag verkligen har det. Däremot kan jag när som helst få det, men jag har inte det nu, var läkaren mkt tydlig med. Det är ju bra! (Nu tar mitt batteri slut, berättar mera senare.)
  • Ananda Balaganapati
    Snart lycklig skrev 2015-06-27 14:59:21 följande:
    Ja, bebis är kvar i magen. :) Bebis mår bra. Glädjande nog har jag inte havandeskapsförgiftning. Enkelt förklarat, när det är så att äggvitan inte längre syns på mätningar med stickan och inte heller några avvikelser på morgonurinet på labbet, så har den begynnande HF inte blivit ngn diagnos för att jag verkligen har det. Däremot kan jag när som helst få det, men jag har inte det nu, var läkaren mkt tydlig med. Det är ju bra! (Nu tar mitt batteri slut, berättar mera senare.)
    Gläder mig att höra SL... Hoppas verkligen att du slipper HF framöver och får gå så länge som möjligt med bebis innan förlossning. Kram
  • Blomman701

:) Tack för pepp!!

Snart lycklig skrev 2015-06-27 14:54:40 följande:

Blomman, du är ingen dålig mor, bara för att du inte får igång amningen. Du kämpar ju, det är väl en god mor!

• JZ79
    Redan, allt det där gör jag redan..så det är väl bara att gilla läget då. Lite jobbigt bara med huvudvärken, som igår när det blev migrän och jag inte får ta någon medicin. Nu har jag äntligen semester så förhoppningsvis mår jag lite bättre när jag verkligen kan vila när jag behöver (lite svårt på jobbet Flört)  KUB på fredag Idag har jag och maken hälsat på en kollega till honom som fick en dotter för 1,5 vecka sen...Så mysigt vi haft det hela eftermiddagen Baby

Blomman, du är ingen dåligt mamma!! Du kämpar och gör så gott du kan Hjärta

Snart lycklig, så bra att du inte har HF!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus