• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-24 19:40:55 följande:

Idag har vi haft en väldigt trött tjej, hon har sovit mer eller mindre hela dagen. Var på guidad visning för barnen idag av Kalmar slott för att uppmuntra grabbarna lite och hon sov hela visningen i bärselen, sen sov hon vidare hemma efter lite mat. Stora killarna fick gå på bio sen på em, hon sov igenom hela filmen, och nu ligger hon på mitt bröst och sover. Är lite orolig över hur natten ska bli. Ska hon vara vaken hela natten tro?

Åh hoppas verkligen inte ni får en vaken natt! :-/ Sally har sovit mycket nu på eftermiddagen också... Man borde ju verkligen sova nu när hon sover, men seriöst, jag vill ju ha lite slappa i soffan också, haha!
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-24 20:43:30 följande:

Åh hoppas verkligen inte ni får en vaken natt! :-/ Sally har sovit mycket nu på eftermiddagen också... Man borde ju verkligen sova nu när hon sover, men seriöst, jag vill ju ha lite slappa i soffan också, haha!

Jo men precis har också jättesvårt för det... Arvid sov sig igenom förmiddagen, vaken mellan 13-14:30, åt och sov sedan medan mina fastrar och hans blivande gudfar var här och hälsade på honom..

Så har inte sovit när han sovit idag precis
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-24 21:54:27 följande:

Jo men precis har också jättesvårt för det... Arvid sov sig igenom förmiddagen, vaken mellan 13-14:30, åt och sov sedan medan mina fastrar och hans blivande gudfar var här och hälsade på honom..

Så har inte sovit när han sovit idag precis

Nä det är så svårt! Jag behöver ju vara bara mig själv ibland. Duscha och sånt. Inte sitta fast i nån...

Försökte slumra i bilen till min farmor idag. Varje gång jag blundade till hojtade Axel: Mamma! Man ska inte sova på dagen!! Tack för den, liksom! Där fick jag för alla gånger jag kämpat för att hålla honom vaken i bilen!
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-24 22:05:12 följande:

Nä det är så svårt! Jag behöver ju vara bara mig själv ibland. Duscha och sånt. Inte sitta fast i nån...

Försökte slumra i bilen till min farmor idag. Varje gång jag blundade till hojtade Axel: Mamma! Man ska inte sova på dagen!! Tack för den, liksom! Där fick jag för alla gånger jag kämpat för att hålla honom vaken i bilen!

Mm precis... Brukar duscha när jag vet Arvid är fulltankad, så kan sambon ha honom. Gnäller han då är det iaf mest troligt inte mat så då får jag inte så dåligt samvete
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-24 18:08:12 följande:
    Jag är kvar med bf på torsdag.. Ställt in mig på en februari bebis nu.. Känner typ ingenting varannan dag.. Varannan dag har jag små förvärkar..

Men vill ju vara med detta mammagäng! :)
    jag är ju oxå kvar BF på fredag. Tror det blir februari här med, men ni kommer inte bli av med mig även om jag går 14 dagar över tiden :p
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-24 22:19:04 följande:

Mm precis... Brukar duscha när jag vet Arvid är fulltankad, så kan sambon ha honom. Gnäller han då är det iaf mest troligt inte mat så då får jag inte så dåligt samvete

Nä men ha inte dåligt samvete ändå!! Lättare sagt än gjort, det vet jag. Såklart vill man helst kunna svara direkt på alla ens barns signaler men det kommer man aldrig lyckas med - och de kommer klara det med.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-24 22:19:19 följande:

jag är ju oxå kvar BF på fredag. Tror det blir februari här med, men ni kommer inte bli av med mig även om jag går 14 dagar över tiden :p

Såklart ni ska fortsätta hänga här oavsett om det blir februaribebisar! I "marstråden" jag hängde i när jag väntade sonen och efteråt, hade vi bebisar födda från december till april. Men de var ju beräknade till mars.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-24 20:41:32 följande:

