• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    Znö skrev 2015-07-20 19:13:46 följande:
    Enligt huvudformen borde detta vara en pojke? Enligt denna högst ovetenskapliga metod att fastställa kön på smile5.gif körteln vet jag inte riktigt hur man ser.
    Tyckte de var svårt att se formen, men vad har du läst? Jag har löst att pojkar har plattare bakhuvud och mer spetsig uppepå bakhuvudet. Flickor har mer runt huvud :D enligt körteln så är det den där vita saken mellan benen, går änden som pekar mot benen neråt eller rakt så är det en flicka och uppåt så är det en pojke hehe :)
  • Krocki1
    Seven Costanza skrev 2015-07-20 11:05:27 följande:
    Usch va jobbigt, men hoppas allt går bra på UL!
    Allt gick jättebra på UL, man såg fem fingrar och det var super coolt att se att allt redan syns så tydligt. 
    Hon trodde på en tjej, men hon var inte hundra. Men vi ska ju tillbaka till henne på rulet så då får vi veta säkert =)

Tänk att det växer små barn i oss, så jäkla coolt. 
  • Znö
    mitthemligajag skrev 2015-07-20 19:38:52 följande:

Tyckte de var svårt att se formen, men vad har du läst? Jag har löst att pojkar har plattare bakhuvud och mer spetsig uppepå bakhuvudet. Flickor har mer runt huvud :D enligt körteln så är det den där vita saken mellan benen, går änden som pekar mot benen neråt eller rakt så är det en flicka och uppåt så är det en pojke hehe :)

Jag är inte så insatt, men precis flickor ska ha rundare huvud. Så ska man väl se på pannan ner mot näsan, är pannan rundad = flicka, är pannan och näsan i mer rak linje = pojke. Om du förstod hur jag menade. Nåväl, det är nog bara nonsens
  • Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-07-20 19:49:54 följande:

Allt gick jättebra på UL, man såg fem fingrar och det var super coolt att se att allt redan syns så tydligt. 

Hon trodde på en tjej, men hon var inte hundra. Men vi ska ju tillbaka till henne på rulet så då får vi veta säkert =)

Tänk att det växer små barn i oss, så jäkla coolt. 

Gud va roligt att allt såg bra ut! Vilken vecka är du i? Sa hon varför hon trodde på tjej?
  • WiMe06

Vad häftigt med bilderna. När jag tittar på mina bilder så skulle det kunna vara en tjej enligt körteln som jag tycker pekar rakt ut och enligt pannan skulle det kunna vara en pojke. Skallformen bak är lite svår att se tycker jag. Här är två olika bilder från nupp-testet.

• Kixpix

Någon som vill gissa på vår bebis? Jag begriper inte ens var denna körtel sitter! Haha :)

• Krocki1
    Seven Costanza skrev 2015-07-20 20:16:45 följande:
    Gud va roligt att allt såg bra ut! Vilken vecka är du i? Sa hon varför hon trodde på tjej?
    Hon sa att hon såg ingen snopp och därför trodde hon på en tjej. Men hon sa också att hon aldrig skulle säga vad hon "tror" till oss om hon inte visste att vi skulle ses om tre veckor igen på rul:et. Glad Så då borde vi kunna se bättre.

Jag har ju drömt två ggr att det är en pojke. Får se vem som har rätt, hihi. Både tjej och kille är ju såklart välkommet. 

Jag är i vecka 17 enligt appen (16+0) men nu enligt kubet och efter idag så är jag bakflyttad två dagar så 15+5 enligt deras beräkningar. 
  • Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-07-20 22:45:11 följande:

Hon sa att hon såg ingen snopp och därför trodde hon på en tjej. Men hon sa också att hon aldrig skulle säga vad hon "tror" till oss om hon inte visste att vi skulle ses om tre veckor igen på rul:et.  Så då borde vi kunna se bättre.

Jag har ju drömt två ggr att det är en pojke. Får se vem som har rätt, hihi. Både tjej och kille är ju såklart välkommet. 

Jag är i vecka 17 enligt appen (16+0) men nu enligt kubet och efter idag så är jag bakflyttad två dagar så 15+5 enligt deras beräkningar. 

Spännande! Min BM ville inte säga/gissa men å andra sidan ska vi inte göra RUL där. Jag är 15+6 idag så går in i v 17 imorgon. Vad fick du för BF då? Jag har 4/1.
  • amalie79

Ser fram emot rul mest för att äntligen få ett datum... Gyn och kub bm var inte riktigt överens där, gyn sa 12+2 och kub bm 12+4 exakt en vecka senare så vi vet ju inte riktigt i dagsläget

• aurorasmamma
    amalie79 skrev 2015-07-21 01:21:11 följande:

Ser fram emot rul mest för att äntligen få ett datum... Gyn och kub bm var inte riktigt överens där, gyn sa 12+2 och kub bm 12+4 exakt en vecka senare så vi vet ju inte riktigt i dagsläget

Jag med! Vet inte alls vilken vecka jag är i egentligen. Enligt sista mens så är ja v. 18 (17+3) men enligt de snabba ultraljudet som gjorde vid inskrivningen (eftersom jag inte vet när ja blev gravid pga minipiller) så är ja i v16 (15+4).

Är ju stor skillnad på de olika så blir spännande att se vad som blir fastställt!

Sen bata att få se bebisen längtar jag galet mycket efter nu.

När har du tid för Rul?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)