• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Ja happ, ville inte säga vad var det jag sa, men sjävklart fick jag gå upp med bonusarna i morse. Store var klar och skulle gå, de skulle göra sällskap med farfar o möta honom. Fem minuter innan står yngste fortfrsnde i kalsongerna o breder smörgås o äldste påpekar att nu ska vi gå om 5 minuter. Jag säger att farfar ska inte behöva vänta i kylan, du får ta mackan på vägen.

Nä men ok, då går jag inte, säger han o går helt lugnt och lägger sig igen. Äldste får gå själv och sambon får åka hem och hämta lille och skjutsa honom.

Vi äter och somnar om igen, sen vaknar Arvid vid nio igen. Jag står och byter på honom och känner hur det börjar bubbla i magen. Ingenstans att göra av ungen så jag hinner inte, jag gör i byxorna med honom i famnen.

Plus att jag är lite febrig igen, undrar om det är förkylningen eller såren? Måste nog ringa igen.

Började inte bra det här.

• mirakelspektakel
    kindofnothing skrev 2016-01-25 08:17:37 följande:

Vi fick en pojke. Vattnet gick utan förvarning med ett splash o 11 h senare kom han ut efter ett klipp.. superlycklig i bebisbubblan men fitusan vad ont bröstvårtorna gör! Hoppas på att smart få lämna bb o ta hem vår nya favorit <3

Stort Grattis!! njut av babybubblan och hoppas på att ni får åka hem snart!! 
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-25 08:37:33 följande:

Alltså ursäkta too much info, men jag börjar få panik! Hade en del problem med hemorrojder under graviditeten, tror iaf det var det, fick "diagnosen" av distriktssköterska per telefon och behandlade relativt framgångsrikt... Men nu sen några dagar är det helt kaos! Känns som en spricka vid sidan av ändtarmsöppningen och ibland som att det är nåt som buktar ut, sen igår kväll har jag haft jätteont och det känns som saker är på väg ut när jag är uppe och går. Det är fruktansvärt obehagligt... Väntar på att vc ska ringa upp nu så får vi se vad de säger, men jag har verkligen panik över att få en läkarundersökning där!! Försöker tänka på min vän som fick en fullständig sfinkterruptur och allt vad hon fått genomlida och tänka att det här är en piss i Mississippi i jämförelse, men det är tusan inte lätt! Men nu måste jag ha hjälp, det går inte att dra på längre.

åh fy fan... jag lider verkligen med dig!! I såna lägen är det bara att ta ett djupt andetag och låta någon få se hela härligheten så att man få hjälp! This shall past too som du brukar säga. Hoppas någon ringer upp dig snarast med en tid! Till dess, du kan inte sitta på något som är inte trycker just på ändtarmen? typ amningskudden?  (men den kanske är för stor?) Du Axel får bygga en minitoaltett i lego :P
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-25 10:50:59 följande:

Ja happ, ville inte säga vad var det jag sa, men sjävklart fick jag gå upp med bonusarna i morse. Store var klar och skulle gå, de skulle göra sällskap med farfar o möta honom. Fem minuter innan står yngste fortfrsnde i kalsongerna o breder smörgås o äldste påpekar att nu ska vi gå om 5 minuter. Jag säger att farfar ska inte behöva vänta i kylan, du får ta mackan på vägen.

Nä men ok, då går jag inte, säger han o går helt lugnt och lägger sig igen. Äldste får gå själv och sambon får åka hem och hämta lille och skjutsa honom.

Vi äter och somnar om igen, sen vaknar Arvid vid nio igen. Jag står och byter på honom och känner hur det börjar bubbla i magen. Ingenstans att göra av ungen så jag hinner inte, jag gör i byxorna med honom i famnen.

Plus att jag är lite febrig igen, undrar om det är förkylningen eller såren? Måste nog ringa igen.

