• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    kindofnothing skrev 2016-01-25 08:17:37 följande:

Vi fick en pojke. Vattnet gick utan förvarning med ett splash o 11 h senare kom han ut efter ett klipp.. superlycklig i bebisbubblan men fitusan vad ont bröstvårtorna gör! Hoppas på att smart få lämna bb o ta hem vår nya favorit <3

Wohooo grattis! Och mina sympatier angående bröstvårtorna!!
  • qatteriin

Alltså ursäkta too much info, men jag börjar få panik! Hade en del problem med hemorrojder under graviditeten, tror iaf det var det, fick "diagnosen" av distriktssköterska per telefon och behandlade relativt framgångsrikt... Men nu sen några dagar är det helt kaos! Känns som en spricka vid sidan av ändtarmsöppningen och ibland som att det är nåt som buktar ut, sen igår kväll har jag haft jätteont och det känns som saker är på väg ut när jag är uppe och går. Det är fruktansvärt obehagligt... Väntar på att vc ska ringa upp nu så får vi se vad de säger, men jag har verkligen panik över att få en läkarundersökning där!! Försöker tänka på min vän som fick en fullständig sfinkterruptur och allt vad hon fått genomlida och tänka att det här är en piss i Mississippi i jämförelse, men det är tusan inte lätt! Men nu måste jag ha hjälp, det går inte att dra på längre.

• Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-25 08:37:33 följande:

Alltså ursäkta too much info, men jag börjar få panik! Hade en del problem med hemorrojder under graviditeten, tror iaf det var det, fick "diagnosen" av distriktssköterska per telefon och behandlade relativt framgångsrikt... Men nu sen några dagar är det helt kaos! Känns som en spricka vid sidan av ändtarmsöppningen och ibland som att det är nåt som buktar ut, sen igår kväll har jag haft jätteont och det känns som saker är på väg ut när jag är uppe och går. Det är fruktansvärt obehagligt... Väntar på att vc ska ringa upp nu så får vi se vad de säger, men jag har verkligen panik över att få en läkarundersökning där!! Försöker tänka på min vän som fick en fullständig sfinkterruptur och allt vad hon fått genomlida och tänka att det här är en piss i Mississippi i jämförelse, men det är tusan inte lätt! Men nu måste jag ha hjälp, det går inte att dra på längre.

Usch då, har inga råd men ville bara säga att det är jättebra att du söker hjälp direkt så blir det förhoppningsvis inte värre!
  • WiMe06

Vi fick en pojke. Vattnet gick utan förvarning med ett splash o 11 h senare kom han ut efter ett klipp.. superlycklig i bebisbubblan men fitusan vad ont bröstvårtorna gör! Hoppas på att smart få lämna bb o ta hem vår nya favorit <3

Stort grattis, hoppas ni mår bra och får komma hem snart!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-25 08:30:07 följande:
    Tack! Jag sov som en stock 22:30-03 ungefär när hon låg hos maken, sen fick jag väcka dem för brösten höll på att explodera! Ammade och sen fick hon sova på mig så då sov jag inte så bra. Sen vaknade hon 5:30 och skulle äta igen och när det var klart blev jag bara så stressad över att Axel skulle vakna snart att jag hade jättesvårt att somna om! Men jag lyckades till slut och han vaknade först 7:30, och lillan sov för en gångs skull i babynestet!

Jag har ammat utan nappen inatt även om det fortfarande gör lite ont. Det känns som att hon inte tömmer brösten lika bra med napp som utan och att hon inte blir mätt lika länge, men jag vet inte om det är inbillning...
    Vad skönt att du fått lite sömn. Det kanske börjar räta till sig vissa nätter för oss allihop.

Det kan säkert vara så med nappen eftersom det är lite av dem problemen vi dras med, det är ett jättebra hjälpmedel när man absolut inte kan utan med det medför mer problem runt omkring tycker jag, så det är ju skönt för er om hon slipper använda det och att du kan känna det är hanterbart iallafall, det kanske börjar rätta till sig med greppet för Sally?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-25 08:37:33 följande:

Usch lider med dig, det är aldrig roligt när man får ngt skit där, har aldrig varit ute för det själv så har tyvärr inga goda råd att ge, men sänder över mina sympatier och en extra kram och hoppas du får bra hjälp på vc. Kram kram
  • Niiiillllsson

Åh stort grattis! Hoppas att ni mår bra.

Så gosigt med bebisbubblan! Hoppas ni får lämna bb snart. När hade du bf ?
  • Eleonor01

Stort grattis till er :)
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2016-01-25 09:00:50 följande:

Usch då, har inga råd men ville bara säga att det är jättebra att du söker hjälp direkt så blir det förhoppningsvis inte värre!

WiMe06 skrev 2016-01-25 09:08:58 följande:

Usch lider med dig, det är aldrig roligt när man får ngt skit där, har aldrig varit ute för det själv så har tyvärr inga goda råd att ge, men sänder över mina sympatier och en extra kram och hoppas du får bra hjälp på vc. Kram kram

Tack... Distriktssköterskan skulle rådfråga barnmorskorna och återkomma sen, hon frågade om jag inte skulle ha nån efterkontroll eller så... Alltså nog för att jag hade hemorrojder under graviditeten och att det här antagligen är relaterat, men det är ju ingen förlossningsskada eller så och bebisen föddes ju inte ur rumpan på mig. :-P Hon kunde väl bara satt upp en läkartid, jag kan ju inte gå eller sitta utan att ha ont och det kom igår liksom. Men men. Det är ju bra barnmorskor där det vet jag, så jag kommer väl få hjälp, jag vill bara inte behöva vänta längre än nödvändigt. Har jag inte haft nog med ont snart?! En lätt förlossning var tydligen inte nån garanti för en somatiskt lätt postpartumtid.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-25 09:06:11 följande:

Vad skönt att du fått lite sömn. Det kanske börjar räta till sig vissa nätter för oss allihop.

Det kan säkert vara så med nappen eftersom det är lite av dem problemen vi dras med, det är ett jättebra hjälpmedel när man absolut inte kan utan med det medför mer problem runt omkring tycker jag, så det är ju skönt för er om hon slipper använda det och att du kan känna det är hanterbart iallafall, det kanske börjar rätta till sig med greppet för Sally?

Ja jag kommer nog fortsätta jobba med greppet och kanske använda nappen nån gång eller två per dag om det behövs. Såren ser mycket mindre ut nu och den mesta smärtan går över när utdrivningen kommit igång så det går åt rätt håll!

Meeeeen nu är det smått outhärdligt att amma av andra anledningar - navelstumpen har börjat stinka!! Den kletar inte och det är inte rött runt, jag minns att det var likadant med Axels, men jag hoppas den ramlar av snart så man slipper en bebis som luktar dagen-efter-andedräkt!!