Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2015-12-03 09:45:03 följande:

haha. jag är allergisk mot en del av människorna som går på SATS, "jag ska bara sminka mig och fixa håret innan vi går ut till gymmet!" De ser äcklade ut när de ser mig efter ett spinningpass, dyngsur av svett och inte ett hårstrå som ligger rätt. HAHA. Jag gillar Sats då de har fräscha lokaler och mkt valmöjligheter när det kommer till pass, samt att de flesta av mina vänner går dit och då blir träningen till något socialt. Jag har tillgång till sveriges typ lyxigaste polisgym på jobbet, men det känns dock sjukt olustigt att träna med sina kollegor, del för att jag känner mig tvungen att vara social och för att jag faktiskt inte känner att jag kan till 100% fokusera på träningen.

Ha ha, håller med. Själv är jag alergisk mot gym över huvud taget, det ger mig en grym ångest. Jag älskar skogen, både att promenera och springa. Just nu funkar inget av det särskilt bra men jag ser fram emot våren. Sedan hade det varit underbart om det kommer snö som vill ligga kvar.
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-03 08:27:33 följande:

Ja det är skönt, rätt bra fart på det och man får träningsvärk efteråt, jag gillar det. Nej det är i den vanliga bassängen, temperaturen är 27,5 grader för att kroppstemperaturen inte ska bli för hög när man tränar. Vissa fryser och måste gå upp ibland, men för mig som är en kamin är det underbart :)

Trodde inte jag skulle tycka det var så roligt men målet är att starta med vanlig vattengympa sedan när möjlighet finns för jag hittar inte många träningsformer jag gillar- detta och zumba, men det har jag inte gått på sista året, var inte helt nöjd med stället.

Har hittat en grej jag tänker hänga på till våren, som finns här lokalt- Starka mammor. Man tränar med barnen med, utomhus, från spädbarn till ett par år. Någon som testat något sådant?

Pappor är tydligen också välkomna så man ska inte lura sig på namnet stod det:)

Det låter ju jätteroligt. Var någonstans är detta? Slottskogen?
  • minahjärtan0609
    himw skrev 2015-12-03 09:59:15 följande:

Åh, vad skönt att du kan börja koppla av- ska du jobba någon mer dag? Lycka till hos BM!

Jag har fortfarande ingen sjukskrivning. Men jag har pratat med den nya läraren och hon tar komandot på direkten. Jag kommer att sjukskriva mig nästa vecka sedan ska jag jobba sista veckan innan lovet men då har vi bestämt att jag ska jobba med smågrupper med elever utanför klassrummet vilket ska bli jättekul. Inte alls samma ansvar och stress. I morgon jobbar jag dock om inte bm tycker annorlunda.
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-12-03 10:02:06 följande:

Vad bra att få höra om dina erfarenheter ang kvaddlarna. Låter som något som jag ska stryka från min lista av tänkbara bedövningsalternativ. Är det någon mer här inne som har använt kvaddlar som bedövning? 

Jag har provat kvaddlar vid min första förlossning. Håller med tidigare talare. Det gjorde ont att få dem sedan gav de inte någon vidare effekt. Värken flyttade sig till andra ställen. Efter en stund var effekten borta och de frågade om jag ville ha mer kvaddlar, nej tack!

Vid andra förlosdningen var jag noga med att jag absolut inte ville ha kvaddlar.
  • minahjärtan0609
    himw skrev 2015-12-03 10:45:56 följande:
    Det gör du rätt i! Så skönt att vikarien tar kommandot, på mitt jobb har mina kollegor fått besked om att min tjänst ska delas upp på de som är kvar istället för att ta in någon ny då vi omorganiseras och det är anställningsstopp.

Kommer gå åt skogen och det känns hemskt att allt som jag byggt upp kommer falera men jag har bestämt mig för att inte oroa mig för det utan det får min chef göra på plats istället. Så får jag se om och vad jag kommer tillbaka till sen :)
    Min bm tyckte idag att jag är lite väl plikttrogen. Det är svårt när man jobbar med människor tycker jag, särskilt barn. Man vill ju inte länna dem i sticket liksom. Men visst ska man låta chefen ta ansvaret, det får bli dom det blir.

