Seven Costanza skrev 2015-08-05 16:28:58 följande:
Ja det är kul att läsa och det ska bli så roligt när jag själv kan börja köpa saker - det är första barnet för oss så det blir ju en hel del att inhandla

. Blir ännu roligare känner jag ifall vi får reda på kön på ultraljudet - färgmässigt tycker jag att båda könen kan ha allt men jag skulle t ex inte köpa klänningar till en pojke om han inte själv uttryckligen vill ha...
Ni som har större barn, är det ens praktiskt med klänning på en bebis eller är det mer när hon ska vara finklädd? Omlottbodies med knäppning fram och i grenen har jag hört ska vara praktiskt, eller? Vilka kläder ska man undvika?
Bodies överlag är bra. Omlottbodies är väldigt smidigt. Det man ska undvika, är väl separata delar, alltså typ tunn tröja och underbyxa, som man hade förr...omlottskjortor m snörning är inte heller praktiskt. Det knölar sig och korvar upp sig i ryggen. Klänning är opraktiskt, fast sött...ofta är ju bäbisklänningar jättekorta, som en tröja, och så har man body och strumpbyxor till, då funkar det. Sedan föredrar jag byxor med fot åt riktigt små... strumpor åker av. Enda gången det är opraktiskt med hela byxor är väl på BB, när de ska mäta syrehalten i blodet. då behöver de ha en hand och en fot. Inte så kul att behöva väcka ett sovande spädbarn...