• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Jomila

Vad tror ni om min kurva? Var inte så bra på att lägga in tempen förra cykeln...men visst ser min temp steget högre ut denna månad? Håller alla tummar jag kan!
  • FrökenJ90
    Jomila skrev 2017-07-24 21:42:36 följande:

Haha, läskigt! Jag gjorde exakt samma sak idag! Och visst är vi på samma dag i cykeln? Jag tog den temp som var det klockslag jag brukar ta...

Min första tempning stämde bäst. Den dippade nämligen och min mens kom idag :(
  • Jomila
    FrökenJ90 skrev 2017-07-24 21:54:07 följande:

Min första tempning stämde bäst. Den dippade nämligen och min mens kom idag :(

Åh vad tråkigt! Min första dippade också rejält och jag har en hel del mens-symtom men man hoppas ju ihjäl sig!
  • FrökenJ90
    Jomila skrev 2017-07-24 21:58:14 följande:

Åh vad tråkigt! Min första dippade också rejält och jag har en hel del mens-symtom men man hoppas ju ihjäl sig!

Håller tummarna för dig!
  • Eloons
    Olivia1995 skrev 2017-07-26 17:39:34 följande:

Tror ni äl har varit för min del?? (Har tempat väldigt dåligt jag vet..)

Nej det har den inte vart, då höjs temperaturen och lägger sig över den grå linjen som är tvärsöver. Efter cirka 3 temperaturhöjningar sätter NC ut äl
  • tuttifrutti2

Så här ser min kurva ut denna månaden. Osäker på när ägglossning inträffade. Har haft molvärk varje dag sedan Äl... får väl se vad som händer. Försök nummer 11.

Hur länge har ni försökt?
  • tuttifrutti2
    Olivia1995 skrev 2017-07-26 17:39:34 följande:

Tror ni äl har varit för min del?? (Har tempat väldigt dåligt jag vet..)

Nej det ser inte ut så men fortsätt att tempa så kommer det nog snart. Jag har haft ägglossning allt från cykeldag 15-32.
  • Olivia1995
    tuttifrutti2 skrev 2017-07-26 20:55:11 följande:

Nej det ser inte ut så men fortsätt att tempa så kommer det nog snart. Jag har haft ägglossning allt från cykeldag 15-32.

Nej den kan omöjligt komma isf för har mens 3 augusti... :/
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles