• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • MarieTherese86

Jag var också på vul nu. De såg en graviditet men för tidigt för att se hjärtslag. De säger att det är jättevanligt men ändå är jag jätterädd. Ska dit nästa vecka för nytt vul.

• tobiq

Får jag också hoppa in?

Jag är i v 6+2 (BF 23 jan) med barn nummer fyra om allt går bra. Har två tjejer födda 08 och 10 och en liten kille född 14. Den här graviditeten är inte alls planerad, jag (skulle ha blivit) klar med en lång utbildning nästa vår och vi bor i en liten trea! Men så himla roligt ändå.

Läser att det är många som är oroliga och hoppas av hela mitt hjärta på ett helt gäng glada januaribebisar!

Moa-08 Svea-10 Ebbe -14
  • kindofnothing

Hej!

Slutade med p-piller 15/4, tog test

26/5 då jag undrade var mensen var. Ett litet pyre hade visst flyttat in. Chocken har lagt sig o jag o sambon är glada. 27/5 stod det 3+ v vilket betyderatt jag passerat v 5 iaf.

Ingen aning vilken vecka jag är i men borde ha bf i januari så hoppas jag får vara med i tråden.

Jag är 26, sambon 27 o detta blir (om allt går vägen-redan orolig) vårat första barn. Bor i Göteborg.

• MeEmmA
    tobiq skrev 2015-06-02 14:03:40 följande:

Får jag också hoppa in?

Jag är i v 6+2 (BF 23 jan) med barn nummer fyra om allt går bra. Har två tjejer födda 08 och 10 och en liten kille född 14. Den här graviditeten är inte alls planerad, jag (skulle ha blivit) klar med en lång utbildning nästa vår och vi bor i en liten trea! Men så himla roligt ändå.

Läser att det är många som är oroliga och hoppas av hela mitt hjärta på ett helt gäng glada januaribebisar!

Vad jag blev förvånad över att se min kusin här :) här blir det också 4:e barnet i januari lite oplanerat, men roligt ändå! hoppas att allt e bra med dig och familjen! Eftersom att det är så tidigt ännu så har jag inte berättat nått för nån, så du får inte säga nått.

Vill inte skriva mitt riktiga namn här, men du kan nog lista ut vilken kusin jag är.

Kram E.J
  • WiMe06

Oj, här var det aktivitet idag, vad roligt

Vad skönt för er alla som varit på vul idag och allt sett bra ut.

Har också varit på vul idag och han kunde inte se att blödningarna hade med fostret eller så att göra. Fick se fostersäcken, gulesäcken och ett litet foster där hjärtat tickade på så fint så skönt. Blev även framflyttad 3 dagar, så idag v 7+0 enligt läkarens mätningar. Imorgon blir det hälsosamtalet.

• hsh
    MarieTherese86 skrev 2015-06-02 14:02:33 följande:

Jag var också på vul nu. De såg en graviditet men för tidigt för att se hjärtslag. De säger att det är jättevanligt men ändå är jag jätterädd. Ska dit nästa vecka för nytt vul.

Samma för mig! En vecka sen vul, en vecka kvar till nästa. Håller tummarna men räknar med det värsta ändå. För mig sa hon att hon kunde se en hinnsäck på 14 mm men inget annat, påpekade att den var rund & fin (ingen indikation på mf).
  • MarieTherese86
    hsh skrev 2015-06-02 15:40:21 följande:

Samma för mig! En vecka sen vul, en vecka kvar till nästa. Håller tummarna men räknar med det värsta ändå. För mig sa hon att hon kunde se en hinnsäck på 14 mm men inget annat, påpekade att den var rund & fin (ingen indikation på mf).

Usch för denna oro :( går så många tankar i huvudet.

Vi får hålla tummarna. Men som du säger,tankar på det värsta finns
  • tobiq
    MeEmmA skrev 2015-06-02 14:54:21 följande:

Vad jag blev förvånad över att se min kusin här :) här blir det också 4:e barnet i januari lite oplanerat, men roligt ändå! hoppas att allt e bra med dig och familjen! Eftersom att det är så tidigt ännu så har jag inte berättat nått för nån, så du får inte säga nått.

Vill inte skriva mitt riktiga namn här, men du kan nog lista ut vilken kusin jag är.

Kram E.J

Men hej!! Åh så roligt, stort grattis till er med! Väldigt tidigt här också så vi har inte berättat för någon än!

Har tänkt så mkt på dig! Kan jag nå dig direkt på FB eller mejl? Grattis till lillkillen!

Kram
    Moa-08 Svea-10
  • Seven Costanza
    FruGru skrev 2015-06-02 13:54:23 följande:

Nu har jag varit på vul och till min förvåning såg allt bra ut. Trodde inte det. Blev så chockad och glad. Grät i bilen. Mina beräkningar stämmer. 17 januari är det beräknat.

Åh va skönt! Grattis! Jag är också orolig för om graviditeten avstannat. Fick äntligen tummarna ur att boka KUB så ska göra det den 29/6 och ta blodprovet någon gång 12-22/6 så att jag får KUB-resultatet direkt. Undrar om man blir uppringd om de ser på blodprovet att graviditeten avstannat? Jag har knappt inga symptom och hade tänkt boka tidigt ul men nu vet jag inte om det är lönt när det bara är 3,5 vecka till KUB.
  • Seven Costanza
    MarieTherese86 skrev 2015-06-02 14:02:33 följande:

Hur långt gången är du?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)