Bm besöket gick bra! Allt såg bra ut. Magen har blivit både mindre och lägre och hon tyckte att det var dags att varva ner. Men ingen oro. Hjärtljuden var fina och jag känner bebisens rörelser.
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-03 14:22:26 följande:
    Nej ett benbrott gör väl skitont och jag har ju världens lägsta smärttröskel ju! ;) piper för ingenting ju

Nej jag har sett riktig psykisk sjukdom på väldigt nära håll så är inte rädd för att söka hjälp på det sättet. Men att komma till psykologen och säga att man inte är säker på att man egentligen vill ha livet man valt är lite tufft.

Jag vet att det är försent att ändra sig nu och jag vet att jag kommer älska mitt barn, det gör jag redan. Och jag hoppas jag kommer känna annorlunda sen, gör jag inte det så får vi ta det då. Som jag sagt innan, jag hade velat ha fler år med bara min sambo först. Men de åren kommer- bara senare än vad jag egentligen hade velat.
    Till Amelie- Dina känslor är inte onormala. Jag tror inte att psykologen kommer tycka att du är konstig om du säger som du känner.

Ang smärtlindring så tycker jag att du ska ta Eda om du är rädd för smärta. Jag har aldrig hört någon få komplikationer endast för att de fått Eda utan det har hänt andra saker. Det känns onödigt att du ska utsätta dig för smärta du inte tror att du klarar av.
  • minahjärtan0609

Det blev inget jobb för mig idag. Fick en sån ångest i natt när jag tänkte på att gå och jobba så jag har inte sovit en blund i natt. Rök ihop med maken på morgonen och sonen stod och skrek för att vi var arga.

Känner bara att det är nog nu. Jag är helt slut! Kommer vara hemma nu om jag så ska beböva plocka föräldrardagar på bebis.

Känner mig helt usel nu efter denna skit morgon och vill bara gråta.

• minahjärtan0609
    Seven Costanza skrev 2015-12-04 08:22:29 följande:

Oj va jobbigt, usch. Men fanns det chans att du skulle få sjukskrivning? Annars plocka föräldradagar om du vill, men om du inte har varit sjukskriven eller jobbat deltid (kommer inte ihåg vem som jobbar hur i tråden) så har du rätt att sluta jobba helt med skyddad SGI från sex månader för BF. Så om du inte behöver pengarna behöver du inte plocka föräldradagar utan du kan bara säga att nu går jag hem på föräldraledighet.

Det var bra att höra. Då kanske det är så jag löser det med att bara ta föräldrarledigt. Pengarna hade varit sköna att få men vi klarar oss.

Tur att jag har ett år på mig att reflektera över livet. Vet att många omskolar sig eller kommer på nya möjligheter när de får en chans att bromsa farten i livet.

Vad är det du läset? Vidareutbildrar du dig som lärare eller omskolar du dig?
  • minahjärtan0609

Tack snälla ni!

Jag fick en deppression vid min förra graviditet och var sjukskriven i tre månader för det. Tack och lov gick det över när förlosdningen var över. Trodde jag klarar mig denna gången och det kanske jag har, ksn vara ren utmanning. Att vara gravid är inte något lyckotillstånd för mig. Längtar så tills det är över och det är det ju snart!

Kan vara därför jag är helt orädd för att föda, smärta är för mig lätthanterligt. Belöningen är enorm!

• minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-12-04 11:26:12 följande:

Åh fina du! Du är inte usel någonstans, du har bara kört på till det inte går längre. Jag vet att det är lätt att tänka att nu är jag tillbaks i en depression och allt är nattsvart, men bara för att du är helt slut idag betyder inte att det kommer vara så fram tills du föder. Sjukskriv dig och ta ett par dagar som du absolut inte behöver göra något alls på. (tips är att du laddar ner popcorn time, det är ett gratis streaming program som är lagligt, alla nya filmer och serier finns där, när det kommer upp en ruta om VPN tryck bara på den lilla knappen continue) Unna dig ett par dagar där du smockar i dig så mkt ostbågar du vill och ligger i soffan som en ostbåge (vi brukar kalla det för en ostbågedag), dessa behöver man ibland utan att man för den del är i en depression. 

Tack för omtanken. Tycker ditt förslag låter aldeles förträffligt, särskilt när det ska regna och blåsa hela helgen.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)