• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • babytigger

Varför är jag så dum??

Tog ett cb gravtest med veckoindikator förra veckan i 4+6 och fick resultatet

Gravid 2-3 vilket så stämmer. Är ju sådär dum som testar massor..

Blödde lite nån dag senare men tog ett nytt vanligt test tre dagar efter som va starkare så va inte så orolig. Men idag, 6+0 tog jag ett till cb och det stod ff. Gravid 2-3, borde ju stå 3+

Tog ett vanligt oxå o det kändes svagare...

Så nu nojar jag som fan, ringde gyn och fick en tid nu på måndag kl 12...

Jag va inte uppe o kissade på natten så jag kissade väldigt mycket på morgonen, kan det spela in? Att det va mer utspädd? Dricker en del på kvällen så måste alltid kissa på natten annars.. Även om ja inte e gravid..

Blir så arg på mig själv.. Har 4 missfall på 8 år så e extremt nojig :(

Tycker mina vanliga test varit svaga hela tiden, men dom har ju blivit starkare, fast aldrig lika starka som kontrollsträcket..

Hur ska ja överleva tills på måndag?? Suck:(

• Mamaroo

Åh vilken härligt aktiv tråd :) 

Jag hoppar gärna in här, har BF den 24 januari 2016. Vi fick vårt efterlängtade plus efter första IVF försöket nu. En enormt lycka. Haft en del biverkningar av överstimulering i samband med Ivf behandligen. Så haft svårt att avgöra vad som är gravid symptom och vad som är biverkningar. Men lite smått illamående har kommit krypandes. Nu längtar jag efter att få se att hjärtat slår där inne. 

Grattis till alla er där ute som fått ett plus på stickan och väntar smått. 
    Är det någon som bloggar? Följer gärna andra, än så länge håller vi vårat plus för oss själva ifall nått skulle gå fel. Vi fick ett missfall i vecka 18 i juli 2010 och har verkligen längtat efter det här plusset. Nu hoppas vi att det är vårat tur hela vägen.

www.litenvilja.blogg.se

• Mamaroo

Babytigger. 

Jag gjorde samma och fick 2-3 veckor. Men två dagar senare tog jag det med morgonurin och då stod det 3+ på graviditetstestet. Jag förstår verkligen din oro. 
    Du kan inte åka in till någon akut mottagning och göra ett vul? 

Håller tummarna att ingenting är fel :) 

• WiMe06

Har noll koll på det här med föräldrapenningen och ledigheten nu, men på vilket sätt ska föräldraledigheten ändras? Får nog läsa på lite tror jag.

• babytigger

Jo det kan jag nog, men dom kan ju endå inget göra, så får ha lite is i magen och vänta tills på måndag.. Hade man varit smart hade man inte suttit med paddan och googlat minsta grej o inte testat bara för sakens skull, utan ist njutit o varit lycklig över sitt plus..

Blir så trött på mig själv..

Tack för dom snälla orden :)

Mamaroo skrev 2015-06-04 19:28:23 följande:

Babytigger. 

Jag gjorde samma och fick 2-3 veckor. Men två dagar senare tog jag det med morgonurin och då stod det 3+ på graviditetstestet. Jag förstår verkligen din oro. 

Du kan inte åka in till någon akut mottagning och göra ett vul? 

Håller tummarna att ingenting är fel :) 

• tobiq
    babytigger skrev 2015-06-04 19:25:27 följande:

Varför är jag så dum??

Blödde lite nån dag senare men tog ett nytt vanligt test tre dagar efter som va starkare så va inte så orolig. Men idag, 6+0 tog jag ett till cb och det stod ff. Gravid 2-3, borde ju stå 3+

Jag va inte uppe o kissade på natten så jag kissade väldigt mycket på morgonen, kan det spela in? Att det va mer utspädd? Dricker en del på kvällen så måste alltid kissa på natten annars.. Även om ja inte e gravid..

Tycker mina vanliga test varit svaga hela tiden, men dom har ju blivit starkare, fast aldrig lika starka som kontrollsträcket..

Gjorde precis samma min förra graviditet, fick samma resultat på veckoindikatorn över en vecka senare. Nu ligger en liten klimp som precis fyllt ett på mig i soffan så de där testen är bara trams:)
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    babytigger skrev 2015-06-04 19:25:27 följande:

Varför är jag så dum??

Gjorde precis samma min förra graviditet, fick samma resultat på veckoindikatorn över en vecka senare. Nu ligger en liten klimp som precis fyllt ett på mig i soffan så de där testen är bara trams:)
    Moa-08 Svea-10
  • Blgebo

Än så länge är det väl bara en till pappamånad som införs? Hörde idag på p1 att de på sikt vill dela ledigheten rakt av, och ta bort lägstanivådagarna eftersom de får kvinnor att vara hemma längre med barnen, och då alltså är en kvinnofälla.

Alltså, var är barnperspektivet? har politiker besökt ett överfullt dagis av idag? En ettåring i den miljön känns inte ok. Jag tycker det är upp till varje familj, och för oss hade en likadelad föräldrapenning varit katastrof.

WiMe06 skrev 2015-06-04 19:44:50 följande:

Har noll koll på det här med föräldrapenningen och ledigheten nu, men på vilket sätt ska föräldraledigheten ändras? Får nog läsa på lite tror jag.

• tobiq

Nu är 60 dagar av 480 öronmärkta till varje förälder, det kommer att öka till 90 dagar. Alltså "måste" pappan ta ut minst 3 mån av ledigheten. Bra tycker jag, men dumt att starta en diskussion antar jag ????
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq

Nu är 60 dagar av 480 öronmärkta till varje förälder, det kommer att öka till 90 dagar. Alltså "måste" pappan ta ut minst 3 mån av ledigheten. Bra tycker jag, men dumt att starta en diskussion antar jag ????
    Moa-08 Svea-10
Svar på tråden BF Januari 2016 :)