Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

idape skrev 2015-07-19 21:44:58 följande:

Hej! Gjorde kubtest häromdagen och allt såg bra ut! Har dock inte fått svar på blodprovet. Hon såg till 99% vad det var för kön men inte 100 så hon ville inte säga sa hon. Vi gissar på tjej. Nån som fick reda på kön på kub? Jag var i v 14. Därför man kunde se.

Nej hon sa att det var för osäkert, var i v 12+6, men det är bara tre veckor till RUL för mig nu så då hoppas vi att de ska kunna se, längtar!

Varför tror du att du väntar en flicka? Jag gissar mest att vi väntar en pojke eftersom jag inte haft något illamående men haft huvudvärk, inte direkt fått sämre hy eller flottigt hår, jag fryser, är sugen på salt. Tecken på flicka är dock att mina bröst och rumpa blev större väldigt snabbt haha Det är första barnet och jag blir lika glad för vilket som.

Vad tror ni andra att ni väntar och varför gissar ni på det? Hoppas ni på flicka, pojke eller kvittar det?
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-07-19 22:39:29 följande:

Ja det kan man ju f*n undra haha.. Får nog börja äta det igen. Sen får jag ringa och fråga efter mina provsvar på just b12 som jag tig hos bm.

Behepan är inte farligt för gravida så du ska nog fortsätta äta det, men fråga du BM om resultatet. Tänk dock på att om du fortfarande åt det när du tog proverna så kanske det inte säger så mycket om dina nivåer nu. Jag är själv vegetarian men äter nästan inga mjölkprodukter och jag äter mer kosttillskott nu än innan graviditeten. Äter gravidtabletter, mitt val vegetarian, kalcium, omega 3, d-vitamin.
  • Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2015-07-20 08:40:42 följande:

Jag är säker på att det är en flicka, är mest en känsla jag bara har och den känslan har stämt med mina andra tre :)

På tidiga ul i vecka 12-13 i de tidigare graviditeterna så såg jag i två fall att det var pojkar vilket stämde, min flicka fick jag vänta till rul för att kunna se vad det var vet dock inte om bm såg vid det första.

Aha, någon känsla vågar jag mig inte på sådär men jag tror som sagt pojke. Vi gjorde ju KUB i v 12+6 men jag tyckte inte att jag kunde utläsa något kön på UL-bilderna och tänkte inte på att försöka titta när hon visade på skärmen för jag var så nervös för om bebisen skulle se frisk ut.
  • Seven Costanza

Mallis: jaså hade du inget illamående med dottern? Jag tycker allt man hör är att man mår illa med döttrar. Hur var det med hy och hår? Skrönan är ju att döttrar stjäl mammans skönhet . Får jag fråga om ni bara hade sex långt innan ägglossningen när du blev gravid med dottern? De säger ju att det ökar sannolikheten för flickor eftersom flickspermier ofta lever längre. Vi hade sex ända till efter ÄL men det kan ju vara en flicka ändå vad vet jag.

• Seven Costanza

Mallis: jaha jamen då kanske jag också väntar en flicka för jag har redan lagt på mig runtom, men det kan ju vara pga glass och annat gott också... jag har tyvärr inte haft några problem med aptiten .

Alltså detta är så spännande, jag hade aldrig kunnat låta bli att ta reda på kön för jag är sååå nyfiken! Men det spelar ingen roll vad det blir, hoppas bara att allt är bra med barnet. Vi har flera fina pojknamn; till flicka har vi bara ett som vi verkligen gillar men man får se vad det blir.

• Seven Costanza
    dinin skrev 2015-07-20 09:35:47 följande:

Jag känner mig HELT säker på att det är en flicka så kommer bli väldigt chockad om det är en pojke. Vet inte alls varför jag känner så, men har känt så väldigt starkt senaste tiden. 

Min mage har börjat komma ordentligt nu, är väldigt smal i vanligt fall så ser lite kul ut. Vägde mig imorse och blev väldigt förvånad när jag såg att jag bara gått upp 1,5 kg (är i v 14), trodde jag låg på minst +5!

