• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Mallis87
    Kixpix skrev 2015-07-16 09:09:54 följande:

Vad skoj! Jag bor i Bjärnum ;)

Jag är i v 14 (13+4) så vi är ju ganska exakt haha :)

Ja då kanske vi träffas på BB ;) Kommer du frpn bjärnum från början?
  • Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-16 12:52:14 följande:
    Ja då kanske vi träffas på BB ;) Kommer du frpn bjärnum från början?
    Haha ja det vet man ju aldrig ;)
    Ja, jag kommer härifrån och flyttade tillbaka för 1,5 år sen :)
    Du då? Kommer du från hlm?
  • Mallis87
    Kixpix skrev 2015-07-16 13:33:27 följande:

Haha ja det vet man ju aldrig ;)

Ja, jag kommer härifrån och flyttade tillbaka för 1,5 år sen :)

Du då? Kommer du från hlm?

Okej! Jag kommer från Sösdala från början. Tror inte jag känner dig, har inte så många bekanta från bjärnum :)
  • himw

Hej!

Får man hoppa in här även om jag är lite sent ute?

Blev medlem på familjeliv först idag men har läst mängder i forumet i ett års tid om tidiga tecken på graviditet, missfalltrådar, ägglossningstest och nu äntligen- gravidtrådar ????

Fyller 29 år i nästa vecka och är gravid med vårt första barn- och vi har längtat ?? Vi har efter förra ultraljudet blivit beräknade till 3 januari- så spännande!

Bor i hus i Kalmar med min man som är 31 och har precis börjat fundera på barnvagnar- hur är det för er andra? Ser att ni diskuterat några olika men vad ska man tänka på? Har läst i barnvagnsbloggen och fått massa tips men efter besöket i barnvagnsaffären blev jag bara ännu mer förvirrad ????

• himw

Ojdå- ser nu att emojigubbarna inte funkar utan blir frågetecken istället :)

• Emelie86

Ni som haft ömma bröst, ömmar de fortfarande? Tycker att det lilla jag känt av har försvunnit helt.

För övrigt känner jag mig lite snuvad på det här med att brösten ska växa så mkt under graviditeten, mina har inte vuxit ett dugg (typiskt) Tungan ute

• WiMe06
    himw skrev 2015-07-16 16:33:18 följande:

Hej!

Får man hoppa in här även om jag är lite sent ute?

Blev medlem på familjeliv först idag men har läst mängder i forumet i ett års tid om tidiga tecken på graviditet, missfalltrådar, ägglossningstest och nu äntligen- gravidtrådar ????

Fyller 29 år i nästa vecka och är gravid med vårt första barn- och vi har längtat ?? Vi har efter förra ultraljudet blivit beräknade till 3 januari- så spännande!

Bor i hus i Kalmar med min man som är 31 och har precis börjat fundera på barnvagnar- hur är det för er andra? Ser att ni diskuterat några olika men vad ska man tänka på? Har läst i barnvagnsbloggen och fått massa tips men efter besöket i barnvagnsaffären blev jag bara ännu mer förvirrad ????

Hej och välkommen och grattis till bebisen i magen! Självklart får du vara med. Det enda är väl att facebookgruppen nu är stängd men tråden här på familjeliv är öppen för alla.

Ser att du bor i Kalmar, det gör jag med Väntar mitt tredje barn och nyss fyllda 28. Var ung när jag fick mina två första som är pojkar. Är själv beräknad till den 17 januari.
  • himw

Jag känner mig också lite snuvad på de större brösten- alla mina kompisar som fått barn säger att de märkte det direkt men på mig har det inte märkts :)

Mina ömmade som tusan de första veckorna men inget nu.

WiMe06- vad kul med någon från Kalmar! Bor ni inne i Kalmar? Vart går du på MVC?

Vi bor i Berga så vi har haft inskrivningssamtal och hälsosamtal i Norrliden men jag trivs inget vidare där så nu har vi bytt till Verkstadsgatan istället men där var föräldrargrupperna fulla tyvärr, kommer vi missa mycket tror ni? Eller är det bara information i grupp?

• Kixpix
    Mallis87 skrev 2015-07-16 14:07:31 följande:
    Okej! Jag kommer från Sösdala från början. Tror inte jag känner dig, har inte så många bekanta från bjärnum :)
    Aha :) min sambo kommer från tstorp och gick i Sösdala! Men han är ett år yngre än dig :p
  • FrökenC

Ingen här från Växjö med bf i januari?

Jag och min sambo ska ha vårat första gemensamma barn bf 30/1. Min sambo har en dotter sedan innan. Jag är 27 och sambon 41.

Gjorde KUB-test då landstinget här erbjuder det, men det var alldeles för tidigt. Låg 1,5 vecka efter vad man först trodde så bf blev flyttat. Tyvärr får jag ingen ny tid för KUB för jag är utomlands i en månad. Men nu i efterhand gör det inte så mycket. Tycker man blir uppstressad av det. Men det var kul att se det lilla livet på skärmen och att det finns och lever .

Svar på tråden BF Januari 2016 :)