BF Januari 2016 :)
Det var sent. Här får man lyssna på hjärtljuden på varje besök man har hos BM.
På den MVC jag går på är det standard att få lyssna vid inskrivningen.
Det var sent. Här får man lyssna på hjärtljuden på varje besök man har hos BM.
På den MVC jag går på är det standard att få lyssna vid inskrivningen.
Jag går på familjens hus i Hässleholm. KUB gjordes på CSK.
Att lyssna på hjärtljuden vid inskrivningen är inget jag bad om, det är för att BM ska konstatera att allt är normalt, likadant vid kub. Det var inte många sekunder vi fick lyssna, men det kontrollerades i alla fall.
Vilken mottagning går du på?
Jo, det förstår jag att du fattar. :)
Men vid min inskrivning sa bara bm "nu ska vi lyssna på hjärtat, men jag kan inte garanterat att vi hör något, då det kan vara svårt att hitta rätt". Idag på KUB sa hon som gjorde det "och nu ska vi lyssna på hjärtat" sen mätte hon och hade sig och sen sa hon 160 slag i minuten. Sen vet jag inte om det var för de hade en alldeles ny maskin? Den maskinen hon använde på mig är en maskin som gör ultraljud i 3D. Min sambo sa direkt när vi kom in "oj det här såg väldigt tekniskt ut". Haha.
I USA gör man mycket ultraljud, så du kommer få se bebin en hel del.
Här börjar man inte lyssna på hjärtat förrän efter RUL, typ vecka 25. Men på RUL hör man ju hjärtat.
Utnyttjade en "löneförmån" och lånade ultraljudsapparaten nyss. Klar och tydlig bild på en liten vild sak Känner fosterrörelser, men ville ändå kolla....
En annan fråga till vem som helst av er som kanske vet: när börjar fostret kunna höra? Man har ju hört att bebisen känner igen mammans röst från magen så det vore spännande att veta när detta börjar. Hur upplever fostret ljudnivån? Måste man prata högt för att den ska höra eller reagerar den t o m negativt på höga ljud t ex konsert?
KUB om 1,5 timme... Jag är så nervös, knappt sovit på tre dagar! Håll tummarna för mig är ni gulliga! Känns som jag är sist ut med kub :)
v.17 tror jag I magen är ljudnivån ungefär som en trafikerad gata, tror inte barnet ska reagera negativt på höga ljudnivåer. Var på rock-konsert för två må månader sen och kollade upp det, dessutom satt en höggravid kvinna framför mig. Man rekommenderades att sitta ner, that's all.
Åh, långt gången du är. Härligt Jag är i v.14 .. Längtar också. Har mitt RUL 20e augusti. Har känt "fladder" i magen som kan vara bebis men jag vågar inte säga att jag är bombsäker. Man kan ju ha fel Pendlar mellan "Jag är kanske inte gravid längre"pch "oj vad jag känner mig gravid!" Man vill som bara se lilla pyret igen!
KUB äntligen avklarat! Fick lägsta risken på allt och bebis var pigg och dansant :) blev flyttad till 24/1 så stämmer ganska bra med ursprungsdatum. Så lättad nu!