• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Ericsson93

Någon som vet vad den gråa linjen som går över grafen står för? :)

• Eloons
    Ericsson93 skrev 2017-09-02 12:58:33 följande:

Någon som vet vad den gråa linjen som går över grafen står för? :)

Det är din medellinje, tror att den är uträknad på ditt medelvärde av alla temperaturer. Efter ägglossning ska temperaturen vara över den linjen
  • Eloons
    jaksu skrev 2017-09-02 11:58:40 följande:

Igårkväll kom mensen, som jag misstänkte. Lite segt men nu är det bara ta nya tag igen :)

Fasiken va tråkigt, såg jättebra ut! Nya tag
  • ALiiljan
    Jesss85 skrev 2017-09-02 08:29:34 följande:

Skönt att tempen är hög igen :) Jag har ingen erfarenhat av just dom där testerna men ska den visa 2 streck? Högra är kontrollstrecket? Och om det inte är något mer streck till vänster så är det inget, är det korrekt tolkat? Isåfall så ser jag strecket väldigt tydligt :):) Grattis igen :)

Köpte ett clearblu imorse och visst visa det att jag är gravid ???? dock blir jag lite fundersam i appen, jag hade ju äl 19/8 Så är ju inne på vecka 3 nu, men när jag ändrade i appen så står det att befruktning skedde 18/8 Men att jag nu är gravid i veckan 5 och så står info om hur stort barnet är i femte veckan, det blir ju fel eftersom jag bara är i veckan 3?
  • MistyM
    ALiiljan skrev 2017-09-02 17:30:58 följande:
    Köpte ett clearblu imorse och visst visa det att jag är gravid ???? dock blir jag lite fundersam i appen, jag hade ju äl 19/8 Så är ju inne på vecka 3 nu, men när jag ändrade i appen så står det att befruktning skedde 18/8 Men att jag nu är gravid i veckan 5 och så står info om hur stort barnet är i femte veckan, det blir ju fel eftersom jag bara är i veckan 3?
    Det som står i NC stämmer, man räknar veckorna från senaste mensens första dag, med lite korrigeringar utifrån när du har ÄL. 
  • Jesss85
    ALiiljan skrev 2017-09-02 17:30:58 följande:

Åh så kul, grattis igen :) Okej hmm. Jag tyckte att jag hade hört att appen räknar från ägglossning men om kommentaren ovan är säker så visar tydligen NC från sisa mensen vilket är det BVC brukar räkna också. Blir ju intressant att se om jag skulle vara gravid nu då när denna cykel vart så himla lång ;P
  • Soderstroms
    Jesss85 skrev 2017-09-02 22:26:53 följande:

Åh så kul, grattis igen :) Okej hmm. Jag tyckte att jag hade hört att appen räknar från ägglossning men om kommentaren ovan är säker så visar tydligen NC från sisa mensen vilket är det BVC brukar räkna också. Blir ju intressant att se om jag skulle vara gravid nu då när denna cykel vart så himla lång ;P

Vad roligt med plus :) Grattis!! :D
  • Soderstroms

Köpte ett test med veckoindikator idag som visade gravid i vecka 2-3! Känns bra att ha det bekräftat på två test nu! :D känns dock lite overkligt ännu, värst första barn!

• Soderstroms
    Soderstroms skrev 2017-09-02 23:20:32 följande:

Köpte ett test med veckoindikator idag som visade gravid i vecka 2-3! Känns bra att ha det bekräftat på två test nu! :D känns dock lite overkligt ännu, värst första barn!

Älskar rättstavning... inte :)
  • Jesss85
    Soderstroms skrev 2017-09-02 23:19:01 följande:

Vad roligt med plus :) Grattis!! :D

Jag är inte gravid hehe ;P Det är ALiljan som är det. Jag är på ÄL+5 och bim-8 idag. Hoppas ju såklart man är det men för tidigt än för att testa ju.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles