• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-07-16 06:48:08 följande:

v.17 tror jag I magen är ljudnivån ungefär som en trafikerad gata, tror inte barnet ska reagera negativt på höga ljudnivåer. Var på rock-konsert för två må månader sen och kollade upp det, dessutom satt en höggravid kvinna framför mig. Man rekommenderades att sitta ner, that's all.

Oj det är ju från nästa vecka för mig då, va häftigt! Jag längtar till RUL nu för att få se bebisen igen, har ju fortfarande inga symptom så ser verkligen fram emot när jag börjar känna bebisen så det blir mer verkligt. Hoppas det blir att jag börjar känna det tidigt.
  • dinin
    Seven Costanza skrev 2015-07-16 06:39:49 följande:
    Lycka till, ska hålla tummarna för dig! Hur långt gången är du? Vi är ju ganska många som är beräknade första veckan i januari så det är ju naturligt att vårt redan varit, men jag är snarare lite avis på dig och de andra som då bör vara beräknade lite senare i januari för jag hoppas ju på att bebisen vill komma ut 2016 och inte 2015 och jag har bara fyra dagars marginal smile5.gif . Huvudsaken är ju att det är ett friskt barn men om jag får önska vill jag hellre ha i januari än sent i december. Före jul verkar ju mysigt men i mellandagarna kansle det inte är så kul att fylla år... Jaja lyxproblem, jag hoppas att det är ett friskt barn du bär på i alla fall!
    Åh tack! Jag är i v 13, beräknad än så länge till 25/1. Får se om det ändras idag!
  • dinin
    amalie79 skrev 2015-07-16 06:58:58 följande:
    Lycka till, det kommer gå bra. Jag har nog skrivit det innan men jag var toköm i magen hela eftermiddagen efteråt för jag fick hoppa, springa och studsa och blev klämd på 1 1/2 timme :) men annars gick det så bra så.
    Tack!! Haha, trodde inte att det skulle hjälpa något så pass tidigt! Låg moderkakan i bakvägg då eller? Jag trooor att jag känt min. Hoppas jag slipper utföra diverse konster idag ;)
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-07-16 07:20:17 följande:

Oj det är ju från nästa vecka för mig då, va häftigt! Jag längtar till RUL nu för att få se bebisen igen, har ju fortfarande inga symptom så ser verkligen fram emot när jag börjar känna bebisen så det blir mer verkligt. Hoppas det blir att jag börjar känna det tidigt.

Åh, långt gången du är. Härligt Jag är i v.14 .. Längtar också. Har mitt RUL 20e augusti. Har känt "fladder" i magen som kan vara bebis men jag vågar inte säga att jag är bombsäker. Man kan ju ha fel Pendlar mellan "Jag är kanske inte gravid längre"pch "oj vad jag känner mig gravid!" Man vill som bara se lilla pyret igen!
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-07-16 07:51:45 följande:

Åh, långt gången du är. Härligt Jag är i v.14 .. Längtar också. Har mitt RUL 20e augusti. Har känt "fladder" i magen som kan vara bebis men jag vågar inte säga att jag är bombsäker. Man kan ju ha fel Pendlar mellan "Jag är kanske inte gravid längre"pch "oj vad jag känner mig gravid!" Man vill som bara se lilla pyret igen!

Ja det känns verkligen härligt, tycker veckorna gått fort! Gick in i v 16 i tisdags så det är kul. Tittade ju på bebisen på KUB så det är ju bara att hoppas att inget hänt sedan dess, RUL för mig blir 10/8 så mindre än en månad kvar nu . Jag har hört talas om det här fladdret men jag tycker inte att jag känt något än. Är dock inte särskilt orolig för jag fick lägsta risken på KUB så allt borde ju vara bra - missfallsrisken är ju bara 3% om man klarat sig genom v 12 så jag utgår ifrån att allt är okej.
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-07-16 08:04:36 följande:

Ja det känns verkligen härligt, tycker veckorna gått fort! Gick in i v 16 i tisdags så det är kul. Tittade ju på bebisen på KUB så det är ju bara att hoppas att inget hänt sedan dess, RUL för mig blir 10/8 så mindre än en månad kvar nu . Jag har hört talas om det här fladdret men jag tycker inte att jag känt något än. Är dock inte särskilt orolig för jag fick lägsta risken på KUB så allt borde ju vara bra - missfallsrisken är ju bara 3% om man klarat sig genom v 12 så jag utgår ifrån att allt är okej.

Vi såg bebben i v.12 på privat ultraljud, en skuttande glad lillskit så jag hoppas detsamma. Att allt är som det ska, finns inget som tyder på motsatsen iallafall Svårt att dölja magen, illamåendet hänger fortfarande kvar, jag sover (och dreglar) så fort jag får chansen.. Vi håller tummarna helt enkelt. Jag har dessutom redan fått foglossning. Måste sova med en kudde mellan benen och ibland skär det nåt så fruktansvärt i höft och rygg. :/ Har två veckors bilsemester framför oss, på gott och ont. Hoppas kroppen är med på det :)
  • Söndag
    dinin skrev 2015-07-16 06:30:31 följande:

KUB om 1,5 timme... Jag är så nervös, knappt sovit på tre dagar! Håll tummarna för mig är ni gulliga! Känns som jag är sist ut med kub :)

Vi har tackat nej till kub så vi är definitivt sist
  • hsh
    Söndag skrev 2015-07-16 08:17:03 följande:

Vi har tackat nej till kub så vi är definitivt sist

Jag gör inte heller kub så då vi är två som är absolut sist!
  • amalie79
    hsh skrev 2015-07-16 08:28:27 följande:

Jag gör inte heller kub så då vi är två som är absolut sist!

Jag trodde aldrig jag skulle göra kub om jag blev gravid. Min bästa vän har en dotter som har downs syndrom, hon är i skolåldern nu och helt fantastisk. Men jag är ju också medveten om att hon väldigt kompetent och långt före sina jämnåriga hon möter med Ds.

När jag väl var gravid var det helt plötsligts självklart för mig att göra kub och inte alls givet vad jag skulle göra med resultatet om det visat hög risk.

Har alltid tänkt att det inte skulle spela någon roll med just DS, men trisomi 13 och 18 är ju betydligt värre.

Sedan har vi haft en del problem kring och med min sambos vårdnad av sina tidigare barn sista året. Att skaffa ett barn med särskilda behov till den ekvationen hade varit tungt som fan.
  • dinin

KUB äntligen avklarat! Fick lägsta risken på allt och bebis var pigg och dansant :) blev flyttad till 24/1 så stämmer ganska bra med ursprungsdatum. Så lättad nu!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)