• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Anny123
    emelieen skrev 2015-11-29 00:13:05 följande:

Ja, verkligen! Det lugnade ner sig någon gång mellan v 35-30 sen har det blivit värre igen. Antar att det är för att det närmar sig förlossningen (?)

Vad skönt att ändå kunna jobba så länge?

Kan tänka mig att som förstagångsgravid så är man lite mer hysterisk ;) jag handlade första plagget någon vecka efter jag plussat, passade på i ullared. Med tanke på att jag inte jobbat särskilt mycket heller så har jag inte haft mycket mer än graviditet och bebis i tankarna haha. Det är ju super när man har saker från första barnet... Jag kommer definitivt spara en del till framtiden om det blir fler :) vet ni vad det är för kön? Har ni nått namn?

Jo det ligger nog nåt i det Å med första barnet behöver man ju så mycket mer. Jo jag tycker det fungerat bra att jobba på, har varit rätt nojjig denna grav och tycker jobbet hjälpt mig att fokusera på annat. Nu ska det dock bli skönt att fokusera på det som komma skall. Vi vet inte vad det blir, det blir en överraskning Visst visste ni att det var en flicka? Tog ni reda på det vid rul?
  • emelieen
    Skånetjej01 skrev 2015-12-06 18:41:25 följande:

Hur går det för alla? Någon som har några känningar?

Sammandragningar och förvärkar vid minsta ansträngning, har också en konstig känsla i kroppen... Men vet inte om det bara är inbillning för att vi gått in i december haha. Har BF om tre veckor.

Hur har du det? När har du BF? :)
  • emelieen

En lite halväcklig fråga kanske... Men är det någon som upplever ökade flytningar? Jag tycker mig ha det sen några dagar tillbaka. Det varken luktar illa eller kliar, och bv har jag haft innan så jag tror inte det är något sånt. Kan det vara ett tecken på något eller överanalyserar jag?

• Skånetjej01
    emelieen skrev 2015-12-06 18:56:49 följande:
    Sammandragningar och förvärkar vid minsta ansträngning, har också en konstig känsla i kroppen... Men vet inte om det bara är inbillning för att vi gått in i december haha. Har BF om tre veckor.

Hur har du det? När har du BF? :)
    Jag harbf 27:e, men min dotter kom 20 dagar tidigare. Jag har också en konstig känsla i kroppen men kan va för att man bara vill få det överstökat nu. Jag har också sammandragningar men inget regelbundet.
    Vi får hålla tummarna för att det snart är dags :)
  • Skånetjej01
    emelieen skrev 2015-12-06 19:41:16 följande:

En lite halväcklig fråga kanske... Men är det någon som upplever ökade flytningar? Jag tycker mig ha det sen några dagar tillbaka. Det varken luktar illa eller kliar, och bv har jag haft innan så jag tror inte det är något sånt. Kan det vara ett tecken på något eller överanalyserar jag?

Jag har också fått det. Luktar inget eller kliar. Vet inte heller om det är för att det börjar närma sig eller vad. Men ingen slem propp vad jag kunnat se
  • liinaH

14 dagar kvar till Bf. Går in i vecka 39 i morgon. Har bara 'vanliga' sammandragningar, alltså inget som gör ont. Men jag har en känsla i kroppen.. svårt att beskriva. Men jag känner att det är något som håller på att hända och känner att kroppen håller på att förbereda sig för något..svårt att förklara! Hoppas på att han kommer denna veckan nu. Kan det vara så att allt drar igång från en dag till en annan? Alltså utan att man har direkt märkt något. Eller är det vanligt att man går flera dagar innan med massa känningar och 'mensvärk' hela tiden och liknade? Kram !

• emelieen
    Skånetjej01 skrev 2015-12-06 20:05:53 följande:

Jag harbf 27:e, men min dotter kom 20 dagar tidigare. Jag har också en konstig känsla i kroppen men kan va för att man bara vill få det överstökat nu. Jag har också sammandragningar men inget regelbundet.

Vi får hålla tummarna för att det snart är dags :)

Skånetjej01 skrev 2015-12-06 20:07:35 följande:

Jag har också fått det. Luktar inget eller kliar. Vet inte heller om det är för att det börjar närma sig eller vad. Men ingen slem propp vad jag kunnat se

Jag har BF 29e :) inget regelbundet här heller... Kan få två förvärkar inom loppet av 5 minuter, någon annan gång kan det hålla på i ett par timmar för att nästa dag vara helt lugnt... Sen kan det dra igång igen osv.

Ska fråga min bm på tisdag det där med flytningarna, minns du hur det var med din dotter? Detta är mitt första barn så jag har ingen aning om hur slemproppen ska se ut haha, eller det bara vet man när man ser den? Dessa flytningar, kan det vara delar av slemproppen kanske? Massor med frågor som bara snurrar runt i huvudet. :p
  • emelieen
    liinaH skrev 2015-12-06 20:24:29 följande:

14 dagar kvar till Bf. Går in i vecka 39 i morgon. Har bara 'vanliga' sammandragningar, alltså inget som gör ont. Men jag har en känsla i kroppen.. svårt att beskriva. Men jag känner att det är något som håller på att hända och känner att kroppen håller på att förbereda sig för något..svårt att förklara! Hoppas på att han kommer denna veckan nu. Kan det vara så att allt drar igång från en dag till en annan? Alltså utan att man har direkt märkt något. Eller är det vanligt att man går flera dagar innan med massa känningar och 'mensvärk' hela tiden och liknade? Kram !

Spännande! Har som sagt också den där känslan, men vet inte om det bara är inbillning för att det börjar närma sig eller vad det beror på... Är han fixerad? Min flicka var ruckbar för ett par veckor sen men under helgen har jag ett par ggr känt ett sånt otroligt tryck neråt. Det har kommit så snabbt och kraftigt att jag hukat mig lite.

Jag väntar mitt första barn så jag talar ej av erfarenhet men vad jag hört så kan det verkligen dra igång från en timme till en annan. Längtan är stor nu :)
Svar på tråden BF slutet av december :)