• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • FrökenJ90

Ni som är gravida, har ni lust att lägga upp eran graf från den månaden nu plussade? Tack på förhand :)

• Hean
    FrökenJ90 skrev 2017-07-17 19:56:03 följande:

Ni som är gravida, har ni lust att lägga upp eran graf från den månaden nu plussade? Tack på förhand :)

Här är min gravidkurva, dock har/hade jag lååånga oregelbundna cykler. Men det har visat sig gå ändå. :)

• CinnamonGirl
    Jomila skrev 2017-07-17 18:47:08 följande:
    Åh vad tråkigt! Vilket försök är ni på?
    Jag har aldrig räknat försöken, men vi har försökt i 5 år... bor inte ihop så det krävs lite planering. Men tredje cykeln nu jag kör med termometer, ÄL-tester och NC.
  • Lillafisfia

BIM +2 och ingen mens men grafen talar sitt tydliga språk... CD32.. har alltid haft en cykel på 28 dagar, på pricken efter mina två mf verkar inget funka alls...

• caerr

Jag har sådana flytningar som äggvita nu plus lite blod i men lh test i fredags förhöjt men inte efter det.. är det nu jag har ägglossning då?

• Olivia1995

Blir så ledsen!! Står att jag skulle ha haft äl redan men har absolut ingen ökning i temp eller positiva tester :( är så rädd då det aldrig visat positivt på mina äl tester. Någon mer????
  • Eloons
    Olivia1995 skrev 2017-07-18 20:54:05 följande:

Blir så ledsen!! Står att jag skulle ha haft äl redan men har absolut ingen ökning i temp eller positiva tester :( är så rädd då det aldrig visat positivt på mina äl tester. Någon mer????

Fortsätt tempa bara, efter cirka tre temphöjningar så sätts ägglossningen ut. Den ska ju höjas med ungefär 0.3-0.5 grader
  • caerr

Jag får ingen temphöjning alls... om jag inte får det imorgon så stämmer det inte

• Olivia1995
    caerr skrev 2017-07-18 21:32:11 följande:

Jag får ingen temphöjning alls... om jag inte får det imorgon så stämmer det inte

Samma här. Ingen tempohöjning alls :(
  • Olivia1995
    Eloons skrev 2017-07-18 21:16:01 följande:

Fortsätt tempa bara, efter cirka tre temphöjningar så sätts ägglossningen ut. Den ska ju höjas med ungefär 0.3-0.5 grader

Okej tack för svar! Får fortsätta så får vi se :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles