• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    daoan skrev 2015-06-04 11:00:34 följande:

Mitt kommer och går hela tiden. Vissa dagar nada och vissa kvällar allt ! :p

Håller tummarna!! :)

Tack! Känns bara så konstigt för man har ju förväntat sig att man ska känna att man är gravid.
  • tobiq
    Seven Costanza skrev 2015-06-04 13:05:45 följande:

Tack! Känns bara så konstigt för man har ju förväntat sig att man ska känna att man är gravid.

Jag har inte jättemycket symtom heller, brösten är ömma och det kommer en släng illamående någon gång under dagen oftast. Trött är jag, men med tre barn varav en nybliven ettåring är det liksom inget nytt, haha!

Däremot har jag väldigt dålig hy vilket jag alltid brukar ha i början
    Moa-08 Svea-10
  • emchristina

Startade precis en sådan här tråd då jag inte hittade någon men så fanns det ju!

Är 27 år, bosatt i Luleå, Norrbotten. Planerat barn tillsammans med min "nya" fästman sedan oktober 2014. Fick plus i vintras också men slutade tyvärr i mf ganska snabbt. Hoppas på bättre tur denna gång!

Har en dotter från ett tidigare förhållande. Hon heter Lilja och är 3 år gammal.

För min sambo blir det första barnet och han är 31 år och dönervös... ;)

Fick BF 24/1 på första mvc-besöket men lär ändras då jag ej hade någon större koll på mensen sist (ganska ironiskt nog då jag haft stenkoll sen vi började försöka tack vare min ägglossningsmonitor och så blir jag gravid när jag inte har någon koll alls!). Är i vecka 6+3 och kämpar med en ständig TRÖTTHET just nu. Hade kunnat sova dygnet runt... Drömmer

• emchristina

Och ja, brösten ömmar som FN och illamåendet kommer och går men är inte alls lika ihållande som med förra barnet... ÄN SÅ LÄNGE Skrattande

• FruGru

Jag mår illa. Från lunch tills godnatt. Och nu vid 16 brukar illamåendet bli så jobbigt att jag får gå in o stoppa fingrarna i halsen för att kräkas. Så mår jag bättre en liten stund efter iaf. Pallar inte illamåendet. Och pausen efter man kräkt är så skön.

• emchristina
    FruGru skrev 2015-06-04 16:15:47 följande:

Jag mår illa. Från lunch tills godnatt. Och nu vid 16 brukar illamåendet bli så jobbigt att jag får gå in o stoppa fingrarna i halsen för att kräkas. Så mår jag bättre en liten stund efter iaf. Pallar inte illamåendet. Och pausen efter man kräkt är så skön.

Haha, förlåt för att jag skrattar. Men att vara gravid är ju allt annat än glamouröst Skrattande Stackars dig! Glad att mitt illamående inte blivit så kraftigt... än!
  • Glada Anna
    FruGru skrev 2015-06-04 16:15:47 följande:

Mår också fruktansvärt illa! Vaknar på nätterna och mår illa, spyr på morgonen och eftermiddagen. Känns som världens värsta bakfylla :) tur att jag vet att det är värt det! Jobbigt på jobbet också, svårt att dölja att man mår dåligt som mellanstadielärare!
  • WiMe06

Lider med er som behöver må så illa hela dagarna. Jag kan än då länge hålla mitt i schack genom små och regelbundna måltider.

Men denna trötthet, börjar må dåligt av att se hur hemmet förfaller, tvätthögar som växer med både ren och smutsig tvätt. Dammsugaren som stirrar ilsket på en när man ligger där i soffan och liksom inte tar sig längre. Usch vad hemskt det är. Städfirma??

• tystlängtan
    Seven Costanza skrev 2015-06-04 00:14:06 följande:
    Välkommen, och grattis! Skönt att vara beräknad lite senare i januari. Själv är jag beräknad någon gång första veckan i januari (hoppas få ett tydligare BF på ul nästa vecka). Vill helst ha i januari för om det skulle bli i december vore de ju bättre och mysigare om det blev FÖRE jul istället för i mellandagarna när allt det mysigaste liksom är över. När i december kom ert barn? Hur tänker ni kring det?
    Tack! Vår son kom den 14 dec, vilket var klart bättre än 25 dec då han var beräknad. Fast egentligen spelar det ju inte så jättestor roll, men på slutet kan jag säga att man bara vill få ut lillen så snart som möjligt. Man längtar ju efter att få träffa sin älskade bebis som man har känt så länge i magen. Glad

Dock hade det egentligen varit bättre för oss om lillen vill komma innan årsskiftet den här gången om det nu blir så att reglerna för föräldraledigheten ändras. Men det är lite för tidigt för vår del för att jag egentligen hoppas på det, är nog bättre han får stanna i magen till närmare BF och växa till sig.
  • tystlängtan
    Seven Costanza skrev 2015-06-04 00:30:29 följande:

Någon mer än jag som har typ NOLL symptom? Bara lite ömma bröst. Känner mig orolig att graviditeten avstannat . Har VUL på onsdag så hoppas på det bästa.

Jag har inte heller några symptom alls, vilket känns oroväckande med tanke på att jag i förra graviditeten låg och spydde och inte kunde äta alls i mellan ca v.7-v.12. Men de säger ju att alla graviditeter är olika, så ska försöka att inte vara för stressad över det och istället njuta av att slippa må illa. Men jag längtar till mitt UL om tre veckor så man ser att allt är bra.
    annahs1985 skrev 2015-06-04 09:25:59 följande:
    Grattis till dig! Angående snitt, det kan nog bli svårt att få det utan anledning. Har du läst på om för och nackdelar med snitt? Det är en jätte häftig upplevelse att föda vaginalt och har du ingen "skräck" så är det ju absolut att föredra. Jag blev igångsatt med min förra förlossning bf+14, förlossningen tog 42 timmar fick avslutas med sugklocka och upp på operation för att ta ut moderkakan som inte ville ut. Kommer göra om det 7 dagar i veckan :)
    Tack! Ja, jag har förstått att de verkligen kommer försöka undvika att ge mig snitt, men jag tog iaf upp det med min BM idag och på henne verkar det inte helt omöjligt. Men vi kommer inte driva frågan så mycket ännu, utan bara prata om det vid besöken, så får vi se längre fram hur det känns.

Jag är egentligen inte rädd för en vaginal förlossning om allt går bra, men det som oroar mig är om det uppstår komplikationer. Jag skulle bli så stressad och få sådan panik och jag är inte alls bra på att hantera det. Är verkligen livrädd för att behöva använda sugklocka eller bli skickad på akutsnitt. Planerat snitt kändes verkligen tryggt och man fick tid att förbereda sig innan och allt gick lugnt och smidigt. Jag som dessutom har problem med att bli stucken behöver verkligen känna mig lugn innan alla stick kommer (speciellt ryggmärgsbedövningen var otäck, den vill jag inte behöva ta hastigt).

Men som sagt om allt går bra skulle jag vara sugen på att testa vaginal förlossning, men eftersom man inte vet det innan så skulle jag 100 gånger av 100 välja planerat snitt om jag kunde.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)