• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Mallis87 skrev 2015-07-21 11:05:55 följande:

Nja, kanske inte på en vecka nej... Förstår hur du känner dig med kläder, skit trist när man är i det där mellanläget mellan tjock/bebiskula, för ingenting sitter lixom riktigt bra! Grattis på er bröllopsdag! Hur länge har ni varit gifta?

Nej precis, vissa tajta kläder ser inte bra ut för att bulan inte är riktigt rund ännu och i vissa av de lösare tycker jag bara att jag ser ut som ett hus för att bulan inte är tillräckligt stor... Jaja jag hittar väl något att ta på mig . Tack så mycket, vi har varit gifta i tre år <3
  • WiMe06

Känner som er med kläder, dem fina blusar jag hade innan som var lite "luftiga" sitter inte lika fint längre då magen börjar puta ut en del även under dem, och byxorna sitter inge bra alls. Och tajta tröjor som ni säger ser inte alltid så charmigt ut heller för magen ser bara ut som en degklump. Är så glad jag har semester så jag slipper visa degmagen på jobbet. Hoppas den har blivit lite mer bebismage när man kommer tillbaka.

• WiMe06

Du som är från Kalmar, kommer inte ihåg ditt alias, men det finns en tråd för oss som bor i Kalmar och väntar bebis i januari om du vill vara med? Vi är hittills bara 3 st i den, och det skrivs kanske inte så mkt som här. Men kul iallafall

• MeEmmA

Jag bor i mina oddmolly-tunikor för tillfället, även lite större luftigare tunikor och linnen som jag fyndat på rean. Baggybyxor med lite mönster och stort linne fungerar också bra, även lite långklänningar som går av under bysten. Men oddmolly är perfekta gravidkläder i modellen, sitter inte åt nånstans och alla mönster stjäl uppmärksamheten lite :)

• Seven Costanza

Tack, känns ändå skönt att se att fler inte känner sig helt bekväma i sin kropp för tillfället så det inte bara är jag som känner mig degig och gnällig! Tunikor är inte min stil men annars var det ett bra förslag. Jag har köpt några såna klänningar med band under brösten och de är fina, men idag regnar det här så det är för kallt för klänning... Har precis satt på mig raggsockor, i Skåne i slutet av juli, jag säger då det... Tur man snart ska flytta till en varmare plats .

• Znö
    MeEmmA skrev 2015-07-21 08:48:41 följande:

Hur orkar ni vara uppe på nätterna? Känner mig skittråkig som somnar på soffan tidigt varje kväll. Har fått tillbaka en enorm trötthet igen, hoppas att det blir bättre med lite järn. Tittade på min killes ul-bild och hans panna var väldigt rund och det där med svansen stämmer inte heller på den.

Jag tycker jag blivit något piggare nu, något. Jag orkar vara uppe till 22 (istället för att somna kl 20.00 med barnen) mina barn vaknar 6 på morgonen trots sommarlov så det blir inga sena kvällar hos oss oavsett...
  • amalie79
    Znö skrev 2015-07-21 15:53:21 följande:

Jag tycker jag blivit något piggare nu, något. Jag orkar vara uppe till 22 (istället för att somna kl 20.00 med barnen) mina barn vaknar 6 på morgonen trots sommarlov så det blir inga sena kvällar hos oss oavsett...

Ja klart det är skillnad om man har småbarn hemma, sambons barn är ju 11 och 9 år och är självgående på morgon, grejar med sina iPad och frukost och så.
  • Znö
    Seven Costanza skrev 2015-07-21 13:22:48 följande:

Tack, känns ändå skönt att se att fler inte känner sig helt bekväma i sin kropp för tillfället så det inte bara är jag som känner mig degig och gnällig! Tunikor är inte min stil men annars var det ett bra förslag. Jag har köpt några såna klänningar med band under brösten och de är fina, men idag regnar det här så det är för kallt för klänning... Har precis satt på mig raggsockor, i Skåne i slutet av juli, jag säger då det... Tur man snart ska flytta till en varmare plats .

Jag känner mig också oerhört obekväm i min kropp just nu. Mjuk och stor mage, blääääh. Hård blir den kring vecka 20-25. Det är ju egentligen inte förrän vecka 30 bebisen börjar växa "ordentligt" - ca 200-250 gram i veckan fram till förlossning.
  • Znö
    amalie79 skrev 2015-07-21 16:42:20 följande:

Ja klart det är skillnad om man har småbarn hemma, sambons barn är ju 11 och 9 år och är självgående på morgon, grejar med sina iPad och frukost och så.

Gud så skönt med barn som kliver upp själv och kanske lite senare än 6...
  • Mallis87

Jag känner mig mycket piggare denna grav än sist. Då jobbade jag heltid och somnade ofta i soffan kl 19 på kvällen...

Min tvååring brukar sova till 8 på morgonen (lyx), och när hon sover middag på 1,5 timme brukar jag också lägga mig i iallafall en timme. Så jag har inga problem med att vara uppe till 22-23 på kvällen.

Kommer nog känna mig tröttare om två veckor när jag ska börja jobba igen, och så ska man hitta alla rutiner för att komma iväg på morgonen och lämna på förskola och sådär. Lite nervös för det, nu har vi ju sällan någon morgontid att passa och kan ta det hur lugnt som helst.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)