Inlägg från: Blgebo |Visa alla inlägg
  • Blgebo

BF Januari 2016 :)

Är också beräknad i januari, femte barnet  
    Är i v 4-5 någonstans, och känner av illamående, börjar känna av foglossningen, och har ett humör som kan skrämma vem som helst.  
    Kände första symtomen 1 v efter ÄL. Brukar känna tidigt. 

• Blgebo
    Syllin skrev 2015-05-06 21:34:05 följande:
    På tal om vikten så la jag ut en länk på bloggen här om dagen där man skriver in hur lång man är och hur mycket man väger, så räknar den ut hur mycket man bör gå upp och hur dem kilona är fördelad under graviditeten. Väldigt kul fakta!!
    Har aldrig stämt för mig. Ätit mkt, både mat och godis, och inte gått upp mer än 7 kg som mest. Har BMI 20 från början. Haft normalstora barn. 

Vet inte om jag ids ringa MVC än på några veckor. Känns overkill med hälsosamtal för min del. Har inte samma behov av att gå dit och kolla, kollar ändå alla värden på jobbet
  • Blgebo
    memmi skrev 2015-05-06 11:14:55 följande:

Får väl ta och hoppa in här då :)

Plussade för exakt en vecka sen och är idag i v.6 (5+4) och har bf 2/1-16 :D

Detta blir min första men min fästmans andra då han har en son på 4 år redan som bor 80% av tiden med oss och är helt underbar :)

Mår illa till och från hela tiden o har molande värk i magen ofta samt extremt trött o metallsmak i munnen ;)

Brösten känner ja inte så mycket av för att för snart en månad sen så gjorde jag en bröstförstoring så dem är ömma efter de också :)

Nån mer än jag som har känt av att vissa dofter som man har klarat innnan inte funkar alls längre ?!

Fixar inte doften av fikabröd. Påminner mig just nu om en jäst kompostpåse... Annars älskar jag fikabröd Fast det är ju iofs positivt  
  • Blgebo

Nån mer än jag som kikat på barnvagn? Väldigt tidigt..men gud vad många snygga det finns!! Hittade minst fem jag vill ha Och babykläder...  

• Blgebo
    lanylena skrev 2015-05-07 09:58:33 följande:
    Hej, jag tycker jag känner igen ditt nick.Har inte du fått barn i januari 2013 eller däromkring?

Stämmer bra det :) 

• Blgebo
    WiMe06 skrev 2015-05-07 08:05:35 följande:
    Oj i v.20. Stongt att kunna hålla sig så länge

Jag misstänker att jag kommer få berätta tidigare på mitt jobb då jag har ett väldigt tungt och väldigt utsatt jobb med slag och dylikt, därför känner jag att jag vill berätta tidigare för att arbetskamraterna ska ha en större förståelse om man är extra försiktig.

Grattis till plusset förresten

Kom nog ringa mvc i v 6-7 nånting tror jag för här får man vara ute i god tid om man ska få en tid till inskrivningen.

När berättar ni andra för jobbet?
    Jag har berättat på jobbet, iom att lustgasen inte är nyttig att dra i sig (fosterskadande bla.), så jag blir omplacerad från förlossningen till BB. Sedan får vi väl se om jag går hem tidigare (heter det gravidpenning?), för det blir förmodligen för tungt att jobba tiden ut. 
  • Blgebo

Jag tränar inte just nu. Har tränat mycket tidigare, men nu hinner jag inte... Jobb, fyra barn, man, hus, stor trädgård... Dessutom har vi ingen bil, så att ex. åka och handla tar mycket längre tid än annars. 
    Iofs. kan jag inte säga att jag upplever att jag skulle behöva någon bra kondition eller muskler för att föda, huvudsaken är att man kan jobba med kroppen, och det kan jag, + att jag inte brukar bli så stor, vilket också underlättar. 

Kan ni känna livmodern? När jag ligger på rygg, kan jag känna den 5cm under naveln...känns tidigt, men det är väl för att jag har så många sedan tidigare.

• Blgebo
    FruGru skrev 2015-05-25 09:09:26 följande:
    Vilken vecka är du i ?
    7+3 kanske? Jag har rätt dålig koll  
  • Blgebo
    hsh skrev 2015-05-25 09:17:54 följande:

Jag har ett vidrigt hormonpåslag & har svårt att se mitt liv positivt för tillfället. Gråter så fort jag vaknar på morgonen & känner mig helt apatisk inför The facto att jag är gravid :/ Jag som har längtat efter detta, men när det kommer så är jag bara ledsen. Jag är känslig i vanliga fall men som jag mår nu känns mera som jag mådde då jag gick på p-piller. Hormonellt , labilt litet ångestmonster ..

Och jag är skitarg. På allt. Haha
    Hugger för minsta lilla, och jag och pms:iga tonårsdottern går inte alls bra ihop nu.. Tur jag kan hålla mig i skinnet på jobbet iaf...
  • Blgebo
    FruGru skrev 2015-05-25 09:38:42 följande:
    Tidigt att kunna känna livmodern :) även för omföderska. Kanske är där två :-P
    Ja, har aldrig känt den så högt tidigare... min man säger... 3. 
    Vill inte ha tvillingar... Gah... Då blir vi åtta, och där rök förhoppningen om att kunna ha en 7-sitsig bil... Håller tummarna för att det är en! 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)