Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-25 08:37:33 följande:

Alltså ursäkta too much info, men jag börjar få panik! Hade en del problem med hemorrojder under graviditeten, tror iaf det var det, fick "diagnosen" av distriktssköterska per telefon och behandlade relativt framgångsrikt... Men nu sen några dagar är det helt kaos! Känns som en spricka vid sidan av ändtarmsöppningen och ibland som att det är nåt som buktar ut, sen igår kväll har jag haft jätteont och det känns som saker är på väg ut när jag är uppe och går. Det är fruktansvärt obehagligt... Väntar på att vc ska ringa upp nu så får vi se vad de säger, men jag har verkligen panik över att få en läkarundersökning där!! Försöker tänka på min vän som fick en fullständig sfinkterruptur och allt vad hon fått genomlida och tänka att det här är en piss i Mississippi i jämförelse, men det är tusan inte lätt! Men nu måste jag ha hjälp, det går inte att dra på längre.

Usch lider med dig, det är aldrig roligt när man får ngt skit där, har aldrig varit ute för det själv så har tyvärr inga goda råd att ge, men sänder över mina sympatier och en extra kram och hoppas du får bra hjälp på vc. Kram kram
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-25 10:50:59 följande:

Ja happ, ville inte säga vad var det jag sa, men sjävklart fick jag gå upp med bonusarna i morse. Store var klar och skulle gå, de skulle göra sällskap med farfar o möta honom. Fem minuter innan står yngste fortfrsnde i kalsongerna o breder smörgås o äldste påpekar att nu ska vi gå om 5 minuter. Jag säger att farfar ska inte behöva vänta i kylan, du får ta mackan på vägen.

Nä men ok, då går jag inte, säger han o går helt lugnt och lägger sig igen. Äldste får gå själv och sambon får åka hem och hämta lille och skjutsa honom.

Vi äter och somnar om igen, sen vaknar Arvid vid nio igen. Jag står och byter på honom och känner hur det börjar bubbla i magen. Ingenstans att göra av ungen så jag hinner inte, jag gör i byxorna med honom i famnen.

Plus att jag är lite febrig igen, undrar om det är förkylningen eller såren? Måste nog ringa igen.

Började inte bra det här.

Usch lider med dig. Men säger som mirakelspektakel, att sätta Arvids behov framför dina egna, du är en jättebra och fin mamma
    Hoppas ni haft en bra dag resten <3
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 12:33:41 följande:
    Du är en sådan champ som fortsätter kämpa med amningen. Hoppas att du fått sova lite mer så att du har lite ork över till att göra något litet idag... <3
    Tack vad snäll du är <3 fick väl 2 timmars sömn till så det känns jättebra. Försöker köra varannat mål amning ungefär, men jag ammade henne i 1 1/5 timme efter jag lämnat grabbarna i skolan och ändå är hon inte nöjd, så det känns som hon behöver ersättningen.

Lite ork till shopping fick jag allt
    Hittade ett sött set på hm liknande det som hon säkert kommer växa i först i stlk 50 och med lite bonus på Lindex fick jag en ursöt byxdress, velade länge mellan stlk 50 och 56 men det fick faktiskt bli 50 allt i rosa såklart, hihi.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-25 15:15:43 följande:
    Åh jag som har så svårt för de stora kedjorna, men de där kläderna var ju to die for!! Jag får nog kolla runt lite mer, behöver mer i stl 50, hehe.
    Ja, är inte så mkt för dem heller annars men gillade dem här också
    Du får ta en kik
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 15:32:13 följande:
    åh så fina!!  W kommer bli uppäten om folk får se henne i den outfiten!
    Jag tycker faktiskt att Lindex fått in en del kläder som är super fina. Fallskärmsnörden i mig kunde inte låta bli att köpa denna filt ex:

www.lindex.com/se/barn/baby-44-86-cl/nyfoedd-(44-68-cl)/7378714/Babyfilt/
    Haha, uppdaterar när hon kan ha den
    Ja, men jag blev lite överraskad av Lindex idag faktiskt, fick även en jättefin body i gammelrosa för ett tag sen som var från Lindex.

Åh, såg den idag med, superfin är den, men jag fick hålla fingrarna lite i styr, F-kassan bråkar om den tillfälliga f-penningen från neo-tiden, suck!!
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 15:45:12 följande:
    Vad skönt att du fick en BM som du träffat innan. Bra med en plan med, jag har typ samma, ska träffa BM den 29/1 och har sen redan bokat in en tid 5/2 med  UL samma dag, om fina fröken inte tagit mitt vräkningsbesked på allvar. Idag känner jag lite menssmärtor i underlivet... så nåt händer där nere iaf.

Det känns lite konstigt dock, ju närmare BF jag kommer ju mer overkligt och oförberedd känns det att vi ska få en bebis... Jag kände mig mer redo för 10 veckor sedan än nu...
    Jag skriver under på den att det känns overkligare ju närmre man kommer. Jag var helberedd i v 30 kändes det som, men när W väl kom så kände jag mig så inne i graviditeten man kunde, var inställd på att det kunde bli tidigt denna ggn med men när vi passerade v 35 och andra sonens nedkomst så var jag sååå säker att denna ggn går vi full tid.

Angående alkohol så dricker jag typ aldrig, några glas vin på sin höjd per år så nej, känner inte för en fylla såhär 4 veckor efter förlossning å allt.

Känns så konstigt att hon redan varit här i 4 veckor. Blir precis 4 veckor ikväll.
  • WiMe06

Quatteriin och mirakelspektakel - nä, det är så förbenat jobbigt att ha med FK att göra. Väntar på samtal från dem just nu.
    Har fått intyg från neo att vi vistats där så vi får ju tillfällig penning för den tiden men dem verkar inte riktigt vilja betala ut den. Hm, får se vad dem säger.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-25 15:58:35 följande:
    Jag hade inte tänkt på att det blev precis tre veckor mellan tjejerna! En vecka sen nu som jag började känna av lite "förvärkar" då och då. Haha!
    Haha, näe, det har jag inte heller tänkt på
    Och fyra veckor sedan jag fick andra dosen cytotec på förlossningen
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-25 15:55:58 följande:
    Jag får göra det! Har kollat på nätet men allt ser så blekt ut, är nog bättre i verkligheten!

Åh hoppas fk skärper sig, varför ska de bråka så?!
    Det är nog mkt pastellfärger och vill man rosa så är det nog mkt gammelrosa eller lite puderrosa som är nu. Haha, det är jag som är helt galen i att få köpa rosa.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)