Jag är fortfarande väldigt kluven när det gäller förskolan... Men jag tror egentligen han skulle behöva det. Han säger i ena stunden att han saknar kompisarna, i andra stunden är han ledsen för att alla skrattar åt honom?! Han kan aldrig förklara vilka situationer som folk skrattar dock... han är ju väldigt rolig och klok så vi skrattar ju också när han säger roliga saker men det är nåt han hänger upp sig på med förskolan... Ja vi får se. Maken är ju hemma till och med nästa måndag så vi behöver inte bestämma förrän då egentligen. Jag önskar det var riskfritt att gå till öppna förskolan för då hade vi ju kunnat göra det ett tag istället så hade vi varit tillsammans, men det känns som en ännu värre smittohärd.

Åh vad synd att farmorsmor inte fick träffa W! Min mormor dog för nästan 1,5 år sen och fastän det är så längesen så känns det så tråkigt att hon aldrig fick träffa Sally, särskilt när jag såg en bild jag knäppt på Sally häromdagen där hon påminde så mycket om mormor.

Jag har tänkt så mycket på min farmor det sista, hon dog för precis två år sedan. Hennes högsta önskan var att få se mina barn. Pappa och jag stod på kyrkogården på alla helgons dag och tände ljus för henne och pratade om detta, bägge lite snyftiga.

Men jag tror hon vet, ändå. När jag var som mest förlossningsrädd så tänkte jag också på henne, som födde fem barn, hennes hemligheter som dog med henne- för där fanns hemligheter, vem var egentligen far till två av hennes barn? Det kom fram lite sådana saker när hon haft sin stroke, men vi kommer aldrig få veta säkert...

Iaf så tänkte jag på henne, när jag var som mest rädd så tröstade jag ju mig med det, att hon skulle stå där och vänta på mig och ta mig i handen om det värsta hände.

Hon fick aldrig se honom men jag ska ta med Arvid till kyrkogården och berätta för honom om henne. Och min mamma ska vara en sådan mormor för honom som min farmor var för mig- en sådan otrolig trygghet.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-24 18:35:39 följande:

Det är inget fel på dig för att du känner så. Isåfall undrar jag nog vad som är fel på mig som känner att jag skulle vilja ha EN dag själv att bara njuta av lilla W och kunna ta en promenad själv och bara få ta allt i hennes tempo. Låter väl urdumt, jag älskar när maken är hemma och barnen är hemma men det blir ju väldigt sällan alldeles lugnt när alla är hemma.

Men det är inget fel på dig alls, det är en stor omställning för dig och den måste få ta sin tid. Låter väl som en jättebra ide och höra om chefen din har tid ngn dag! <3

Nej jag vet. Men det känns så...

Nej det låter alls inte dumt! Klart du vill det.

Och är man ensam så kanske det är lättare att vila när han sover ett pass iaf.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-24 20:35:24 följande:

Det är inget fel på dig, det är ett helt nytt liv du har nu, när du egentligen var väldigt nöjd med det du hade innan. Inte konstigt med ångest över det. Jag tror det kommer bli lättare, men det låter klokt att prata med nån om det, chefen eller psykologen. Det finns fördelar både med att prata med nån som känner en och med nån som är helt utomstående, som jag ser det. Känner du dig bekväm med att prata sånt med din chef så gör det! Skönt att ni har lite utflykt på g i morgon iaf, du och Arvid.

Ja det gör jag faktiskt. Min chef har varit med från början, hon var med om min separation, min sambos också långt senare, faktum är att hon gjorde allt för att hjälpa oss i början. Hade hon inte funnits hade kanske inte det löst sig med lägenhet för sambon vid skilsmässan tex.

Ska prata me henne imorgon och se om hon har tid någon dag.

Ja vi ska till biblioteket också och lämna en bok. Små steg :)