BF Januari 2016 :)
Fick telefon från läkaren om GBS -streptokocker B i urin. Ska få antibiotika. Någon med erfarenhet kring detta? Hjälper en kur eller kvarstår:återkommer problemen fram till födseln?
Fick telefon från läkaren om GBS -streptokocker B i urin. Ska få antibiotika. Någon med erfarenhet kring detta? Hjälper en kur eller kvarstår:återkommer problemen fram till födseln?
Tack, ungefär det jag läst förutom att den överförs sexuellt. Det är inte en sjukdom som överförts sexuellt. Utan alla människor har denna bakterien. Bara några som har den på fel ställen. :p
Är jag den enda som inte ringt barnmorskan än? (v.11, 10+0 idag)
Vet att jag inte kommer kunna gå på något inskrivningsmöte på minst 2,5v till då jag är själv på jobbet, plus att jag känner mig orolig för min vikt, för att diskutera hemförlossning och ja allt möjligt.
Känns inte alls roligt och spännande, blir dom griniga om man inte ringer tidigare?
Så härligt att sommaren äntligen är här, men ack så var man gravid och just det ja, blir röd som en kräfta istället för brun. Fler som märker enorm skillnad på hur ni tål solen sämre som gravida?
Satt ute igår och blev alldeles illröd på kvällen sen och då satt jag ändå inte länge men det räckte så känslig man är nu. Som icke gravid tål jag solen hur bra som helst och blir sällan röd.
Har inte kunnat få barn tätt då det tar två år för mig att få tillbaka mensen. Så knappt tre år mmellan är det tätaste vi kan få.
Har du helammat länge, eller vad berodde det på att det tog sådan tid? Jag kommer troligen inte amma så förhoppningsvis kommer ägglossningen tillbaka snabbt.
Jag blir lika förvånad varje gång när jag ser att det varit aktivitet här så sent på kvällen haha! Hur orkar ni, själv kan jag knappt hålla mig vaken till kl 21... Och då sitter jag ändå och gäspar nu!

Var och hämtade ut mina trombyl idag så jag får väl börja med dem nu. Usch gillar inte att ta tabletter men det ska ju vara utav en god anledning.
Jag börjar känna att vissa dagar är tröttheten bättre men jag är fortfarande trött och sen andra dagar är det ingen skillnad alls då kan jag sova hur länge som helst. Så skönt att jag har 5 veckors ledigt kvar. Hoppas bara sommaren kan komma nån vecka till.
Har ni börjat fundera över barnvagn och andra saker ännu? Min man började prata lite om barnvagn idag men jag vet inte om jag ens vågar fundera över det ännu. Går in i v 14 på måndag.