Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Någon mer som mycket starkare och finare naglar? I början av graviditeten var mina katastrof men nu är de finare än någonsin! Är det så generellt för gravida eller är det ett tecken på ett visst kön?

• Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-07-20 19:49:54 följande:

Allt gick jättebra på UL, man såg fem fingrar och det var super coolt att se att allt redan syns så tydligt. 

Hon trodde på en tjej, men hon var inte hundra. Men vi ska ju tillbaka till henne på rulet så då får vi veta säkert =)

Tänk att det växer små barn i oss, så jäkla coolt. 

Gud va roligt att allt såg bra ut! Vilken vecka är du i? Sa hon varför hon trodde på tjej?
  • Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-07-20 22:45:11 följande:

Hon sa att hon såg ingen snopp och därför trodde hon på en tjej. Men hon sa också att hon aldrig skulle säga vad hon "tror" till oss om hon inte visste att vi skulle ses om tre veckor igen på rul:et.  Så då borde vi kunna se bättre.

Jag har ju drömt två ggr att det är en pojke. Får se vem som har rätt, hihi. Både tjej och kille är ju såklart välkommet. 

Jag är i vecka 17 enligt appen (16+0) men nu enligt kubet och efter idag så är jag bakflyttad två dagar så 15+5 enligt deras beräkningar. 

Spännande! Min BM ville inte säga/gissa men å andra sidan ska vi inte göra RUL där. Jag är 15+6 idag så går in i v 17 imorgon. Vad fick du för BF då? Jag har 4/1.
  • Seven Costanza

Går in i v 17 idag, tiden går snabbt nu tycker jag! Känns roligt att ha kommit nästan halvvägs för då känns det mer okej att se lite tjock ut . Min mage är ju dock fortfarande bara mjuk och plufsig men för dem som bara tittar på den ser den ju ut som en riktig bebismage.

Ni som fött barn tidigare eller vet ändå: ungefär när blir magen fast alltså en sådan där hård gravidkula och inte bara degig som nu? Jag ser fram emot det, tycker fortfarande bara att jag känner mig som att jag lagt på mig några "glasskilon" och känner mig inte så fin. Längtar efter att se mer gravid ut!

• Seven Costanza
    Mallis87 skrev 2015-07-21 10:30:16 följande:

Jag var rätt smal innan min förra grav, men i vecka 18 hade jag en hård bebiskula. Nu till denna grav är min mage fortfarande lite "degig" efter dottern och inte alls lika platt, så just nu känner jag mig bara småfet haha. längtar också tills det är riktig, hård mage och inte bara tarmar/gaser/plufsig...

Ok, känns tyvärr inte så sannolikt att min mage blir hård på en vecka, eller kan det gå snabbt? Jag var ganska smal före graviditeten (168 cm, 57 kg) och om jag kämpar för att hålla in magen ser den fortfarande smal ut med bara en liten utbuktning men så fort jag slappnar av så känns det som magen VÄLLER ut haha... Inte så läckert kanske men för andra ser man ju bara gravid ut och dem skiter jag i egentligen. Det är ju jag själv och min man som vet att den bara är degig och det känns på något sätt lite pinsamt inför min man också att jag ser plufsig ut, trodde inte jag skulle känna så men längtar som sagt tills magen är på riktigt och inte bara känna sig som en plufsmage som skyller på att jag är gravid. Har en lite dålig dag idag känner jag, vi har bröllopsdag och jag ska klä upp mig ikväll men känner mig inte så fin
  • Seven Costanza
    Mallis87 skrev 2015-07-21 11:05:55 följande:

Nja, kanske inte på en vecka nej... Förstår hur du känner dig med kläder, skit trist när man är i det där mellanläget mellan tjock/bebiskula, för ingenting sitter lixom riktigt bra! Grattis på er bröllopsdag! Hur länge har ni varit gifta?

Nej precis, vissa tajta kläder ser inte bra ut för att bulan inte är riktigt rund ännu och i vissa av de lösare tycker jag bara att jag ser ut som ett hus för att bulan inte är tillräckligt stor... Jaja jag hittar väl något att ta på mig . Tack så mycket, vi har varit gifta i tre år <3
  • Seven Costanza

Tack, känns ändå skönt att se att fler inte känner sig helt bekväma i sin kropp för tillfället så det inte bara är jag som känner mig degig och gnällig! Tunikor är inte min stil men annars var det ett bra förslag. Jag har köpt några såna klänningar med band under brösten och de är fina, men idag regnar det här så det är för kallt för klänning... Har precis satt på mig raggsockor, i Skåne i slutet av juli, jag säger då det... Tur man snart ska flytta till en varmare plats .

• Seven Costanza
    dinin skrev 2015-07-22 08:24:22 följande:

Senaste veckan har jag haft en jäkla huvudvärk, den släpper liksom aldrig... Samtidigt är jag väldigt yr och det svartnar för ögonen när jag gör för snabba rörelser, det vet jag har med mitt låga blodtryck att göra, men kan huvudvärken också ha ett samband med det? Ska på inskrivning nästa torsdag (sent tycker jag, nästan v 16 då!), så ska höra med BM då... Så tröttsamt bara, att man ska få nya krämpor när man inte är av med kräkningarna än. Dålig kombo med sprängande huvudvärk och kräkningar :)

Hade också jättemycket huvudvärk tidigare, särskilt förra veckan hade jag ont tre dagar i rad och det hjälpte inte med alvedon. Då var jag i v 16 så det kanske är vanligt runt den veckan. Nu är jag täppt i näsan, ska vara vanligt det med.
  • Seven Costanza
    FrökenC skrev 2015-07-22 10:38:55 följande:

Provar här i tråden och ser om någon finns i liknande situation... Då svaren lyser med sin frånvaro.

Någon mer med b.f i januari som mår väldigt bra och har gjort hela tiden? Jag har varit trött och äcklad i omgångar och ömma bröst, men inte mer än så. Mår nästan oförskämt bra :-O

Här har du en! Jag gick in i v 17 igår och har hela tiden mått otroligt bra, bara lite ömma bröst och trött ibland. Inga blödningar, inget illamående, ingen avsmak eller craving för någon mat. Hade jag inte vetat om att jag var gravid hade jag inte gissat det, förutom pga den uteblivna mensen. Huvudvärk och nästäppa har jag till och från men det kan jag ha annars också och det är inte så farligt. Jag har gjort två ultraljud så jag vet att där finns en bebis därinne - knappt tre veckor till RUL nu och jag hoppas resten av graviditeten blir lika lätt .
  • Seven Costanza
    FrökenC skrev 2015-07-22 12:30:28 följande:

Vad skönt att det finns flera som mår bra. Nästan så man skämts

Nästäppa känner jag igen nu när ni nämner det. Tänk vad mycket som kan vara gravidsymptom som man knappt märker av.

När är ni beräknade WiMe06, MeEmmA och Seven Constanza?

Jag är bara glad att må bra för jag vill gärna ha en till tätt, och om jag hade mått uselt skulle nog inte min man gå med på det . Nu vet man ju inte om nästa graviditet blir lila lätt men man kan ju alltid hoppas. Jag är beräknad 4/1 så jag gick in i v 17 igår, du då?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)