Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-15 09:44:19 följande:

Var på mitt v 35- besök nu. Trodde det skulle göras mer saker men var bara blodtryck, SF mått och hjärtljud. Sedan kom hon som ska bli vår BVC- sköterska och presenterade sig. Hon verkade bra!

Min bm lyssnade lite bättre idag, hon hade inte alls uppfattat detta förra gången enligt henne.

Nu har jag fått en tid hos läkaren nästa vecka och ska kontakta Mvc psykologen idag. För stt prata om både den medicinska och den mentala aspekten.

Får se om det blir bättre sen- som det känns just nu så är det typ att jag måste acceptera att jag måste göra detta fast jag egentligen inte vill. Typ.

Frågade ang läkaren som ändrade sig ang tul.

Hon sa att en skattning är just en skattning och SF måttet är normalt, 35. Däremot har jag tydligen en väldigt välfylld livmoder, så hon var inte förvånad att det var lite plus i %. Kände mig lite som ett påskägg när hon sa så eller nåt:)

Rumpan under mina revben, benen i höger sida och huvudet långt ner i bäckenet fast fortfarande ruckbart. Creepy känsla när man känner att hon flyttar på bebisens huvud fram och tillbaks typ :)

Vad skönt att din bm lyssnade på dig denna ggn. Hoppas det känns bra att få prata med ngn och att det kan hjälpa dig lite iallafall
    Bra att du tog upp det igen.

Ett påskägg, det var en ny beskrivning av det hela
    Det låter som våra små ligger ganska lika, bebis ligger långt ner med huvudet, ruckbar, och benen kör hon in i höger sida på mig
  • WiMe06

Hame: bf 29/1, andra barnet, Falkenberg, pojke
    Lisasmor: bf 1/1, andra barnet, pojke
    FruThomas: bf 2 jan, tredje barnet, vet ej kön, Falköping
    himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar
    Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka
    FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö
    Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke
    CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm
    Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke
    MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke
    Amalie79: bf 15 jan, första barnet
    Mitthemligajag: bf 15 jan, pojke, andra barnet
    Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, Örebro
    WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar
    qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro
    Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro
    Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

• WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-15 14:21:48 följande:

Ngn som sitter vid datorn som har lust att klämma in mig i listan också?

Mitthemligajag - bf 15/1, pojke, andra barnet

Nu är du tillagd, men vad konstig listan blev, haha.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-15 11:40:56 följande:
    Haha ja nu börjar jag tycka synd om mig själv lite faktiskt! Har vaknat en gång i timmen inatt. Men nu har jag ett enda patientbesök kvar och sen bara lite administration, chefen är förvarnad om läkarbesök och möjlig sjukskrivning, så nu känns det hanterbart. Och mycket, mycket märkligt. Jag har bara erfarenhet av att sluta på jobb, aldrig av att gå hem för att så småningom komma tillbaka!
    Vem sjutton hade inte tyckt synd om sig själv. Haha.

Det är ju bara positivt att sluta den ggn då, dels att du får bebis och sen att du har ngt att komma tillbaka till, toppen ju.

Vad skönt att se ett slut, nu håller vi tummarna att läkaren gör det han ska på torsdag och inte pratar om en massa annat
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-15 15:16:12 följande:
    Insåg precis om att om denna bf lista stämmer ungefär, plus att någon går över tiden så kommer jag och Nettiiis sitta här själva i slutet av januari medan ni andra myser med era prinsar och prinsessor... Ni kan väl titta in ibland? ;)
    Det är klart vi måste försöka uppdatera varandra här ibland även när alla små godbitar kommit. Det vore ju synd att en sån bra tråd bara ska dö ut för vi nåt målet på resan.

På tal om resa, vet inte om jag skrivit det innan men isåfall skyller jag på gravidglömska. Idag är en utav våra stora
    milstolpar den här grav. V 35+1 och vid kl. 22.48 ikväll har jag passerat tiden för yngsta sonens ankomst var sjutton tar tiden vägen??
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-15 14:54:47 följande:
    Ja rackarns vad han ska få sina fiskar varma om han inte håller sig till ämnet, haha!

Nu har jag slumrat en stund igen, men gud, jag hade kunnat sova resten av dan... Men nånting roligt, vi har fått hem några julklappar som vi beställde sådär på sluttampen fast vi egentligen var klara, så nu ska de bara slås in så är allt färdigt på riktigt sen! Måste skicka ner ett par med posten till gbg bara och hoppas de kommer fram i tid.
    Det är rätt

Åh. Vad skönt att slumra en stund, ångrar mig att jag inte gjort det idag. Idag har jag varit jätteproduktiv, haha (eller inte) men jag beställde sista julklappen idag, på tiden.
    Och sen slog jag in alla dem andra julklapparna så nu är det klart. Sen bara det vanliga, plocka ur disk, plocka i disk, sätta på en tvätt och bla bla.

Idag står köttbullar på matlistan och jag hade sagt åt mig själv att göra smeten innan jag hämtade barnen i skolan. Har jag gjort det? Näe!! Och jag har ingen lust att ställa mig och göra några nedrans köttbullar heller!! Haha
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-15 16:05:25 följande:
    Det är en stor milstolpe att passera! hur känns det nu då? Tror du att hon håller sig kvar där inne några veckor till eller känns det som om att det är på gång?
    Bara senaste dagarna har jag en helt annan känsla i kroppen, får smärtsamma sammandragningar till och från och det känns som att den lilla krabaten krupit ännu längre ner. Men annars känns det som hon skulle kunna ligga kvar ett par veckor till. Men iofs så gick ju lillemans vatten från ena sekunden till den andra utan minsta förvarning. Hade inte haft några känningar alls. Typ vid den här tiden gick vattnet
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-15 17:42:45 följande:
    Jag tänkte på det tidigare idag, hade för mig att det var nu nån gång du hade fått lilleman! Förstår att det är en stor milstolpe!
    Haha, ja. Typ nu vid den här tiden gick vattnet, sen satte värkarna igång om drygt 2 timmar. Det är rätt häftigt att tänka tillbaka på.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-15 17:44:13 följande:
    Haha nä köttbullar är vansinnigt gott men inte direkt nåt som man har lust att ta tag i alla gånger. Men skönt att fått gjort julklapparna! Jag blev så sliten sist jag slog in klappar så jag är inte så sugen på att sätta mig med det, men det måste ju göras.
    Jag älskar att slå in julklappar. Skulle kunna shoppa klappar bara för att det är roligt att slå in, haha.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-15 19:07:42 följande:
    Jag med i vanliga fall, men nu är magen så i vägen att jag inte får till det som jag vill, haha!
    Haha, ja så är det ju lite. Jag tycker mest det var jobbig att sitta.

Och det där med att sitta, har jättesvårt för att hitta en skön ställning att sitta i soffan, sitta på en stol, sitta över huvud taget är svårt. Och ligga ner är också jobbigt och stå eller gå för länge är också jobbigt, man får byta ställning ooofta, haha!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)