Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

CarolinaH skrev 2015-11-30 18:14:22 följande:

Hur mår ni andra? Med orken och så? Jag har ju varit sjukskriven en månad nu pga foglossningarna. Så tycker jag borde orka och hinna göra massor här hemma. Men nix. Är typ sängliggandes hela dagarna. Laddar upp för kvällarna när barnen/tonåringarna kommer hem. Allt tjafs om kläder som slänga överallt. Läxor som måste göras, hund som måste ut och varför?! Varför kan du aldrig ha maten på bordet när vi kommer hem kl 16 mamma!!!
    Helgerna är ju helt fullbokade med alla barnens aktiviteter. Så måndag förmiddag, ja då är jag däckad. Har inte ens orkat tänka tanken på att gå upp på vinden efter julpyntet. Då måste det ju tas ner sen i januari. Den energin finns bara inte.
    Äter redan dubbel dos med järn. Har otroligt lågt blodtryck och är bara så sjukt trött. Skulle vilja att den där energin för att boa skulle slå till snart.
    Sex?! Nä klarar inte riktigt av makens lukt för tillfället, haft problem med irritation i underlivet hela graviditeten och nätterna, de behövs för att sova. Går och lägger mig före barnen här hemma så det finns inte ens i mina tankar just nu. Till makens förtret. Han tycker att det är ju ett utmärkt tillfälle att passa på med oskyddat sex.

Jag känner igen mig i var enda ord du skriver! Skönt att någon annan mår som jag även om du verkar ha det jobbigt.
    Denna veckan kommer min ersättare, äntligen! Så får jag bara lämnat över all info denna veckan så kan jag släppa klassen sen. Nästa vecka kommer jag sjukskriva mig igen.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-01 06:07:38 följande:

Jag har såååå ONT i mina ben, det känns som ngn har misshandlat dem med en påk, jag blir bara stelare för varje natt som går känns det som. Kan det onda i benen ha med graviditeten att göra? Kanske borde använda stödstrumpor, visserligen är det från höfterna och ner mot knäna som det gör mest ont, inte så mkt i underbenen.

Så har jag varje natt, jättejobbigt! Vaknar tidigare än jag borde på mornarna pga värken, även ryggen har börjat göra ont.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-01 07:54:10 följande:
    Usch, ja, visst är det jobbigt. Nu vill jag inte ha fler krämpor tack.
    Nu är det fokus på målet känner jag. Snart jullov och sen äntligen kommer ju bebis och det ska bli underbart!
    Vi ska hämta vagnen till helgen och jag funderar på att sätta ihop sängen.
  • minahjärtan0609
    Eleonor01 skrev 2015-12-01 07:27:59 följande:

Vad är detta för skit???? Årets julkalendern?!?! Så otroligt besvikna vi blev!!!

Jag jan säga att barnen i skolan var väääääldigt besvikna. Ska bli kul att se vad mina barn tycker ikväll. Jag gillade den men jag är nog yrkesskadad, tycker det är bra att de lär sig något. Den var väl inte direkt barnvänlig om man säger så, frågan är vem som är målgruppen. Barn i förskoleåldern lär inte förstå den alls. Lite synd.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-01 12:03:59 följande:
    Du har så rätt, 47 dagar kvar om vi ska hålla oss till bf, herregud vart tog tiden vägen egentligen?

Mysigt att hämta vagnen och sätta ihop sängen. Vad blev det för vagn? Våran vagn har stått hemma sedan v 17 typ, helt sjukt. Sängen är monterad sedan förra veckan men den står i allrummet med alla grejer i. Så det är småpysslet kvar med att bädda, ställa i ordning skötplats och lite sådär men det får vänta lite till.
    36 dagar kvar för mig!
    Det blev en Emmaljunga super nitro air. Ska bli så kul att se den och fixa.
  • minahjärtan0609
    MeEmmA skrev 2015-12-01 17:11:53 följande:
    Hade en super nitro innan jag köpte syskonvagnen nu och jag var supernöjd med den! Hade aldrig gjort mig av med den om det inte vore för den lilla bebisen nu.
    Det var roligt att höra. Jag tror det blir en vagn som passar oss.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-01 16:38:44 följande:
    Herregud, 36 dagar. Det känns ju som ingenting. Tiden går verkligen nu.

Åh, vi tittade också på en sådan, vad valde ni för färg? för oss föll valet på en Emmaljunga super viking till slut. Ni blir säkerligen nöjda med den
    Den är svart.
  • minahjärtan0609

Vilka fina magar ni visar upp! Som vanligt en massa härliga diskusdioner och säkert 20 sidor att läsa ikapp detta måste vara den mest aktiva gravidtråden ever! Väldigt roligt.

Nu är det bara en månad kvar jag har bf 6 jan. Min ersättare har börjat och med det så gick all luft ur mig. Är så slut att jag gråter. Har kämpat på mycket längre än jag borde för barnens skull, nu är det dags att tänka på mig själv. Är ledig idag och ska till bm så jag hoppas på att allt ser bra ut. Magen har vuxit iallafall det ser jag och jag har gått upp ett kg i vikt sedan förra träffen.

• minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-12-03 09:22:33 följande:

Men gud vad skönt att din ersättare äntligen ha kommit och att du kan sluta kämpa! Jag förstår att du är helt slut och att du gråter. Det skulle inte förvåna mig om du kommer känna dig tröttare nu än när du jobbade 100% en period fram över då du faktiskt tillåter dig själv att känna efter.

Ja så är det nog. Känner att jag bara vill sova just nu.

Förhoppningsvis hinner jag läsa här lite oftare oxå!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)