• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza

Mallis: jaså hade du inget illamående med dottern? Jag tycker allt man hör är att man mår illa med döttrar. Hur var det med hy och hår? Skrönan är ju att döttrar stjäl mammans skönhet . Får jag fråga om ni bara hade sex långt innan ägglossningen när du blev gravid med dottern? De säger ju att det ökar sannolikheten för flickor eftersom flickspermier ofta lever längre. Vi hade sex ända till efter ÄL men det kan ju vara en flicka ändå vad vet jag.

• Mallis87
    Seven Costanza skrev 2015-07-20 09:43:17 följande:

Mallis: jaså hade du inget illamående med dottern? Jag tycker allt man hör är att man mår illa med döttrar. Hur var det med hy och hår? Skrönan är ju att döttrar stjäl mammans skönhet . Får jag fråga om ni bara hade sex långt innan ägglossningen när du blev gravid med dottern? De säger ju att det ökar sannolikheten för flickor eftersom flickspermier ofta lever längre. Vi hade sex ända till efter ÄL men det kan ju vara en flicka ändå vad vet jag.

Nej, hade inget illamående alls eller andra krämpor, mådde kanon hela tiden! Halsbränna mot slutet var det enda. Hy och hår såg jättebra ut, så hon stal inte min skönhet :) Hade man gått efter skrönor hade man ju absolut gissat pojke, det som tydde på flicka var att jag la på mig runtom och inte bara hade mage, som det sägs med pojkar.

När jag blev gravid sist hade vi sex mån, tors, sön och enligt uträknare skulle jag ha äl på måndagen efter. Men jag tror jag hade det tidigare, antingen på lördagen eller söndagen. Körde inte med några tester så kan ju inte veta säkert.

Denna gång hade vi sex mån, ons, fre, då visade äl uträknaren att jag skulle ha äl måndagen efter, men jag trodde att min kropp inte kommit i balans, för jag hade precis slutat med ppiller och hade inga äl symtom , så jag sa till sambon att vi skulle vänta till nästa månad att köra på igen. Men tydligen hade jag äl någon gång, för gravid blev jag :)

Har också hört det där med att flickspermier lever längre!
  • Flizz

Här velar vi fortfarande med hur vi ska göra med föräldraledighet och så,
    sambon börjar jobba utomlands igen 1 september och kommer mest troligt vara hemma varannan helg. Så vi börjar med att hålla tummarna för att han hinner vara med på RUL, det var han inte förra gången så hade varit roligt om han fick de.

Sen ställer vi in oss på att han kommer missa förlossningen också, tyvärr. Så med hans jobb blir det lite svårt med föräldraledighet men de positiva är i alla fall att efter jul övergår det till att han är borta två veckor och hemma en vecka så då får han lite tid med dottern och kommande barnet i alla fall. Möjligtvis att han blir ledig några veckor nästa sommar.

För min egen del blir det mest troligt ingen föräldraledighet heller då jag har eget företag (har sommarjobb nu som jag slutar sista augusti), så min plan är att i alla fall klämma in lite arbetstid varje dag. Möjligtvis att även jag tar ledigt några veckor på sommaren så vi har lite familjetid.

Vi har endast berättat för mina systrar samt två vänner, min släkt kommer få veta 1/8 då pappa fyller 50år. Sambons släkt har jag ingen aning om när vi ska berätta för, börjar väl vara dags snart.

• Seven Costanza

Mallis: jaha jamen då kanske jag också väntar en flicka för jag har redan lagt på mig runtom, men det kan ju vara pga glass och annat gott också... jag har tyvärr inte haft några problem med aptiten .

Alltså detta är så spännande, jag hade aldrig kunnat låta bli att ta reda på kön för jag är sååå nyfiken! Men det spelar ingen roll vad det blir, hoppas bara att allt är bra med barnet. Vi har flera fina pojknamn; till flicka har vi bara ett som vi verkligen gillar men man får se vad det blir.

