• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Jesss85
    Eemmmaa skrev 2017-08-27 17:17:50 följande:

Haha! Jo, jag är också testfreak, tyvärr;) Blir dyrt! Men det är ju så roligt med:) Det känns precis som innan mens nu, så jag är övertygad om att mensen är på g. Har inga test hemma heller, vilket kanske är tur! Haha! Testar nog igen om mensen, mot förmodan, inte skulle komma igång.

Haha! Bra deal där! Så bra har inte jag det;)

Tror inte alls att du behöver oroa dig över att det är missvisande. Det där är ju solklara plus! Det där med fyra timmar är väl mest för att det finns risk för att det inte ger utslag om man testar tidigare. Men så blev det ju tydligen inte för dig;) Kör på ikväll nu, så hoppas vi att det tar sig! Haha!:)

Haha ja det är så lätt hänt att bli det haha! Ja blir ju dyrt, framför allt om man måste hålla på länge också. Ja är kul och jobbigt på samma gång hehe. Aha ok, typiskt! Då får ni ta nya tag nästa äl! Men håller såklart tummarna att den inte kommer nu!

Hehe ja en bra deal, är ju det enda han behöver göra, förutom att lyckas komma på beställning haha!

Åh vad skönt, då är ägglossningen äntligen här då, 2 veckor senare :) Aha ok, vad bra. Ja och RFSUs tar 10 min och brukar dröja lite men nu visade den direkt :) Ja nu jäklar får vi ligga i i några dagar haha :) Vi hade i fredags också så kan ju hoppas det redan har tagit ;)
  • Jesss85
    Pacific skrev 2017-08-27 11:23:16 följande:

Hej, nu har även jag hittat hit!

Jag har använt NC i drygt en månad och tanken var först att använda det som preventivmedel. Jag har på senare tid känt mig allt mer redo att bli mamma och nu har min sambo uttryckt det så att vi är i den åldern att det börjar kännas okej. "Händer det så händer det" säger han, men han är nog inte redo att börja "aktivt". Så därför kör vi på som vanligt, men jag följer processen via NC. Men man blir ju som besatt.. Min mens är beräknad i veckan och jag har beställt ägglossningstest inför nästa cycel.

Hej, välkommen :)

Haha jag vet, våran andra månad att försöka och jag kan typ inte tänka på något annat redan ;P
  • Line91
    Eemmmaa skrev 2017-08-27 09:34:09 följande:
    Hej! Välkommen hit! Roligt att fler ansluter sig:) Kul att höra att du är nöjd med NC! Hoppas att jag också ska ha samma uppfattning om ett tag! Jag är inne på min första månad med bim på tisdag, men tempen har redan sjunkit så jag laddar för andra försöket nu!:)

Spännande med äl nu. Några tecken på att den varit än?:) Nu håller vi tummarna för att det tar sig på femte försöket er er!:)
    Tack! :) Jag tror säkert att du kommer komma in i det snart. För vissa sjunker tempen tillfälligt så vi får hoppas på det.

Inga symtom på äl än... Men det kommer nog! :)
  • Malin Annie Carolina
    Jesss85 skrev 2017-08-26 19:56:01 följande:
    Hej, hehe ja tog väl över en vecka för mig att läsa igenom hela haha, välkommen :)

Ok spännande, kör du äl-tester också eller bara NC? Brukar du känna av när du har äl?

Oj så länge häftigt! Har du nån gång vart med om att äl hoppar över en månad? Jag misstänker att det sker med mig nu :(
    Min har vad jag vet aldrig hoppat över. Trodde att den gjorde det en gång men eter kontakt med kundtjänst pga annat ärende så ändrade dom till att jag inte alls hoppat över. Däremot Var den 1 vecka sen den här gången. Brukar ha äl runt dag 15-17 men nu helt plötsligt var den på dag 24 (missade alltså den här månaden). men fortsätt bara mät så kommer den säkert hitta äl den här månaden också... 
  • Eloons
    jaksu skrev 2017-08-28 12:04:14 följande:

Vad tror ni om min kurva? Har ännu inte plussat. BIM imorgon

Tycker den ser jättefin ut! Googla trifasisk kurva, så ser du att du har en sån, och det brukar vara positivt :)
  • jaksu
    Eloons skrev 2017-08-28 13:21:32 följande:
    Tycker den ser jättefin ut! Googla trifasisk kurva, så ser du att du har en sån, och det brukar vara positivt :)

Jaså? Oj :) Det där måste jag läsa in mig lite extra på, va kul! 
    Vore underbart att få ett plus efter 3 år.. Dock vet jag ju inte hur min tempkurva brukar vara då detta är första månaden med NC.

Om du kan lite enkel info om trifasisk kurva så får du mer än gärna dela med dig :)

• Eloons
    jaksu skrev 2017-08-28 14:03:59 följande:

Jaså? Oj :) Det där måste jag läsa in mig lite extra på, va kul! 

Vore underbart att få ett plus efter 3 år.. Dock vet jag ju inte hur min tempkurva brukar vara då detta är första månaden med NC.

Om du kan lite enkel info om trifasisk kurva så får du mer än gärna dela med dig :)

Åh jag är inte alls kunnig men det kan vara en positiv sak iallafall! Jag såg ditt gravtest som du la upp tidigare och det ser ju positivt ut! När har du bim och när ska du testa igen?
  • jaksu

Idag på BIM gick tempen ner lite, inte mycket. Bör jag oroa mig för det?

• Eloons
    jaksu skrev 2017-08-29 07:40:57 följande:

Idag på BIM gick tempen ner lite, inte mycket. Bör jag oroa mig för det?

Nej du är fortfarande högt över medellinjen!! Jag skulle absolut ha testat :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles