• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Eemmmaa
    Jesss85 skrev 2017-08-26 10:45:22 följande:
    Hej, välkommen, jag hoppade också in i veckan efter att läst hela tråden :) Jaa visst lär man sig massor här :)

Men vad brukar du ha för temp då? Det är ju individuellt, vill du lägga upp din graf? :)
    Tack så jättemkt! Kul att det är lite fler nya här som kan följas åt:) Hur länge har du försökt?

Visst, kan försöka lägga upp min graf:)
  • CinnamonGirl
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 10:51:17 följande:
    Tack så jättemkt! Kul att det är lite fler nya här som kan följas åt:) Hur länge har du försökt? Visst, kan försöka lägga upp min graf:)
    Tydlig stegring. Vad betyder de oifyllda hjärtanen?
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Jesss85
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 10:51:17 följande:

Tack så jättemkt! Kul att det är lite fler nya här som kan följas åt:) Hur länge har du försökt?

Visst, kan försöka lägga upp min graf:)

Ja precis :) Har kört NC sen i februari men försökt först 2 månader tillbaka, försöker skaffa ett syskon till vår 2-åriga dotter :) Ditt första?

Åh men din graf är jättefin ju, jag tror dippen kan vara ett sånt där implationsdipp :) Håller tummarna!
  • Jesss85
    CinnamonGirl skrev 2017-08-26 11:19:09 följande:

Tror det betyder att hon haft skyddat sex. Är ett hjärta med hänglås på :)
  • Eemmmaa
    CinnamonGirl skrev 2017-08-26 11:19:09 följande:
    Ja, men man vågar ju inte tro på ngt pga av det negativa testet:/
    De oinfyllda hjärtana betyder skyddat samlag i appen. Jag har använt dom när vi inte haft "fullbordat" lr avbrutet samlag av nån anledning. Mest för att ha koll för mig sj.

Hur länge har du försökt? Har du barn sen innan?:)
  • Eemmmaa
    Jesss85 skrev 2017-08-26 11:25:38 följande:
    Ja precis :) Har kört NC sen i februari men försökt först 2 månader tillbaka, försöker skaffa ett syskon till vår 2-åriga dotter :) Ditt första?

Åh men din graf är jättefin ju, jag tror dippen kan vara ett sånt där implationsdipp :) Håller tummarna!
    Okej, lite samma som mig då. Första månaden av försök här. Mysigt med en 2-åring! Var det lätt att "få till" henne? Jag har en 5-årig dotter sen innan, som oplanerat blev till två månader utan p-piller.

Tack så mkt!:) Vågar dock inte hoppas för mkt! Kan det verkligen vara ett sånt dipp så här långt in i cykeln? När har du äl/bim?
  • CinnamonGirl
    Eemmmaa skrev 2017-08-26 11:28:45 följande:
    Ja, men man vågar ju inte tro på ngt pga av det negativa testet:/ De oinfyllda hjärtana betyder skyddat samlag i appen. Jag har använt dom när vi inte haft "fullbordat" lr avbrutet samlag av nån anledning. Mest för att ha koll för mig sj. Hur länge har du försökt? Har du barn sen innan?:)
    Inga barn, vi har kört utan skydd i 5 år. Vi bor inte ihop så ibland har det varit svårt att tajma ägglossningen, jag har dessutom en oregelbunden menscykel och så är vi äldre båda två - jag har precis fyllt 42 och han blev 55 i våras. Och det blir ju svårare med åldern. :-/
  • Eemmmaa
    CinnamonGirl skrev 2017-08-26 11:35:14 följande:
    Inga barn, vi har kört utan skydd i 5 år. Vi bor inte ihop så ibland har det varit svårt att tajma ägglossningen, jag har dessutom en oregelbunden menscykel och så är vi äldre båda två - jag har precis fyllt 42 och han blev 55 i våras. Och det blir ju svårare med åldern. :-/
    Förstår att det måste vara mkt svårare med oregelbunden cykel! Än svårare när man är särbos! Men det är bara att kämpa på! Jag har en släkting som nyligen blev naturligt gravid efter flera år av försök, och hon är 44, så det går! Håller verkligen tummarna för sig! När är äl/bim beräknat?:)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles