• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-07-22 14:02:00 följande:

Då får vi hålla tummarna för bra resultat! Har ni någon anledning att tro att barnet inte skulle vara friskt eller gör ni fvp bara för att kolla upp istället för t ex KUB?

Istället för kub.
  • FrökenC

Samma här, tror inte min sambo hade velat ha fler om jag var outhärdlig enligt ultraljudet så är det beräknat till 30/1.

Seven Costanza skrev 2015-07-22 13:59:49 följande:

Jag är bara glad att må bra för jag vill gärna ha en till tätt, och om jag hade mått uselt skulle nog inte min man gå med på det . Nu vet man ju inte om nästa graviditet blir lila lätt men man kan ju alltid hoppas. Jag är beräknad 4/1 så jag gick in i v 17 igår, du då?

• Emelie86
    FrökenC skrev 2015-07-22 10:38:55 följande:

Provar här i tråden och ser om någon finns i liknande situation... Då svaren lyser med sin frånvaro.

Någon mer med b.f i januari som mår väldigt bra och har gjort hela tiden? Jag har varit trött och äcklad i omgångar och ömma bröst, men inte mer än så. Mår nästan oförskämt bra :-O

Jag har också mått hur bra som helst hela graviditeten, har inte haft ett enda symtom förutom lite lätt ömmande bröst och några små blödningar i början, det är allt Glad Ibland undrar man om det verkligen finns en bebis där inne men har sett det lilla livet i vecka 9 på vul iaf.
  • Flizz

Måste bara klaga av mig!

Har en nerv som ligger i kläm i min skinka vilket gör att det stålar i hela benet och tåras i ögonen av smärta och när som helst kan benet vika sig. Det blir värre och värre ju längre dagarna går och på kvällarna har jag svårt att vända mig i sängen.

Hade dessa problem förra graviditeten också men då kom det först i v.25 och de sista 3 månaderna var jag sjukskriven. Gick på akupunktur 1 gång i veckan vilket gjorde att jag i alla fall kunde gå 3 dagar per vecka (övriga 4 dagar fick benet släpas fram).

Nu kommer det stora problemet, 1 september flyttar sambon till England för jobb vilket innebär att jag blir själv med dottern, hon är snart 3 men älskar att bli buren oc jag klarar inte ens de nu, Jag undrar verkligen hur jag ska klara kommande månaderna...

Dessutom är risken väldigt stor att han missar förlossningen. Positiva är i alla fall att barnmorskan jag pratade med idag kunde lova att vi skulle få tid för RUL innan han åker så då missar han de inte som han gjorde förra gången :)

• Kixpix
    Flizz skrev 2015-07-22 19:28:12 följande:

Måste bara klaga av mig!

Har en nerv som ligger i kläm i min skinka vilket gör att det stålar i hela benet och tåras i ögonen av smärta och när som helst kan benet vika sig. Det blir värre och värre ju längre dagarna går och på kvällarna har jag svårt att vända mig i sängen.

Hade dessa problem förra graviditeten också men då kom det först i v.25 och de sista 3 månaderna var jag sjukskriven. Gick på akupunktur 1 gång i veckan vilket gjorde att jag i alla fall kunde gå 3 dagar per vecka (övriga 4 dagar fick benet släpas fram).

Nu kommer det stora problemet, 1 september flyttar sambon till England för jobb vilket innebär att jag blir själv med dottern, hon är snart 3 men älskar att bli buren oc jag klarar inte ens de nu, Jag undrar verkligen hur jag ska klara kommande månaderna...

Dessutom är risken väldigt stor att han missar förlossningen. Positiva är i alla fall att barnmorskan jag pratade med idag kunde lova att vi skulle få tid för RUL innan han åker så då missar han de inte som han gjorde förra gången :)

Usch, låter inte alls kul. Det är ju ischias du har. Sök på tänja sätesmuskeln så hittar du bra övningar som kan lindra lite.
  • amalie79
    Kixpix skrev 2015-07-22 19:56:13 följande:

Usch, låter inte alls kul. Det är ju ischias du har. Sök på tänja sätesmuskeln så hittar du bra övningar som kan lindra lite.

Ja och sök hjälp! Enveten får man vara ibland för de är så snabba med att avfärda allt som "normalt" när man är gravid men man ska inte stå ut, finns lindring att få!

Mig hjälpte det att ta del av min kollegas stretchingprogram hon fått för sin ischias samt att sambon kan lite idrottsmassage. Sitta på pilatesboll framför tv på kvällarna hjälpte också!

Nu var jag inte gravid när jag fick ischiasvärk så kanske inte just de sakerna passar för dig. Men se till att få komma till naprapat eller kiropraktor eller nån annan som är bra på ryggen, man ska inte bara " stå ut" för att man är gravid, vissa saker kan faktiskt åtgärdas eller åtminstone lindras!
  • Kixpix
    amalie79 skrev 2015-07-22 20:32:20 följande:
    Ja och sök hjälp! Enveten får man vara ibland för de är så snabba med att avfärda allt som "normalt" när man är gravid men man ska inte stå ut, finns lindring att få!

Mig hjälpte det att ta del av min kollegas stretchingprogram hon fått för sin ischias samt att sambon kan lite idrottsmassage. Sitta på pilatesboll framför tv på kvällarna hjälpte också!

Nu var jag inte gravid när jag fick ischiasvärk så kanske inte just de sakerna passar för dig. Men se till att få komma till naprapat eller kiropraktor eller nån annan som är bra på ryggen, man ska inte bara " stå ut" för att man är gravid, vissa saker kan faktiskt åtgärdas eller åtminstone lindras!
    Sant!
    Jag har också problem med ischias, inte för tillfället men innan, när jag inte var gravid.
    Gick till en kiropraktor och det hjälpte kanon.

Håller med, stå inte ut utan sök hjälp!
  • Pyretsmamma

Hej ! Jag fick tips av mina bästa kompis som nu är två barns mamma att bli medlem här och leta upp en januari 2016 grupp. Skönt att jag hittade :)

Jag plussade 29 maj och har sedan dess vart clueless. Jag har pendlat mellan att få en freakout och sedan fyllas av en enorm kärleksbubbla.

Jag och sambon ( som är btw upp över skyarna över att han skall bli pappa ) var på ultraljud 9juli. Där vårat pyr sprattla runt som bara den. Herre, vilken känsla.

kanske inte ens behöver tala om att det här är vårat första.

Hade varit trevligt att ha kontakt med andra i samma situation.

Ha det gott

• FrökenC

Hej!

Och grattis

Det är också min första här, fast sambon har en sedan innan. När är ni beräknade?

Jag följs gärna åt var i landet finns du?

Pyretsmamma skrev 2015-07-22 23:21:35 följande:

Hej ! Jag fick tips av mina bästa kompis som nu är två barns mamma att bli medlem här och leta upp en januari 2016 grupp. Skönt att jag hittade :)

Jag plussade 29 maj och har sedan dess vart clueless. Jag har pendlat mellan att få en freakout och sedan fyllas av en enorm kärleksbubbla.

Jag och sambon ( som är btw upp över skyarna över att han skall bli pappa ) var på ultraljud 9juli. Där vårat pyr sprattla runt som bara den. Herre, vilken känsla.

kanske inte ens behöver tala om att det här är vårat första.

Hade varit trevligt att ha kontakt med andra i samma situation.

Ha det gott

• FrökenC

Så roligt att det finns fler. Säger som du, ibland undrar man.., men så händer det något litet i kroppen och då blir man övertygad igen

När är du beräknad?

Emelie86 skrev 2015-07-22 19:12:10 följande:

Jag har också mått hur bra som helst hela graviditeten, har inte haft ett enda symtom förutom lite lätt ömmande bröst och några små blödningar i början, det är allt  Ibland undrar man om det verkligen finns en bebis där inne men har sett det lilla livet i vecka 9 på vul iaf.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)