• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-24 22:28:23 följande:

Nä men ha inte dåligt samvete ändå!! Lättare sagt än gjort, det vet jag. Såklart vill man helst kunna svara direkt på alla ens barns signaler men det kommer man aldrig lyckas med - och de kommer klara det med.

Sant... Nu ligger Arvid i sin egen säng bredvid min och sover, gnyr ibland och jag kan inte somna, övar mig på att inte resa mig och hämta honom och bädda ner honom i nästet hos oss. Har sååå svårt att lägga ner honom- om jag kunde skulle jag ha honom sovande med mina tuttar som huvudkudde jämt. Han gillar att somna så.
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2016-01-24 22:41:52 följande:

Jag har tänkt så mycket på min farmor det sista, hon dog för precis två år sedan. Hennes högsta önskan var att få se mina barn. Pappa och jag stod på kyrkogården på alla helgons dag och tände ljus för henne och pratade om detta, bägge lite snyftiga.

Men jag tror hon vet, ändå. När jag var som mest förlossningsrädd så tänkte jag också på henne, som födde fem barn, hennes hemligheter som dog med henne- för där fanns hemligheter, vem var egentligen far till två av hennes barn? Det kom fram lite sådana saker när hon haft sin stroke, men vi kommer aldrig få veta säkert...

Iaf så tänkte jag på henne, när jag var som mest rädd så tröstade jag ju mig med det, att hon skulle stå där och vänta på mig och ta mig i handen om det värsta hände.

Hon fick aldrig se honom men jag ska ta med Arvid till kyrkogården och berätta för honom om henne. Och min mamma ska vara en sådan mormor för honom som min farmor var för mig- en sådan otrolig trygghet.

Åh så fint skrivet, grät av igenkänning! Min mormor dog 2006 och jag saknar henne ofta. När jag träffade min man tänkte jag på hur synd det var att hon inte fick träffa honom för jag tror hon hade gillat honom, och samma nu när jag fått barn. Som tur är påminner min svärmor mycket om min mormor, en dam med ruter i, så jag har fått förmånen att verkligen älska min svärmor, och få det besvarat <3 Hoppas så att både mina föräldrar och svärföräldrarna kommer kunna erbjuda samma relation till min son som min mormor och morfar gav mig och mitt syskon.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-24 22:19:19 följande:
    jag är ju oxå kvar BF på fredag. Tror det blir februari här med, men ni kommer inte bli av med mig även om jag går 14 dagar över tiden :p
    Det vill vi inte heller :-P your baby belongs here <3
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-24 20:43:30 följande:
    Åh hoppas verkligen inte ni får en vaken natt! :-/ Sally har sovit mycket nu på eftermiddagen också... Man borde ju verkligen sova nu när hon sover, men seriöst, jag vill ju ha lite slappa i soffan också, haha!
    Hoppas du fått sova nåt inatt. Jag fick sova till 01.30 och så har hon ätit konstant på mig fram till nu i princip, bytt bröst ett par ggr men hon är inte nöjd alls, gav henne flaskan och nu sover hon på mitt bröst. Så hoppas jag kan få 2 timmars sömn till innan barnen ska upp till skolan. Haha, ja, man vill ju det, få känna sig lite som en själv som du skrev, både med dusch och att faktiskt kunna göra ngt annat när de sover än själv sova också
  • amalie79

Hyfsad natt. Arvid sov 22:10-02, vaken till 03:15 kanske och åt och sov tills för en kvart sedan. I sin säng, lite skönare för kroppen så sovit ganska bra.

Men denna timmen är den värsta för mig typ. Om en halvtimme går sambon o så är vi ensamma. Eller ja, barnen ska gå med.

