Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

minahjärtan0609 skrev 2015-12-06 07:33:17 följande:

Är det någon mer än jag dom har ont i fötterna? Mina är i princip avdomnade när jag vaknar och de värker jättemycket. De är rejält svullna med.

Ush låter jobbigt, är du svullen? Lägg en kudde under fötterna så dom kommer uppåt kanske hjälper!
  • mitthemligajag
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 00:00:07 följande:
    Magisk bild!  du är verkligen jättevacker!

En sån vill jag också ta och ha som minne!
    Men åh tack! :)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-06 09:49:05 följande:

Är det troligt att brösten växer mycket nu de sista fem veckorna? För i mina amerikanska papper rekommenderar de att man packar sjukhusväskan en månad före BF och det är på tisdag, men jag har ännu inte köpt amningsbehå eller amningslinnen för om brösten kommer växa mer borde jag kanske vänta. Mina bröst växte från C till E under första halvan av graviditeten men har varit konstanta sedan dess. Hur gör ni? Och hur många behöver man?

Jag köpte amningstoppar sist och har gjort de nu med! Då gäller ju strl S M L och tror se flesta är elastiska så jag brukar ha typ 75 c i bh. Så jag körde på strl M och så köpte jag till sånna där extra spännband som jag hade i början då jag inte ville att de skulle sitta åt runtom! När jag slankade av så tog jag bort det där extra spännbandet men topparna passade hela tiden :) men de blir ju kanske lite skillnad om man ska ha en riktig bh! Men jag tror att man nog ska köpa några mjuka toppar också för förta dagarna är brösten rätt ömma och man kanske inte vill ha på sig ngt hårt
  • mitthemligajag
    kindofnothing skrev 2015-12-06 11:59:04 följande:
    Vad innebär amningstoppar? Har du nån länk till en bra? Har två amningsbhar men de är alldeles för obekväma för att sova i. Vill inte ha nåt som sitter åt runt om.
    Körde på dessa sist och har kvar 4 st sen dess som jag kommer använda! Sömlösa och utan bygel! Kanon sköna www.lindex.com/m/se/soek/7133891/2-pack-amnings-BH/&back=true&parent=135681
  • mitthemligajag

Är linnena alltså gjorda för att använda utan topp eller bh under? Har alltid haft amningstoppar under hehe, inte haft en tanke (koookkooo) på att den är gjord för att bara ha linnet ;)

• mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-12-06 20:48:12 följande:
    Ja det undrar jag med. Jag håller som bäst på att fundera ut ett sätt att slippa sova med bh. Har nämligen aldrig bh hemma, helst ingenting, vi år riktiga nakenfisar både jag och sambon :)
    Det är lika här med! De första som åker av när jag kliver innanför dörren, trotts att jag aldrig ens har bygel bh! Hatar när de sitter åt!!!! Och de är inte alls kul att behöva sova med skiten på i början, men efter 5 månader så var de svårt att sova utan sen haha
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-06 22:21:12 följande:

Hörrni jag måste fråga er, gör det ont när era bebisar rör på sig? Bara senaste dagarna har det börjat göra ordentligt ont när den lilla rör på sig och i samband med det kan jag få sammandragningar som känns också. Har just tagit en runda med hunden och nu när jag la mig i sängen så började hon böka runt som en tok där inne och det känns som hon liksom ska bryta sig ut ur magen, sen gör det ont bak i ryggen och ner mot underlivet. Kan det vara att hon försöker tränga sig ännu längre ner eller är hon bara extremt hårdhänt just nu.

Ja för mig kan de göra svin ont! Kan vakna av att han sträcker sig på natten, och för mig gör de också ont neråt :)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-07 03:20:57 följande:
    Vi tror att det blir en Carl för oss, men vi får se. Vi vill ha namn som passar lika bra i Sverige som i USA i och med att sonen blir amerikansk medborgare också. Vi vill inte ha något jätteamerikanskt som Justin, Cooper eller liknande om ni förstår men heller inte supersvenskt (annars gillar jag t ex Nils). Andra namn vi hade på den svenskamerikanska listan var Jacob, Edward, Jonathan och Henry.

Ni då?
    Nej de kan ju vara smart att tänka på att det ska vara ett internationellt så de inte ställer till de med uttal! Våran dotter heter Charlie i förnamn och Maxine i andranamn så vi hade de ganska svårt att hitta ett namn som passade ihop med hennes men så har vi bestämt oss för Petter!

Så för oss blir de Charlie och Petter! Känns klockrent så jag hoppas verkligen att han är en petter när han kommer ut också hehe
Svar på tråden BF Januari 2016 :)