Ska ni ta reda på kön på RUL om de kan se? Jag ser verkligen fram emot det!
  • Seven Costanza
    dinin skrev 2015-07-20 10:33:53 följande:

Absolut! Och kan de inte se vill jag boka könsultraljud. Jag kanske är jättetramsig, men lider av smått kontrollbehov och gillar inte överraskningar Och jag tycker det är kul med lite flickiga och pojkiga grejer och vill tänka på bebis i magen som en person, inte som "den". (Hen finns inte riktigt i mitt vokabulär)

Åh, en själsfrände! Jag hatar också överraskningar, så till den grad att min man inte vågade fria till mig för han kunde inte komma på en överraskning som jag skulle kunna tycka var tillräckligt bra för att gilla... Jag väntade och väntade efter att ha hintat om att jag ville bli friad till, men när det aldrig blev något gjorde jag på det tråkiga svenska sättet och bara frågade om vi ska bestämma en dag för förlovning och kolla på ringar... I efterhand ångrar jag mig att jag inte själv friade på något roligt sätt så att åtminstone NÅGON blev överraskad och rörd och är fortfarande lite bitter över den uteblivna romantiska gesten, men min man är inte mycket för sådant så han vågade inte stackaren haha. Jag har dock jobbat på mitt kontrollbehov såpass under åren att jag nu fixar att vi ska flytta till USA inom en månad och ännu inte har något boende utan troligen får bo på motell i början och åka runt och leta boende. Det du .

Jag ser också fram emot att få veta, men tycker att det känns lite jobbigt att ibland ser de ju faktiskt FEL och då skulle jag kanske ha jättesvårt att liksom ställa om.
  • Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-07-20 11:02:03 följande:

Idag ligger jag hemma med jobbig foglossning. Så himla trist att ha fått det så här tidigt. Som tur var har jag mina hundar hemma som håller mig sällis. Jag blir otroligt lätt uttråkad. Det ända roliga som kommer hända idag är att vi har ett ultraljud inbokat. Hoppas att kunna se kön men framför allt att bebisen ska må bra och ha växt som den ska.

Usch va jobbigt, men hoppas allt går bra på UL!
  • Seven Costanza
    dinin skrev 2015-07-20 11:05:26 följande:

Haha, jag är imponerad! Vi ska iväg en vecka i augusti och jag vill redan skriva upp en agenda för vad vi ska göra varje dag, för "tänk så har vi ingenting att göra en dag!". Stackars män ;)

Nja, fast man tycker ju att en snopp är svår att missa för en erfaren barnmorska? Om de är osäkra så säger de väl det så att man vet. Jag har nog aldrig hört om någon som fått ett "Det är med all säkerhet en pojke" och sen kom det en flicka. Hoppas inte att det är så vanligt i alla fall!

Nej om de har sett en snopp och därmed sagt att det är en pojke är det nog väldigt sällan det är fel, däremot har jag hört och läst om flera stycken där de inte sett någon snopp och sagt att det var en flicka men ut kom en pojke för att snoppen legat gömd. Kanske bara händer med ovana barnmorskor men jag tycker ändå att det är lite osäkert just om de säger att det är en flicka.
  • Seven Costanza
    Mallis87 skrev 2015-07-20 13:17:19 följande:

Ni som tagit extra vitaminer, ska ni fortsätta med det hela grav?

Min förra grav tog jag ingenting alls, hade jättebra järnvärde hela tiden. Det var inte förrän efteråt jag läste om att man bör ta extra folsyra under de första veckorna.

Nu till denna grav började jag ta ACO kvinna ett par månader innan jag blev gravid, där det fanns extra folsyra i. När jag blivit gravid bytte jag ut till ACO gravid. Nu har jag nog ett par veckor kvar i burken, tror ni man behöver köpa en ny sedan eller kan skippa det? Är ju i vecka 15 nu så folsyran är väll inte till någon hjälp längre?

Ja jag tror det. Jag åt folsyretillskott ca två månader innan vi började försöka och sedan när de var slut köpte jag Apoteket Hjärtats gravidkosttillskott. Det finns en del andra vitaminer i dem som jag gärna fortsätter med. Har iaf inte hört att det skulle vara skadligt att fortsätta med folsyra även om effekten på bebisen har gjort sitt nu så att säga.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)