Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Blgebo skrev 2015-07-22 13:56:26 följande:

Fvp avklarat, nu2-3 v väntan på svar. Blev tillbakaflyttad, så är 15+0 idag. Ska hem och ligga på soffan hela eftermiddagen.

Då får vi hålla tummarna för bra resultat! Har ni någon anledning att tro att barnet inte skulle vara friskt eller gör ni fvp bara för att kolla upp istället för t ex KUB?
  • Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2015-07-23 07:38:39 följande:

Ååh, har varit lite osäker på om det är den lilla jag har känt, men när jag satt och åt frukost nu på morgonen kändes det jättetydligt :)

Kul, hur kändes det? Jag har inte känt något ännu där jag har kunnat säga säkert att det är bebisen, men hoppas att det kommer snart. V 16+2 idag, tiden går fort
  • Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2015-07-23 12:14:49 följande:

Det kommer :) omföderskor känner ju oftast tidigare. Har för mig att jag kände på riktigt kring v 18-19 med mitt första barn, iaf så att jag förstod att det var han och inget annat bubbel.

Okej men då är det förhoppningsvis inte så långt kvar för mig nu, kanske 1-3 veckor . Spännande!
  • Seven Costanza

Ni som fött barn tidigare: efter att man skickat in moderskapsintyget till försäkringskassan, ungefär hur lång tid tar det innan de skickar ut blanketterna där arbetsgivaren ska fylla i ens inkomst? Tar det några dagar eller flera veckor?

Jag vet ännu inte hur FL kommer bedöma min rätt till föräldrapenning men jag skulle ju gärna vilja att min chef hinner fylla i pappren så att jag kan skicka in dem innan jag flyttar.

• Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-07-23 14:07:54 följande:

Längtar oxå till att få känna, vi är väl beräknade samtidigt så får se hur nära inpå vi känner =)

Hur var det, är det första barnet för dig med?
  • Seven Costanza

Krocki: skönt att allt blev bra till slut och att det inte var någon fara med bebisen. Ha en skön semester!

• Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-07-23 17:06:08 följande:

Har för mig att dom sa upp till 2 månaders väntan men de gick fort för mig. Tog Max 2 veckor!

Va, två _månader_ för att bara skicka ut blanketterna? Jag menar alltså inte hur lång tid det tar för att fastställa SGI eller så utan just bara för att skicka ut inkomstblanketterna. Det är ju helt sjukt om det skulle ta så lång tid att bara skicka ut en blankett. Men det låter ju bra om det bara tar typ två veckor.

Jag skickade in de intyg jag fått hittills idag och jag kommer vara kvar i Sverige ca tre veckor så jag hoppas de hinner komma innan dess så min chef hinner skriva på. Jag skrev specifikt att jag hoppades att de kunde skynda på lite så hoppas det funkar .
  • Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-07-23 18:11:12 följande:

Ah det är första barnet för dig med?

Japp, första bebben, det känns så spännande!
  • Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-07-23 21:44:02 följande:

Oj nej, nu missförstod jag! Gravpenning pratade jag om haha. Kommer inte ihåg, gjorde allt typ i vecka 34 så jag var jätte sen.

Jaha nej någon sådan ska jag inte ha utan jag hoppas bara att de godkänner det moderskapsintyg jag skickat in nu även om det var före RUL, så att de kan skicka ut det pappret där min chef ska fylla i vad tjänar och hur länge jag jobbat hos dem. Eftersom jag ska flytta blir det jättemeckigt om han inte kan fylla i dem innan flytten för då måste jag be någon annan gå med pappren till honom och sedan skicka in. Behövs min egen underskrift också på det pappret eller är det bara chefen som skriver på?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)