• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Jesss85
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 11:31:41 följande:

Okej, lite samma som mig då. Första månaden av försök här. Mysigt med en 2-åring! Var det lätt att "få till" henne? Jag har en 5-årig dotter sen innan, som oplanerat blev till två månader utan p-piller.

Tack så mkt!:) Vågar dock inte hoppas för mkt! Kan det verkligen vara ett sånt dipp så här långt in i cykeln? När har du äl/bim?

Ja det är en spännande ålder :) Beror på hur man ser det, ja då gick det på andra försöket, men vi hade då sex varje dag!! Haha, det var tufft! Så det vill vi inte göra denna gång så därför kör vi NC nu och ägglossningstest. Men så typiskt så har denna månad vart jättekonstig såklart!! Enligt appen har jag inte haft ägglossning än. Är alltid regelbunden annars, skulle haft mens för 1 vecka sen men eftersom jag inte haft ägglossning än så skjuts det ju hela tiden :( Hade symptom i 2,5 vecka som typ jar slutat nu och negativa gravtest, tog senaste i tisdags. Så frustrerande att kroppen strular när man väl vill försöka :(

Hmm ja iofs, tror det ska vara ÄL+7-10 dagar, så då kanske det inte borde vara det ändå? Ser inte din graf just nu när jag skriver.
  • Jesss85
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 11:31:41 följande:

Okej, lite samma som mig då. Första månaden av försök här. Mysigt med en 2-åring! Var det lätt att "få till" henne? Jag har en 5-årig dotter sen innan, som oplanerat blev till två månader utan p-piller.

Tack så mkt!:) Vågar dock inte hoppas för mkt! Kan det verkligen vara ett sånt dipp så här långt in i cykeln? När har du äl/bim?

Jag kollade på din graf igen och jo det ser ju ut att vara på typ ÄL+8 ju för dig ju och det brukar vara runt 7-10 dagar efter ÄL så åh jag håller tummarna :) :)
  • Eemmmaa
    Jesss85 skrev 2017-08-26 11:44:11 följande:
    Ja det är en spännande ålder :) Beror på hur man ser det, ja då gick det på andra försöket, men vi hade då sex varje dag!! Haha, det var tufft! Så det vill vi inte göra denna gång så därför kör vi NC nu och ägglossningstest. Men så typiskt så har denna månad vart jättekonstig såklart!! Enligt appen har jag inte haft ägglossning än. Är alltid regelbunden annars, skulle haft mens för 1 vecka sen men eftersom jag inte haft ägglossning än så skjuts det ju hela tiden :( Hade symptom i 2,5 vecka som typ jar slutat nu och negativa gravtest, tog senaste i tisdags. Så frustrerande att kroppen strular när man väl vill försöka :(

Hmm ja iofs, tror det ska vara ÄL+7-10 dagar, så då kanske det inte borde vara det ändå? Ser inte din graf just nu när jag skriver.
    Haha! Ja, verkligen svårt att få till att sexa varje dag när man har en liten!:P På så sätt är ju NC bra! Använder du i kombination med äl-tester, lr kör du enbart på NC?

Ja, det ser ju inte ut som att du haft äl än:/ Förstår att det måste vara frustrerande när man väl ställt in sig på att försöka! Hoppas verkligen att du får mensen (eller ett plus) snart, så du kan ta nya tag!:)

Hur tycker du tempningen går? Har du lätt att få till att mäta vid "rätt" tidpunkt?

Ja, hoppas verkligen på detta! Men det är ju bara första försöket, så räknar ändå med nya tag till veckan! Man har ju ändå blivit lite äldre än sist, så lär ju säkert ta ett tag innan det blir ett plus!
  • CinnamonGirl
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 11:38:12 följande:
    Förstår att det måste vara mkt svårare med oregelbunden cykel! Än svårare när man är särbos! Men det är bara att kämpa på! Jag har en släkting som nyligen blev naturligt gravid efter flera år av försök, och hon är 44, så det går! Håller verkligen tummarna för sig! När är äl/bim beräknat?:)
    Jag fick ett positivt graviditetstest idag. Tar nog ett nytt om ett par dagar för att vara säker.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Eloons
    CinnamonGirl skrev 2017-08-26 08:54:40 följande:

Javisst.