Jag vaknade rätt nöjd sen tog det två sekunder så insåg jag att jag är ledsen. Är som att få en käftsmäll typ. Blä. Men tur vi sovit ok

Kn
  • kindofnothing

Vi fick en pojke. Vattnet gick utan förvarning med ett splash o 11 h senare kom han ut efter ett klipp.. superlycklig i bebisbubblan men fitusan vad ont bröstvårtorna gör! Hoppas på att smart få lämna bb o ta hem vår nya favorit <3

• qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-24 22:41:52 följande:

Jag har tänkt så mycket på min farmor det sista, hon dog för precis två år sedan. Hennes högsta önskan var att få se mina barn. Pappa och jag stod på kyrkogården på alla helgons dag och tände ljus för henne och pratade om detta, bägge lite snyftiga.

Men jag tror hon vet, ändå. När jag var som mest förlossningsrädd så tänkte jag också på henne, som födde fem barn, hennes hemligheter som dog med henne- för där fanns hemligheter, vem var egentligen far till två av hennes barn? Det kom fram lite sådana saker när hon haft sin stroke, men vi kommer aldrig få veta säkert...

Iaf så tänkte jag på henne, när jag var som mest rädd så tröstade jag ju mig med det, att hon skulle stå där och vänta på mig och ta mig i handen om det värsta hände.

Hon fick aldrig se honom men jag ska ta med Arvid till kyrkogården och berätta för honom om henne. Och min mamma ska vara en sådan mormor för honom som min farmor var för mig- en sådan otrolig trygghet.

Klart hon vet! Oj vilka hemligheter, tänk att få hålla allt sånt inom sig hela livet... Så fantastiskt att få ha haft så fin kontakt med farmor. Jag stod inte min mormor så nära; hon var inte riktigt en sån person även om hon var kärleksfull på sitt sätt. Jag önskar jag hade pratat mer med henne om hennes liv, hon blev ensam med sex barn när yngsta bara var ett år då min morfar tog livet av sig. Det var nära att barnavårdsnämnden tog de små men på nåt sätt lyckades hon få behålla dem, det har förstås påverkat alla hennes barn och i förlängningen oss barnbarn. Men hon är en stor inspiration för mig när det gäller att härda ut och hantera det livet slänger till mig, hon hade alltid nån sorts skämtsam inställning och det kanske är därifrån jag fått min galghumor.

Små steg är bra! Och hoppas hon har lite tid, hon låter ju som en sån som tar sig tid annars! Hoppas det känns ok att vara ensam idag trots allt.
  • Seven Costanza
    kindofnothing skrev 2016-01-25 08:17:37 följande:

Vi fick en pojke. Vattnet gick utan förvarning med ett splash o 11 h senare kom han ut efter ett klipp.. superlycklig i bebisbubblan men fitusan vad ont bröstvårtorna gör! Hoppas på att smart få lämna bb o ta hem vår nya favorit <3

Grattis grattis, så härligt!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-25 04:58:45 följande:

Hoppas du fått sova nåt inatt. Jag fick sova till 01.30 och så har hon ätit konstant på mig fram till nu i princip, bytt bröst ett par ggr men hon är inte nöjd alls, gav henne flaskan och nu sover hon på mitt bröst. Så hoppas jag kan få 2 timmars sömn till innan barnen ska upp till skolan. Haha, ja, man vill ju det, få känna sig lite som en själv som du skrev, både med dusch och att faktiskt kunna göra ngt annat när de sover än själv sova också

Tack! Jag sov som en stock 22:30-03 ungefär när hon låg hos maken, sen fick jag väcka dem för brösten höll på att explodera! Ammade och sen fick hon sova på mig så då sov jag inte så bra. Sen vaknade hon 5:30 och skulle äta igen och när det var klart blev jag bara så stressad över att Axel skulle vakna snart att jag hade jättesvårt att somna om! Men jag lyckades till slut och han vaknade först 7:30, och lillan sov för en gångs skull i babynestet!

Jag har ammat utan nappen inatt även om det fortfarande gör lite ont. Det känns som att hon inte tömmer brösten lika bra med napp som utan och att hon inte blir mätt lika länge, men jag vet inte om det är inbillning...