BF Januari 2016 :)
Hoppar också in här, bf kring 16/1 och är fjärde barnet, blir också det sista :)
Nu väntar jag nr 5.
Hoppar också in här, bf kring 16/1 och är fjärde barnet, blir också det sista :)
Tycker att jag börjar bli mindre svullen över magen mot vad jag varit.
Inte gått upp ngt i vikt än iaf, har iofs lagt om kosten lite också.
Men trött...och varje gång jag ätit blir jag skakig och _måste_ vila. Bara måste. Särskilt efter middagen.
Många veckor kvar innan jag får se den lill*... borde bli ett ultraljud kring v.13 inför fostervattenprovet. Fast det hade varit kul att se tidigare... kanske ska snatta med mig ul-apparaten in på dass?
Blgebo!
Såg att du jobbar på förlossningen! Det ska jag också göra under 10 veckor i sommar och har fått reda på att jag är gravid och är i vecka 7 från imorgon. Kan man inte jobba där som gravid? Har några tjejer hos mig som är BM och gravida men som jobbar kvar på förlossningen. Vill du berätta vad du vet om detta? Helt rädd att jag inte ska kunna jobba där nu ju...
Lustgas intefererar med vitamin B12- och folatomsättningen. Lustgas hämmar metioninsyntetas som medverkar i omvandlingen av homocystein till metionin. Hämningen av detta enzymsteg påverkar/minskar bildandet av tymidin som är en viktig del av bildandet av DNA. Lustgasens hämning av metioninbildningen kan leda till defekt och minskad myelinbildning och härigenom leda till skador på ryggmärgen. Påverkan på DNA-syntesen är orsaken till lustgasens påverkan på blodbildningen och de fosterskador som setts i djurförsök.
Från FASS
Hej allihop..
Är i v6 (5+4)
Jag funderade oxå lite på de där med inskrivning, jag är så trött på o göra det och sen kommer missfall direkt efter, så denna gången ska jag vänta till efter vul på privat gyn, om exakt två veckor har jag tid.. v8 (7+4) borde jag vara då, kan man se hjärtat slå då? Har aldrig kommit så långt under mina 8 år och 4mf..
Nån mer här som tar innohep?
Vad äter ni för vitaminer o annat?
Jag har ammat 5,5 år i sträck nu. Varit gravid o ammat konstant sedan 2009. Mitt skelett är ganska rejält urkalkat, därav de extra vitaminerna
Fler som har svårt att få orken att räcka till? Min ork räcker typ till hälften av de saker jag borde ha ork till. Och svårt att hålla skenet uppe på jobbet, när man måste sitta ner hela tiden /dricka vatten/får lätt yrsel/mår illa..