Tycker det ser ut som att du har haft äl runt cd20! Då din temp steg över medellinjen dagen efter. Stort grattis ännu en gång :)
  • Eemmmaa
    CinnamonGirl skrev 2017-08-26 13:29:27 följande:
    Jag fick ett positivt graviditetstest idag. Tar nog ett nytt om ett par dagar för att vara säker.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
    Men Gud vad roligt! Stort grattis!:D Uppdatera oss!
  • Jesss85
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 12:08:46 följande:

Haha! Ja, verkligen svårt att få till att sexa varje dag när man har en liten!:P På så sätt är ju NC bra! Använder du i kombination med äl-tester, lr kör du enbart på NC?

Ja, det ser ju inte ut som att du haft äl än:/ Förstår att det måste vara frustrerande när man väl ställt in sig på att försöka! Hoppas verkligen att du får mensen (eller ett plus) snart, så du kan ta nya tag!:)

Hur tycker du tempningen går? Har du lätt att få till att mäta vid "rätt" tidpunkt?

Ja, hoppas verkligen på detta! Men det är ju bara första försöket, så räknar ändå med nya tag till veckan! Man har ju ändå blivit lite äldre än sist, så lär ju säkert ta ett tag innan det blir ett plus!

Haha ja precis och att det blev så psykiskt jobbigt och tråkigt med varje dag också. Jag kör i kombination med äl-tester. Jag har kört RFSUs test men blev lite less att man måste tolka själv så för förra månaden köpte jag clearblues rosa digitala äl-test och fick då utslag så det kändes bättre (visserligen blev vi ju inte gravida den gången men ändå haha). Men så för denna månad köpte jag clearblues digitala äl-test med dubbel indikator för att få se när den är påväg också. Men jag fick blinkande (hög) 14 dagar i röd!!! Och sen tog testen slut haha. Så fick aldrig maximal, suck. Så under dessa dagar använde jag inte RFSUs också eftersom jag trodde dessa clearblues var så bra. Ångrar mig ju starkt att jag inte använde dom också! Då hade man ju vetat om det bara var appen som krånglade typ haha. Du då?

Ja tack, hoppas jag med :) Så konstigt också att jag fick symptom (som jag aldrig har annars, varken vid äl eller mens) om jag ändå inte är gravid nu ju.

Jodå tempningen går bra. Jag har verkligen fått in vanan att mäta varje dag. Men blir ju inte exakt samma tid, men är ju ok med ett 2 h spann åt båda håll säger NC, medans vissa är känsliga och måste ha mer samma tid, men är ju svårt när man vaknar lite olika tider och när mar har småbarn. Hur går det för dig? Har du lärt dig snabbvarianten? Att när den piper när den är klar, så klickar du på den direkt (för att inte väcka hela familjen), och så kan du kolla på den senare och då klicka en gång och läsa av snabbt innan den byter :)

Ja jag tycker NC är jättebra, bara man inte bler för stressigt av allt :)

Ja jag håller tummarna för dig att det tagit redan nu :) när har du bim?
  • Jesss85
    CinnamonGirl skrev 2017-08-26 13:29:27 följande:

Åh vad roligt, stort grattis :)
  • Line91

Hej! Jag kan inte säga att jag läst denna tråd från början till slut men mycket har jag läst. Så nu är det väl inte mer än rätt att jag också hoppar in här :) 

Jag och min sambo är inne på femte försöket, ägglossning är enligt NC beräknat till idag men det blir nog någon dag senare. Jag har använt mig av NC sedan snart tre år tillbaka (2,5 år prevent) och jag älskar det. Hoppas bara det resulterar i en graviditet snart. 

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles