• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Phlippan87
    hsh skrev 2015-06-03 13:59:27 följande:
    Grattis till plusset, eller? Lite osäker om man ska gratta när ni tvekar om behålla eller inte. Vad är det som talar för att inte behålla? Kram!
    sambon Jag har jättesvårt att föreställa mig en abort, det var solklart val innan jag testade men för varje dag blir det svårare och svårare, det är ju min lilla bebis.
    men vi har redan 3 och hade inga som helt planer på en till, hur sa det funka logistiskt osv men det enda "problemet" jag ser nu är bilen som ändå ska bytas
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • FruGru
    hsh skrev 2015-06-03 13:21:32 följande:

Samma här! Jag vill typ inte planera in nåt heller då jag är så opeppad rent allmänt, men samtidigt är det sååå tråkigt att sitta och stirra i soffan när jag borde göra massa saker för att få tiden att gå så det blir tisdag snart så jag får se om det är en bebbe där i eller inte!

Jag önskar jag kunde sitta i soffan o stirra men med 3 barn och hund så finns inte det på kartan..

samtidigt är det skönt att dagarna rullar iväg så snabbt :)
  • Grus grus

Jag längtar tills jag kan berätta för min nioåring. Är så trött hela tiden och tycker så synd om henne när jag inte kan vara lika aktiv med henne som tidigare. Vill bara ligga i soffan. Det har varit förbud mot surfplatta före kl.18 innan, då jag tycker att vi kan umgås, göra sysslor och läxor. Men nu kommer vi hem vid fyra och jag slänger mig i soffan och säger att hon får leka med surfplattan. Hon är förtjust än så länge, men jag ser också på henne att hon är lite orolig för sin mamma.

Caisas skrev 2015-06-03 13:36:30 följande:

Jag är också sjukt trött just nu, gör inget annat än att jobba och sova känns det som. Orkar knappt duscha eller äta. Ledig utan planer nästa vecka så då planerar jag att vila upp mig ordentligt. Eller att energin kommit tillbaka så att jag kan njuta av ledigheten! :)

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • hsh
    FruGru skrev 2015-06-03 16:10:23 följande:

Jag önskar jag kunde sitta i soffan o stirra men med 3 barn och hund så finns inte det på kartan..

samtidigt är det skönt att dagarna rullar iväg så snabbt :)

Två barn, och hund, här. Däremot är man lite avlastad som bonusförälder .. Jag tycker inte det är kul alls att känna sig helt apatisk inför typ allt. Skulle gärna vara glad !
  • Sansastark
    Phlippan87 skrev 2015-06-03 14:02:59 följande:

sambon Jag har jättesvårt att föreställa mig en abort, det var solklart val innan jag testade men för varje dag blir det svårare och svårare, det är ju min lilla bebis.

men vi har redan 3 och hade inga som helt planer på en till, hur sa det funka logistiskt osv men det enda "problemet" jag ser nu är bilen som ändå ska bytas

Vi gick i samma tankar! Väntar också helt oplanerat nummer fyra på väldigt kort tid.
  • fruthomas

Jag kan inte minnas denna trötthet eller det här illamåendet från mina tidigare graviditeter. Så fort jag sitter still så "drabbas" jag. Äta är knappt att tänka på. Åt en stadig frukost idag direkt när jag gick upp. Den påverkade mig inte så mycket. Sen höll jag mig så när som på två rutor marabou till klockan 15. Då kunde jag äta en plocksallad. Maten jag själv lagar eller resterna vi har i kylen bara växer i munnen på mig när jag äter. Fruktansvärt jobbigt! Förstoppning lider man ju också av. Inget roligt det heller..

Med tanke på hur jag mår kommer vi nog berätta för de närmaste snart, är i v 10 nu (9+2). För om det inte vänder snart kommer jag inte orka dölja det till v 18 som sist.

Till råga på detta åkte jag på vinterkräksjukan i måndags och sov (och spydde) bort ett dygn. Börjar bli bättre nu. Men jag vet inte hur jag ska orka jobba imorgon. (Maken är bortrest och jag är ensam med två huliganer i åldern 4 och 5 till fredag)

• WiMe06

Varit på hälsosamtal idag. Skönt att få träffa bm en gång innan inskrivningen. Vi bokade tid för kub-test, så det blir den 9 juli. Vi har inte riktigt bestämt ännu om vi ska göra det eller inte. Men det är bokat iallafall.

Trötthet här också, har ingen energi alls till ngt när jag är hemma. Det är hemskt faktiskt. Igår fick mannen sig en skopa också utav alla hormoner som cirkulerar.

• hsh
    WiMe06 skrev 2015-06-03 17:29:46 följande:

Varit på hälsosamtal idag. Skönt att få träffa bm en gång innan inskrivningen. Vi bokade tid för kub-test, så det blir den 9 juli. Vi har inte riktigt bestämt ännu om vi ska göra det eller inte. Men det är bokat iallafall.

Trötthet här också, har ingen energi alls till ngt när jag är hemma. Det är hemskt faktiskt. Igår fick mannen sig en skopa också utav alla hormoner som cirkulerar.

Haha, vad var det för hormonpåslag han var tvungen att hantera ? Jag har haft allt från tårar till ilskeutbrott - inte helt olikt mig men helt klart värre än vanligt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)