BF Januari 2016 :)
Är det inte bättre du ringer FK? :) de brukar kunna svara på alla frågor man har :)
Är det inte bättre du ringer FK? :) de brukar kunna svara på alla frågor man har :)
Okej, det var ju trist! Jag har dock bara varit i kontakt med FK gällande sjukskrivning, men där har det aldrig varit några problem! Hoppas du får rätt på det :) håller tummarna !
Vad skönt att du fick svar fort! Då kan du ju ta det lite lugnt i alla fall!
Får jag fråga varför du och många andra är rädda för att berätta för chefen? Är det för att ni inte ha en tillsvidaretjänst?
Jag berätta för min chef väldigt tidigt för det var en sak som behövde fixas och då var tvungen att avslöja det då. Arbetar som pool inom hemtjänsten så ingen risk att hon behöver ersätta mig :) chefen blev dock eld och lågor och blev jätteglad. Hon har ju barn själv!
Det är kanske alltid mer oroligt att berätta för en manlig chef än en kvinnlig chef?
Hej alla! Hoppas det går bra att jag går med här. Väntar mitt första barn 16/1, så går snart in i v. 16. Är 23 år och bor i Stockholm. Någon mer från Stockholm?
Då förstår jag att det känns lustigt/jobbigt att berätta när det inge blev som dem/du tänkt sig.
Om du nu inte skulle få ett barn till i USA, ska du gå tillbaka till jobbet då eller du får vara ledig utan betalt?
(Ursäkta mitt korta svar:)
himw: är lika långt gången som du och jag hade liknande sådana smärtor du beskriver för någon vecka sedan. Såvitt jag förstod är der livmodern som växer och inger farligt. Hände tre-fyra gånger och sedan har jag inte känt det sedan dess. Om du har mycket ont kan du ju dock ringa din barnmorska eller sjukvårdsupplysningen.
Tack!
Till och från... Är inne i en period där jag känner mig konstant bakis (??!!!). Huvudvärk, illamående och trött/seg. Hur mår du själv?
Tack! Så skönt att höra!
Idag går jag in i v 18! Svårt att förstå att jag snart kommit halvvägs! Nu är det mindre än två veckor till vårt RUL (måndag 10/8) - hoppas att allt är bra med bebisen, att jag inte får ett ännu tidigare förlossningsdatum och att de kan se könet
. Är väldigt nyfiken så jag kan absolut inte vänta till förlossningen med att få veta.
Kommer ni andra försöka ta reda på kön? Hur långt är det tills ni har RUL?
Går också in i v.18 idag och på en vecka sa magen poff. Är med väldigt nyfiken också och vill veta vilket kön bebisen har. Har rul fredag den 7/8 :)