• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Soderstroms

Åh tack! ???? Ja precis det är ett tidigt test och som jag förstod det ska det vara två raka streck, jag har 3 dagar kvar till bim. Kanske får köpa ett test med veckoindikator ikväll! Spännande!

• Soderstroms
    Soderstroms skrev 2017-09-01 13:30:06 följande:

Åh tack! !!! Ja precis det är ett tidigt test och som jag förstod det ska det vara två raka streck, jag har 3 dagar kvar till bim. Kanske får köpa ett test med veckoindikator ikväll! Spännande!

• FrökenJ90
    jaksu skrev 2017-09-01 09:58:11 följande:

Nyfiken fråga, har du fortsatt tempa efter du plussat? var nyfiken på ifall din temp har enbart höjts eller om den har gett lite vika varierat? Jag har inte plussat än, testade senast igår morse (neg), bifogade en bild på min kurva imorse där man ser att den möjligtvis är på g neråt. 

Ja det har jag gjort. Bifogar bild så du kan se :)

Gravid med första barnet - Bf maj 2018
  • Jesss85
    Soderstroms skrev 2017-09-01 13:30:06 följande:

Åh tack! ???? Ja precis det är ett tidigt test och som jag förstod det ska det vara två raka streck, jag har 3 dagar kvar till bim. Kanske får köpa ett test med veckoindikator ikväll! Spännande!

Varsågod :) Ja men precis, den uppfattningen jag också fick så duu är ju såå gravid enligt det testet :) Men man vill ju alltid ha plus från flera test för att vara helt säker ;) Ja men dåså var det bara 3 dagar kvar, 2 idag då så kan det ju synas på ett vanligt clearblue och veckoindikator också :) Iofs kom jag på nu att det står nog på dom båda att när det är innan bim så ska man ta morgonurin och efter bim kan man testa när som under dagen. Men ja alltid säkrast med morgonurin. Köpte du veckoindikator igår sen då? Hur är tempen idag?? Såå spännande :)
  • Jesss85
    ALiiljan skrev 2017-09-01 12:29:33 följande:

Tack så mycket :) Ja men verkligen, blev glatt överraskad. Jag tog Äl-test nästan varannan dag för att vara på säkra sidan. Nej du tänker nog helt rätt angående apiforce eftersom det är första månaden. Håller också tummarna för att den imorgon är minst lika hög iallafall :D Ska nog inhandla clearblue och försöka hålla mig tills söndagmorgon iaf så kroppen får någon dag till på sig iaf :D och så får jag hålla tummar & tår.

Åh det förstår jag, vilken känsla :) Smart att ta ÄL-test varannan dag :) Ja så är nog bra att ha extra is i magen nu med första månaden men jaa det är ju galet svårt ;P Köpte du ett clearblue igår då? :) Ja det låter som en bra plan :) Hur är tempen idag? Så spännande :)
  • ALiiljan
    Jesss85 skrev 2017-09-02 07:52:15 följande:

Åh det förstår jag, vilken känsla :) Smart att ta ÄL-test varannan dag :) Ja så är nog bra att ha extra is i magen nu med första månaden men jaa det är ju galet svårt ;P Köpte du ett clearblue igår då? :) Ja det låter som en bra plan :) Hur är tempen idag? Så spännande :)

Jesss85 skrev 2017-09-02 07:52:15 följande:

Imorse var tempen 36.51 så jag tog ett test till nu på morgonen, se bild :D

• Jesss85
    ALiiljan skrev 2017-09-02 07:58:00 följande:

Imorse var tempen 36.51 så jag tog ett test till nu på morgonen, se bild :D

Skönt att tempen är hög igen :) Jag har ingen erfarenhat av just dom där testerna men ska den visa 2 streck? Högra är kontrollstrecket? Och om det inte är något mer streck till vänster så är det inget, är det korrekt tolkat? Isåfall så ser jag strecket väldigt tydligt :):) Grattis igen :)
  • Soderstroms
    Jesss85 skrev 2017-09-02 07:43:35 följande:

Varsågod :) Ja men precis, den uppfattningen jag också fick så duu är ju såå gravid enligt det testet :) Men man vill ju alltid ha plus från flera test för att vara helt säker ;) Ja men dåså var det bara 3 dagar kvar, 2 idag då så kan det ju synas på ett vanligt clearblue och veckoindikator också :) Iofs kom jag på nu att det står nog på dom båda att när det är innan bim så ska man ta morgonurin och efter bim kan man testa när som under dagen. Men ja alltid säkrast med morgonurin. Köpte du veckoindikator igår sen då? Hur är tempen idag?? Såå spännande :)

Nej jag hann aldrig köpa något igår ska åka i är och köpa ett nu på förmiddagen, men kan nog inte hålla mig tills imorgonbitti så jag testar nog under dagen :P haha slog in testet och gav till sambon igår, han blev glatt överraskad:D tempen har fortsatt att stiga!

• Jesss85
    Soderstroms skrev 2017-09-02 08:33:38 följande:

Nej jag hann aldrig köpa något igår ska åka i är och köpa ett nu på förmiddagen, men kan nog inte hålla mig tills imorgonbitti så jag testar nog under dagen :P haha slog in testet och gav till sambon igår, han blev glatt överraskad:D tempen har fortsatt att stiga!

Ok, hihi förstår det, do it och håll oss uppdaterade :) Åh vilken rolig grej, vad kul :) Perfekt ju :)
  • jaksu

Igårkväll kom mensen, som jag misstänkte. Lite segt men nu är det bara ta nya tag igen :)

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles