• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin

Nån mer som funderat på att donera bröstmjölk? Det börjar kännas så bra med amningen nu att jag tänkte ta tag i det, iaf ringa och prata med neo, men jag skulle tro att såren på brösten måste läka ordentligt innan man börjar donera. Men eftersom det finns en gräns på att bebis får vara max tre månader när man donerar så vill jag ju börja så snart jag kan, om jag nu lyckas pumpa. Kunde aldrig donera sist men skulle verkligen vilja göra det nu.

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-28 12:21:35 följande:
    Jag har precis börjat dricka kaffe igen, kke är det som är problemet. Jag kan inte dricka det när jag är gravid. Järntabletterna har jag tagit med c-vitaminbrus under graviditeten så jag har nog aldrig haft så bra hb, haha! Har också legat på gränsen som blodgivare. Jag ska nog börja med mina vitaminer iaf så jag fyller på med lite extra av allt...
    haha du tog inte betet om att ha hemma spa, själv...

Jag är så sjukt sugen på bebis nu... men det känns inte som det är alls på gång, inga flytningar, slemklump eller mensvärk idag.... Bara en jäkla massa sparkar i revbenen. 

Har inte hört från Nettis på länge, undra om hon ligger på BB och krystar fram en BF-bebis!?
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-28 12:28:30 följande:

haha du tog inte betet om att ha hemma spa, själv...

Jag är så sjukt sugen på bebis nu... men det känns inte som det är alls på gång, inga flytningar, slemklump eller mensvärk idag.... Bara en jäkla massa sparkar i revbenen. 

Har inte hört från Nettis på länge, undra om hon ligger på BB och krystar fram en BF-bebis!?

Haha nä alltså jag är nog rätt störd för att vara kvinna, jag fixar inte sånt där hemmaspa, jag blir för rastlös! Har aldrig varit på riktigt spa - gillar tanken men undrar om jag skulle fixa att uppskatta det! En massagetimme kan det bli för att använda friskvårdskupongerna från jobbet men även då har jag svårt att känna ro. Haha! Jag kan tycka att det är jobbigt att duscha för att det tar så lång tid.

Förstår att det känns långsamt nu!! Men en del får ju inga känningar alls innan (som jag med Axel), plötsligt händer det!!
  • Hame
    mirakelspektakel skrev 2016-01-28 12:05:37 följande:

Stackars er som har huvudvärk. Jag får huvudvärk så fort jag drar ner för mkt på kaffet. Om ni misstänker vätskebrist så test vätskeersättning. En lång hårtvätt funkar ibland för mig med (lycka till med det.. haha) jag kanske ska gå och tvätta håret nu på en gång, eller ta ett bad med hårinpackning och bodyscrubb, ni vet när man tänder doftljus i badrummet och stannar där inne i en dryg timma utan att något stör

Där sa du något, kaffet har jag ju nästan helt slutat med. Ska ta en kopp och se om det hjälper! Vätskeersättning tog jag en i morse, men kaffe har det inte blivit alls idag.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-28 12:43:43 följande:
    Haha nä alltså jag är nog rätt störd för att vara kvinna, jag fixar inte sånt där hemmaspa, jag blir för rastlös! Har aldrig varit på riktigt spa - gillar tanken men undrar om jag skulle fixa att uppskatta det! En massagetimme kan det bli för att använda friskvårdskupongerna från jobbet men även då har jag svårt att känna ro. Haha! Jag kan tycka att det är jobbigt att duscha för att det tar så lång tid.

Förstår att det känns långsamt nu!! Men en del får ju inga känningar alls innan (som jag med Axel), plötsligt händer det!!
    Jag älskar vatten, så bara jag får ligga i badkaret så kan jag göra det länge...

Nä jag får hoppas på att det blir ett plötsligt splash här snart! Vila har jag ju gjort i ett halvår så jag tror inte mer av den varan kommer sätta igång förlossningen! ska ta och mörbulta lilltån en vända till... ska ju till BM imorgon, tänker att det får bli hinnsvepning då om det går... 

Jag är så sjukt nyfiken på hur hon kommer se ut och vara.
  • amalie79

Åh vilken förmiddag. Arvid sov ok i natt efter lite kink runt midnatt som blivit standard liksom. Men idsg har han varit vaken och ledsen ända fram tills nu. Stånkat skrikit o vridit sig. Nu kom ett rejält lass sörja ur baken och han verkar lite lugnare så nu passar jag på att klä

På mig och peta ner honom i vagnen å gå å handla så somnar han nog. Hoppas på lugnare kväll, vi ska ha besök och hade hoppats hinna med lite innan dess, man vet ju aldrig men hittills har han ju sovit om dagarna. Men men, sambon kommer hem 16 och tar honom så jsg hinner dammsuga iaf

B
  • Nettiis

Nu idag på denna bf dag har jag storstädat hela hemmet.. Har bara badrummet kvar.. Men det får vänta till efter en liten vila..

Har inga känningar.. Bara världens tryck neråt.. Kissnödig jämt och inget kommer när jag springer i panik dit.

Tänkte även bjuda på en bild på min mage såhär samma dag som lillan är beräknad.. Men lägger in via appen så de kanske inte funkar..

• WiMe06

Vad kommer ni har för försäkring till era barn? Jag tycker det är en jäkla djungel det där. Har trygg hansa med killarna så det känns som det lutar åt det med W också, känner mig helt fruktansvärd som inte tecknat ngn barnförsäkring ännu. Hur tänker jag egentligen!!!

• WiMe06

Quatterin och mirakelspektakel - jag också haft toppenvärde hela graviditeten, har inte behövt järntabletterna alls mer än under 2 veckor runt v 20. Annars har det varit bra. Men kanske dags att fylla på lite vitaminer .

Ja, ett hemmaspa hade ju inte suttit fel, men tyvärr tillåts väl inte den tiden riktigt just nu

• Hame
    WiMe06 skrev 2016-01-28 14:51:07 följande:

Vad kommer ni har för försäkring till era barn? Jag tycker det är en jäkla djungel det där. Har trygg hansa med killarna så det känns som det lutar åt det med W också, känner mig helt fruktansvärd som inte tecknat ngn barnförsäkring ännu. Hur tänker jag egentligen!!!

Vi har trygg-hansa, mest för att storebror har det. Och bilarna och huset och vi haha :)