Men fy farao vilken start på veckan! Din stackare!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 11:37:30 följande:

åh fy fan... jag lider verkligen med dig!! I såna lägen är det bara att ta ett djupt andetag och låta någon få se hela härligheten så att man få hjälp! This shall past too som du brukar säga. Hoppas någon ringer upp dig snarast med en tid! Till dess, du kan inte sitta på något som är inte trycker just på ändtarmen? typ amningskudden?  (men den kanske är för stor?) Du Axel får bygga en minitoaltett i lego :P

Tack! Nja det gör ont oavsett hur jag sitter... :-/ Sköterskan har inte ringt tillbaka än tyvärr men min rumpkunniga kompis som varit med om det mesta säger att det låter normalt (under förutsättningarna) och att det borde hjälpa med xyloproct så jag ska skicka maken till apoteket. Man ska tydligen inte sitta på typ sittringar för då ökar trycket mot ändtarmen och gör det värre...
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-25 10:50:59 följande:

Vår 9 åring är helt oduglig på att komma i tid, det är som att hissen inte går ända upp för honom när det kommer till att inse att världen inte väntar på honom. Det spelar typ ingen roll hur mkt man tjatar, hänvisar till klockan osv. Han skulle aldrig klara av att göra sig ordning själv på morgonen och komma i tid till skolan. Dock skulle han aldrig gå och lägga sig igen, han skulle gå till skolan själv, sen när han är klar. På så sätt är han väldigt självgående. Vill han något tillräckligt mkt så kan få berg att flytta på sig (eller iaf övertala de flesta vuxna att hjälpa honom att flytta på bergen). Bra att det var din sambo som fick komma hem och styra upp bonus och att inte du satte dig med Arvid på spårvagnen och åkte med bonus till skolan.

Jag har läst ang hur du tänker om att prata med din chef, jag tycker dock inte att det ena behöver utesluta det andra, jag tycker du både kan snacka med din chef och säkert få massa kloka råd från denne och samtidigt träffa en psykolog, som kan ge dig ett utomstående perspektiv.

Fy fasen för att bajsa på sig, nån gång kanske du kommer kunna skratta åt eländet. Men jag förstår att det är svårt att göra nu. Jag kan iaf sammanfatta det med att du är en helt fantastisk mamma som tar din sons behov före dina egna.

Tror faktiskt inte att dagen kommer bli värre nu! krya på dig (drick en massa vätska) massa kramar till dig!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-25 11:49:29 följande:
    Tack! Nja det gör ont oavsett hur jag sitter... :-/ Sköterskan har inte ringt tillbaka än tyvärr men min rumpkunniga kompis som varit med om det mesta säger att det låter normalt (under förutsättningarna) och att det borde hjälpa med xyloproct så jag ska skicka maken till apoteket. Man ska tydligen inte sitta på typ sittringar för då ökar trycket mot ändtarmen och gör det värre...
    bygg en lego badboll då? hahah :P 

rumpkunniga vänner borde vi alla ha, skönt med någon som har vart med om samma eller värre.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 12:09:35 följande:

bygg en lego badboll då? hahah :P 

rumpkunniga vänner borde vi alla ha, skönt med någon som har vart med om samma eller värre.

Ja hon är fantastisk, haha det var hon och en till kompis på facebookchatten som övertygade mig om att mina värkar var på riktigt och att det var dags att ringa barnvakten så jag har delvis henne att tacka för att Sally inte föddes hemma i soffan!
  • mirakelspektakel
    Seven: Hur mår du nuförtiden? har tyckt mig läsa mellan raderna att du mår mkt bättre och att du verkar må ok psykiskt nu och hittat babybubblan? 

Dock såg jag något om att ni antagligen inte tänker skaffa fler barn, tycker verkligen inte ni ska bestämma något ang det just nu. Prata med läkaren och läs journalen. Har ingen aning om det går, men jag tror kanske att det skulle hjälpa att få en bedömning av en svensk läkare och få någon att prata med som är svensk. Sen tycker jag ni ska låta dörren om ni ska skaffa flera barn ska få ha svängdörr iaf i 6 månader till och efter det kan du ta en ordentlig funderare på det igen.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-25 12:17:30 följande:
    Ja hon är fantastisk, haha det var hon och en till kompis på facebookchatten som övertygade mig om att mina värkar var på riktigt och att det var dags att ringa barnvakten så jag har delvis henne att tacka för att Sally inte föddes hemma i soffan!
    Bor dessa stjärnor till vänner i GBG? Tycker att du ska bjuda hem dem på övernattningsparty snarast (snarast kanske är om 2 månader men ändå?!) och dricka en massa vin.. såg du länken ang amning och alkohol? 

Fantastiskt att du har så underbara vänner som dessutom kan få dig (din envisa ....) att lyssna på dem!