• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-25 04:58:45 följande:
    Hoppas du fått sova nåt inatt. Jag fick sova till 01.30 och så har hon ätit konstant på mig fram till nu i princip, bytt bröst ett par ggr men hon är inte nöjd alls, gav henne flaskan och nu sover hon på mitt bröst. Så hoppas jag kan få 2 timmars sömn till innan barnen ska upp till skolan. Haha, ja, man vill ju det, få känna sig lite som en själv som du skrev, både med dusch och att faktiskt kunna göra ngt annat när de sover än själv sova också
    Du är en sådan champ som fortsätter kämpa med amningen. Hoppas att du fått sova lite mer så att du har lite ork över till att göra något litet idag... <3
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 12:28:45 följande:

Bor dessa stjärnor till vänner i GBG? Tycker att du ska bjuda hem dem på övernattningsparty snarast (snarast kanske är om 2 månader men ändå?!) och dricka en massa vin.. såg du länken ang amning och alkohol? 

Fantastiskt att du har så underbara vänner som dessutom kan få dig (din envisa ....) att lyssna på dem!

Haha nä den ena bor i Stockholm och den andra i Rom så det blir inte så ofta vi ses. Vi träffades faktiskt via Familjeliv när väntade våra 2012:or. Jag har inte hunnit se programmet men såg reklamen för det igår, att Agnes Wold dissade alla som tyckte att amning och alkohol inte går ihop, va? Jag dricker aldrig särskilt mycket men har inget emot att ta ett glas vin eller två även när jag ammar.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-25 13:42:11 följande:
    Haha nä den ena bor i Stockholm och den andra i Rom så det blir inte så ofta vi ses. Vi träffades faktiskt via Familjeliv när väntade våra 2012:or. Jag har inte hunnit se programmet men såg reklamen för det igår, att Agnes Wold dissade alla som tyckte att amning och alkohol inte går ihop, va? Jag dricker aldrig särskilt mycket men har inget emot att ta ett glas vin eller två även när jag ammar.
    framför allt så dissar hon alla som inte kan räkna hur mkt 1.0 promille blir i bröstmjölken. Att det ger samma alkoholprocent som en tjugondel av en lättöl. 

Aha, så kul! har du träffat dem IR?
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 14:12:26 följande:

framför allt så dissar hon alla som inte kan räkna hur mkt 1.0 promille blir i bröstmjölken. Att det ger samma alkoholprocent som en tjugondel av en lättöl. 

Aha, så kul! har du träffat dem IR?

Aaaah haha ja underbart! Jag kan inte fatta hur svårt en del har att fatta den matematiken!

Japp, vi har träffats ett par gånger irl, hon som vor i Stockholm har jag träffat några fler ggr av naturliga skäl. Det är så roligt med såna här ungar som man följt sen de låg i magen och se hur de är tillsammans flera år senare...
  • Nettiis

Kom nyss hem från BM. Min ordinarie var hemma för VAB. Kändes då bra att få den BM som jag hade under julledigheten..

Allt såg bra ut.. Nu är hon fixerad ordentligt och det är bara att vänta på att det ska starta.. Vi bokade nytt datum i nästa vecka.. Hoppas att vi slipper gå då och att bebis är här.. Men annars blir det Bm besök torsdag 4/2 (en vecka efter bf) och ultraljud 5/2.. Så de känns helt okej och skönt med en plan..

Pratade inte om hinnsvepning då det inte var min ordinarie.. Men tar upp det på besöket den 4/2..

• WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-25 10:50:59 följande:

Ja happ, ville inte säga vad var det jag sa, men sjävklart fick jag gå upp med bonusarna i morse. Store var klar och skulle gå, de skulle göra sällskap med farfar o möta honom. Fem minuter innan står yngste fortfrsnde i kalsongerna o breder smörgås o äldste påpekar att nu ska vi gå om 5 minuter. Jag säger att farfar ska inte behöva vänta i kylan, du får ta mackan på vägen.

Nä men ok, då går jag inte, säger han o går helt lugnt och lägger sig igen. Äldste får gå själv och sambon får åka hem och hämta lille och skjutsa honom.