• Seven Costanza
    dinin skrev 2015-07-20 09:35:47 följande:

Jag känner mig HELT säker på att det är en flicka så kommer bli väldigt chockad om det är en pojke. Vet inte alls varför jag känner så, men har känt så väldigt starkt senaste tiden. 

Min mage har börjat komma ordentligt nu, är väldigt smal i vanligt fall så ser lite kul ut. Vägde mig imorse och blev väldigt förvånad när jag såg att jag bara gått upp 1,5 kg (är i v 14), trodde jag låg på minst +5!

Ska ni ta reda på kön på RUL om de kan se? Jag ser verkligen fram emot det!
  • dinin
    Seven Costanza skrev 2015-07-20 10:29:30 följande:
    Ska ni ta reda på kön på RUL om de kan se? Jag ser verkligen fram emot det!
    Absolut! Och kan de inte se vill jag boka könsultraljud. Jag kanske är jättetramsig, men lider av smått kontrollbehov och gillar inte överraskningar Och jag tycker det är kul med lite flickiga och pojkiga grejer och vill tänka på bebis i magen som en person, inte som "den". (Hen finns inte riktigt i mitt vokabulär)
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-20 08:34:18 följande:

Behepan är inte farligt för gravida så du ska nog fortsätta äta det, men fråga du BM om resultatet. Tänk dock på att om du fortfarande åt det när du tog proverna så kanske det inte säger så mycket om dina nivåer nu. Jag är själv vegetarian men äter nästan inga mjölkprodukter och jag äter mer kosttillskott nu än innan graviditeten. Äter gravidtabletter, mitt val vegetarian, kalcium, omega 3, d-vitamin.

Nej, jag slutade äta behepan i början på maj, samtidigt som jag slutade med lyrica. Så provet bör inte visa fel :)
  • Seven Costanza
    dinin skrev 2015-07-20 10:33:53 följande:

Absolut! Och kan de inte se vill jag boka könsultraljud. Jag kanske är jättetramsig, men lider av smått kontrollbehov och gillar inte överraskningar Och jag tycker det är kul med lite flickiga och pojkiga grejer och vill tänka på bebis i magen som en person, inte som "den". (Hen finns inte riktigt i mitt vokabulär)

Åh, en själsfrände! Jag hatar också överraskningar, så till den grad att min man inte vågade fria till mig för han kunde inte komma på en överraskning som jag skulle kunna tycka var tillräckligt bra för att gilla... Jag väntade och väntade efter att ha hintat om att jag ville bli friad till, men när det aldrig blev något gjorde jag på det tråkiga svenska sättet och bara frågade om vi ska bestämma en dag för förlovning och kolla på ringar... I efterhand ångrar jag mig att jag inte själv friade på något roligt sätt så att åtminstone NÅGON blev överraskad och rörd och är fortfarande lite bitter över den uteblivna romantiska gesten, men min man är inte mycket för sådant så han vågade inte stackaren haha. Jag har dock jobbat på mitt kontrollbehov såpass under åren att jag nu fixar att vi ska flytta till USA inom en månad och ännu inte har något boende utan troligen får bo på motell i början och åka runt och leta boende. Det du .

Jag ser också fram emot att få veta, men tycker att det känns lite jobbigt att ibland ser de ju faktiskt FEL och då skulle jag kanske ha jättesvårt att liksom ställa om.
  • MeEmmA

Jag har mått som mest illa med mina pojkar. Min hy blev sämre med min tjej, har även blivit sämre nu. Magen har varit ungefär lika stor alla ggr, la inte på mig mer med min flicka.
    Kollade på kinesiska kalendern som en kul grej som har stämt innan och den säger också flicka nu. Men jag får se, känns som att det inte spelar så stor roll! Vad som blir kul.

• Krocki1

Idag ligger jag hemma med jobbig foglossning. Så himla trist att ha fått det så här tidigt. Som tur var har jag mina hundar hemma som håller mig sällis. Jag blir otroligt lätt uttråkad. Det ända roliga som kommer hända idag är att vi har ett ultraljud inbokat. Hoppas att kunna se kön men framför allt att bebisen ska må bra och ha växt som den ska.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)