• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • jaksu
    Eloons skrev 2017-08-29 09:20:33 följande:
    Nej du är fortfarande högt över medellinjen!! Jag skulle absolut ha testat :)
    Okej :) jag gjorde ett test med gravkollens, negativt.. vet inte om CB visar bättre? Vissa säger att gravkollens är supersega men jag vet inte.
  • Eloons
    jaksu skrev 2017-08-29 09:28:42 följande:

Okej :) jag gjorde ett test med gravkollens, negativt.. vet inte om CB visar bättre? Vissa säger att gravkollens är supersega men jag vet inte.

Jag ser ett svagt streck där! Jag föredrar Predictor Early eller ett digitalt clearblue :) aldrig testat vanliga clearblue plus men har hört att det är vanligt att det ger spökstreck. Men är det en graviditet så är det ju lätt att se om det är positivt! :)
  • jaksu
    Eloons skrev 2017-08-29 09:55:09 följande:
    Jag ser ett svagt streck där! Jag föredrar Predictor Early eller ett digitalt clearblue :) aldrig testat vanliga clearblue plus men har hört att det är vanligt att det ger spökstreck. Men är det en graviditet så är det ju lätt att se om det är positivt! :)

Tack för att du tittade, man blir ju smått galen ibland ;) vissa som plussar hur tidigt som helst, så sitter man själv här och undrar vad som händer, hehe.
    Tur man har tempkurvan att följa iallafall, hoppas mensen fortsätter att lysa med sin frånvaro :)

Jag ska nog köpa mig ett CB digital och försöka hitta ett PE och se vad de visar :)

• asterisco

Hej NC-vänner!

Kan ni hjälpa mig?

Jag har kört NC i fyra månader nu och tycker det är så tydligt och bra.. men blev lite fundersam på månadens cykel.

Bakgrundsfakta: jag var utomlands under mens så jag tempade inte då pga sömnbrist etc. jag hade 2 & 1/5 dag mens, dag 1 riklig sen bara pyttelite - vilket det brukar vara.

Men jag fattar inte varför tempkurvan ligger så högt nu, under ÄL veckan brukar den ju vara låg som ni ser på cykeln från juli grafen. Har haft lite lite halsont & hängig - tror ni er kan påverka eller ska jag testa mig? Men känns osannolikt med tanke på menstraution och nada gravsymptom..

Tack för hjälpen! Kram

Temp
  • Jesss85
    Malin Annie Carolina skrev 2017-08-28 10:52:57 följande:

Min har vad jag vet aldrig hoppat över. Trodde att den gjorde det en gång men eter kontakt med kundtjänst pga annat ärende så ändrade dom till att jag inte alls hoppat över. Däremot Var den 1 vecka sen den här gången. Brukar ha äl runt dag 15-17 men nu helt plötsligt var den på dag 24 (missade alltså den här månaden). men fortsätt bara mät så kommer den säkert hitta äl den här månaden också... 

Aha ok, vad bra att kundtjänst kunde hjälpa till :)

Ja det är så konstigt det där hur kroppen fungerar. Ja jag fortsatte tempa och fick positivt ägglossningstest söndag och igår så då var den bara jättesen denna månad. Jag brukar ha äl på dag 15-20 ca, och nu blire dag 40, helt sjukt. Men glad ändå att det äntligen blev nånting. Skumt ändå det där med mina symptom i 2,5 vecka.. eftersom äl är först nu också. Kroppen är ett mysterium :)
  • Jesss85
    jaksu skrev 2017-08-29 10:03:45 följande:

Tack för att du tittade, man blir ju smått galen ibland ;) vissa som plussar hur tidigt som helst, så sitter man själv här och undrar vad som händer, hehe.

Tur man har tempkurvan att följa iallafall, hoppas mensen fortsätter att lysa med sin frånvaro :)

Jag ska nog köpa mig ett CB digital och försöka hitta ett PE och se vad de visar :)

Ja köp ett clearblue digitalt, dom funkar klockrent tycker jag :) din kurva ser verkligen jättefin ut :)
  • Jesss85
    asterisco skrev 2017-08-29 19:46:11 följande:

Hej NC-vänner!

Kan ni hjälpa mig?

Jag har kört NC i fyra månader nu och tycker det är så tydligt och bra.. men blev lite fundersam på månadens cykel.

Bakgrundsfakta: jag var utomlands under mens så jag tempade inte då pga sömnbrist etc. jag hade 2 & 1/5 dag mens, dag 1 riklig sen bara pyttelite - vilket det brukar vara.

Men jag fattar inte varför tempkurvan ligger så högt nu, under ÄL veckan brukar den ju vara låg som ni ser på cykeln från juli grafen. Har haft lite lite halsont & hängig - tror ni er kan påverka eller ska jag testa mig? Men känns osannolikt med tanke på menstraution och nada gravsymptom..

Tack för hjälpen! Kram

Hej, hmm menar du att du alltid bara har mens i 2,5 dar? Alltså du hade precis som du brukar när du hade mens? Förutom tempen?
  • Eloons
    asterisco skrev 2017-08-29 19:46:11 följande:

Hej NC-vänner!

Kan ni hjälpa mig?

Tack för hjälpen! Kram

Eftersom din temp fortfarande är så hög tycker jag absolut du ska testa dig! Det kan vara så att blödningen du hade inte var mens utan en blödning bara som kan komma i tidig graviditet! Håller tummarna!
  • Jesss85

Ja precis vad jag skulle säga efter :) men tänkte först höra om du brukar ha sådär kort.

• jaksu
    Jesss85 skrev 2017-08-29 19:58:26 följande:
    Ja köp ett clearblue digitalt, dom funkar klockrent tycker jag :) din kurva ser verkligen jättefin ut :)
    CB digitalt visade "inte gravid".. hmm segt. Kan ägget kanske ha fäst väldigt sent? För bara någon dag sen kanske? Då har ju inte hormonet hunnit öka ännu, annars får jag bara invänta mensen :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles