• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    hsh skrev 2015-06-03 18:07:26 följande:

Haha, vad var det för hormonpåslag han var tvungen att hantera ? Jag har haft allt från tårar till ilskeutbrott - inte helt olikt mig men helt klart värre än vanligt.

Jag fick ett smärre känslo/ilskeutbrott för jag tyckte att han bara brydde sig om sig själv och inte älskade mig och typ sådär. Haha. Hemskt när man inte kan kontrollera sig
  • Seven Costanza

Nu känner jag mig så himla nöjd! Har bokat ultraljud nästa onsdag, fick ett nummer till en gynekolog av min barnmorska så jag TROR att det ska kosta 300 som ett vanligt läkarbesök. Jag berättade att jag haft hugg i magen och det var inga problem att få tid. Har även boka KUB-ultraljud 29/6 på Mama Mia (kostar 1500kr), ska ta blodprov på drop-in på sjukhuset om två veckor så får jag KUB-resultatet direkt i samband med ultraljudet.

Känns dock nervöst inför första ultraljudet eftersom jag haft hugg i magen för en vecka sedan och nu har typ NOLL symptom, kanske liiite ömma bröst fortfarande men nästan ingenting. Dock inga blödningar heller så jag hoppas att allt är bra .

• Seven Costanza
    FrökenC skrev 2015-06-03 16:58:37 följande:

Kub-tester är tillförlitliga till 93% sa min barnmorska idag.

Låter bra. Det jag funderar på är vad som händer om man får halvdåliga siffror. Har läs någonstans att man får göra mkp/fvp om man har högre sannolikhet än 1/300, men tänk om man får något bättre men ändå inte jättebra? Jag vill ju VETA så jag hade helst gått direkt på mkp/fvp, men det gick inte här.

Någon skrev att du skulle gå direkt på fvp, hur fick du det? Det får man inte i Skåne i alla fall utan bara de som fått dåliga KUB-resultat.
  • Phlippan87
    Sansastark skrev 2015-06-03 16:50:57 följande:

Vi gick i samma tankar! Väntar också helt oplanerat nummer fyra på väldigt kort tid.

Jag hoppas kunna övertala sambon, visst måste vi försöka enas men abort just nu är jäkligt mycket mot min vilja isf... Ena sekunden är jag livrädd för att ha 4 barn, nästa är det som att 3 eller 4 inte gör någon skillnad
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-06-03 20:02:27 följande:
    Låter bra. Det jag funderar på är vad som händer om man får halvdåliga siffror. Har läs någonstans att man får göra mkp/fvp om man har högre sannolikhet än 1/300, men tänk om man får något bättre men ändå inte jättebra? Jag vill ju VETA så jag hade helst gått direkt på mkp/fvp, men det gick inte här.

Någon skrev att du skulle gå direkt på fvp, hur fick du det? Det får man inte i Skåne i alla fall utan bara de som fått dåliga KUB-resultat.
    Jag bara sa det när jag var 29 och väntade trean, blev aldrig ifrågasatt utan fick göra FVP direkt. Samma med fyran, och nu är jag så gammal så får det nu med... 
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-06-03 21:15:52 följande:

Jag bara sa det när jag var 29 och väntade trean, blev aldrig ifrågasatt utan fick göra FVP direkt. Samma med fyran, och nu är jag så gammal så får det nu med... 

Va bra. Vilket landsting är det? Störigt att de skiljer sig mellan olika landsting.
  • Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-06-03 22:16:45 följande:
    Va bra. Vilket landsting är det? Störigt att de skiljer sig mellan olika landsting.
    Dalarna 
    Å andra sidan verkar de blåneka VUL vid tidiga blödningar så det kanske sparar in där?  
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-06-03 22:22:27 följande:

Dalarna 

Å andra sidan verkar de blåneka VUL vid tidiga blödningar så det kanske sparar in där?  

Okej nej det är nog inte perfekt någonstans.
  • tystlängtan

Hej, jag hoppar in här också om det går bra. Jag har BF 20 januari, går alltså in i v.8 imorgon.

Vi har en son född i dec 2013, så kommer skilja 2 år mellan barnen.

Under förra graviditeten var jag ganska rädd för både vaginal förlossning och kejsarsnitt. Hade dock bestämt mig för vaginal förlossning, men pga att lillen la sig i sätesbjudning så blev det snitt ändå. Nu vill jag ha snitt igen eftersom jag är bekant med det och det gick så bra sist, tror ni man får igenom det även om det inte finns några medicinska orsaker? Någon som vet?

Jag bor i Göteborg och är 26 år för övrigt.

• Seven Costanza
    tystlängtan skrev 2015-06-03 23:35:48 följande:

Hej, jag hoppar in här också om det går bra. Jag har BF 20 januari, går alltså in i v.8 imorgon.

Vi har en son född i dec 2013, så kommer skilja 2 år mellan barnen.

Under förra graviditeten var jag ganska rädd för både vaginal förlossning och kejsarsnitt. Hade dock bestämt mig för vaginal förlossning, men pga att lillen la sig i sätesbjudning så blev det snitt ändå. Nu vill jag ha snitt igen eftersom jag är bekant med det och det gick så bra sist, tror ni man får igenom det även om det inte finns några medicinska orsaker? Någon som vet?

Jag bor i Göteborg och är 26 år för övrigt.

Välkommen, och grattis! Skönt att vara beräknad lite senare i januari. Själv är jag beräknad någon gång första veckan i januari (hoppas få ett tydligare BF på ul nästa vecka). Vill helst ha i januari för om det skulle bli i december vore de ju bättre och mysigare om det blev FÖRE jul istället för i mellandagarna när allt det mysigaste liksom är över. När i december kom ert barn? Hur tänker ni kring det?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)