Vi äter och somnar om igen, sen vaknar Arvid vid nio igen. Jag står och byter på honom och känner hur det börjar bubbla i magen. Ingenstans att göra av ungen så jag hinner inte, jag gör i byxorna med honom i famnen.

Plus att jag är lite febrig igen, undrar om det är förkylningen eller såren? Måste nog ringa igen.

Började inte bra det här.

Usch lider med dig. Men säger som mirakelspektakel, att sätta Arvids behov framför dina egna, du är en jättebra och fin mamma
    Hoppas ni haft en bra dag resten <3
  • Seven Costanza
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 12:23:28 följande:

Seven: Hur mår du nuförtiden? har tyckt mig läsa mellan raderna att du mår mkt bättre och att du verkar må ok psykiskt nu och hittat babybubblan? 

Dock såg jag något om att ni antagligen inte tänker skaffa fler barn, tycker verkligen inte ni ska bestämma något ang det just nu. Prata med läkaren och läs journalen. Har ingen aning om det går, men jag tror kanske att det skulle hjälpa att få en bedömning av en svensk läkare och få någon att prata med som är svensk. Sen tycker jag ni ska låta dörren om ni ska skaffa flera barn ska få ha svängdörr iaf i 6 månader till och efter det kan du ta en ordentlig funderare på det igen.

Tack för att du tänker på mig! Jag mår bra psykiskt nu men har fortfarande ont efter infektionen. Ska på nytt klinikbesök idag angående det.

Nej vi har inte bestämt något definitivt om fler barn men första känslan var ju att det här gör jag aldrig om. Vi hade nämligen tänkt försöka få två barn tätt medan vi är här (delvis för att båda skulle få dubbelt medborgarskap så det skulle bli "rättvist") men så blir det kanske inte för jag vet inte hur jag skulle fixa det om det blir lika dåligt igen. Vi avvaktar till sommaren. Jag tror tyvärr inte att här finns någon svensk professionell att prata med, inte som täcks av min försäkring i alla fall, men om vi väntar med syskonbeslut tills vi kommit hem så kanske jag pratar med någon i Sverige. Allt kändes dock mycket bättre när jag hade berättat allt för mamma och verkligen fått fulgråta och få höra att det var jävligt synd om mig .

Jag ska ringa idag om journalen så hoppas jag att jag får ut den, det verkade inte självklart att man fick det.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 12:33:41 följande:
    Du är en sådan champ som fortsätter kämpa med amningen. Hoppas att du fått sova lite mer så att du har lite ork över till att göra något litet idag... <3
    Tack vad snäll du är <3 fick väl 2 timmars sömn till så det känns jättebra. Försöker köra varannat mål amning ungefär, men jag ammade henne i 1 1/5 timme efter jag lämnat grabbarna i skolan och ändå är hon inte nöjd, så det känns som hon behöver ersättningen.

Lite ork till shopping fick jag allt
    Hittade ett sött set på hm liknande det som hon säkert kommer växa i först i stlk 50 och med lite bonus på Lindex fick jag en ursöt byxdress, velade länge mellan stlk 50 och 56 men det fick faktiskt bli 50 allt i rosa såklart, hihi.

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-25 14:15:04 följande:
    Aaaah haha ja underbart! Jag kan inte fatta hur svårt en del har att fatta den matematiken!

Japp, vi har träffats ett par gånger irl, hon som vor i Stockholm har jag träffat några fler ggr av naturliga skäl. Det är så roligt med såna här ungar som man följt sen de låg i magen och se hur de är tillsammans flera år senare...
    Kan tänka mig att det måste vara super kul att få följa dem!! 

Ja det är helt skevt med moralpredikan hur farligt det är att dricka alkohol och amma. De sa t.om. på förlossningskursen att man skulle pumpa och slänga mjölken efter att man druckit.... asså... jag fattar att jag inte ska ta hand om en nyfött barn om jag har 1.0 i blodet, men det är absurt att man fokuserar på att mjölken är skadlig för barnet istället för att fokusera på att man är riktigt dålig på omvårdnad när man är full (är ju självklart, man klarar ju knappt att ta hand om sig själv!) Att man sen inte har något som helst intresse att supa sig full när mna precis fått barn (eller hur sugna är ni som fått era små på att dra i er en pava eller två?!!), hör ju inte alls till saken.