• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • dinin

Åh, jag vill också känna av lilla pyret! Vaknade inatt och klappade lite på magen och då kände jag en hård kula på sidan, det var så mysigt att jag låg där och log fånigt för mig själv, haha! Jag har förälskat mig fullständigt redan och längtar tills man börjar titta på vagn/spjälsäng och så, blir nog så mycket verkligare då.

• Seven Costanza

Ni som fött barn tidigare: efter att man skickat in moderskapsintyget till försäkringskassan, ungefär hur lång tid tar det innan de skickar ut blanketterna där arbetsgivaren ska fylla i ens inkomst? Tar det några dagar eller flera veckor?

Jag vet ännu inte hur FL kommer bedöma min rätt till föräldrapenning men jag skulle ju gärna vilja att min chef hinner fylla i pappren så att jag kan skicka in dem innan jag flyttar.

• Krocki1
    Seven Costanza skrev 2015-07-23 13:30:35 följande:
    Okej men då är det förhoppningsvis inte så långt kvar för mig nu, kanske 1-3 veckor . Spännande!
    Längtar oxå till att få känna, vi är väl beräknade samtidigt så får se hur nära inpå vi känner =)
  • Seven Costanza
    Krocki1 skrev 2015-07-23 14:07:54 följande:

Längtar oxå till att få känna, vi är väl beräknade samtidigt så får se hur nära inpå vi känner =)

Hur var det, är det första barnet för dig med?
  • Krocki1

Måste få skriva av mig lite...

Igår var vi tvugna att åka in till djurakuten med ena vår hund. Det visade sig att hon har urinvägsinfektion. 
    Och idag fick jag åka in till gynakuten för jag har blödigt färskt blod sen igår. Idag kom det så pass att det rann ner i toaletten, alltså inte bara på pappret. 
    Som tur var kom blodet inte innefrån livmodern utan det är min dumma livmodertapp som spökar. Bebis mår bra Hjärta 
    Sen har jag fått svamp på det.

Ska bli såååå skönt att åka utomlands på lördag nu när vi har kollat upp alla åkommer och alla kommer att bli friska med lite medicin.  Drömmer

• Seven Costanza

Krocki: skönt att allt blev bra till slut och att det inte var någon fara med bebisen. Ha en skön semester!

• mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-07-23 14:06:16 följande:

Ni som fött barn tidigare: efter att man skickat in moderskapsintyget till försäkringskassan, ungefär hur lång tid tar det innan de skickar ut blanketterna där arbetsgivaren ska fylla i ens inkomst? Tar det några dagar eller flera veckor?

Jag vet ännu inte hur FL kommer bedöma min rätt till föräldrapenning men jag skulle ju gärna vilja att min chef hinner fylla i pappren så att jag kan skicka in dem innan jag flyttar.

Har för mig att dom sa upp till 2 månaders väntan men de gick fort för mig. Tog Max 2 veckor!
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-23 09:05:57 följande:
    Visst är det, speciellt första gångerna man känner av skrutten är så häftiga! Blir mer verkligt.
    Du som också får barn tätt, känner du att du är lika glad och förväntansfull denna gången? Jag är glad såklart, men när jag redan har en bebis så blir det inte på samma sätt. Svårt att förklara.
    Ja de är så mysigt, får ju flashback från tidigare grav. nu har jag börjat längta mer efter allt som komma skall! Men man har ju inte tid att "vänta" på bebis på samma sätt när man redan har en så liten här hemma. Det är typ så jag kommer på mig själv ibland att "just ja, jag är ju gravid" haha. Man glömmer liksom helt bort det så nä de är inte alls på samma sätt ;)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-07-23 10:06:26 följande:
    Kul, hur kändes det? Jag har inte känt något ännu där jag har kunnat säga säkert att det är bebisen, men hoppas att det kommer snart. V 16+2 idag, tiden går fort smile1.gif
    Förra gången så kommer jag ihåg att jag första gångerna trodde att jag skulle bli akut dålig i magen haha. Det liksom kittlade till när jag satt ner med något åtklämt typ bilbälte eller byxor. De kittlar liksom, pirrar och som fjärilsvingar som fladdrar till. Det är magiskt men väldigt väldigt svårt att veta i början, tog flera veckor första gången för mig att fatta att de där ynkliga lilla rörelserna var min lille busa. Typ runt vecka 23 började de bli riktigt påtagligt. Nu vet jag ju hur de känns så nu var de inga tvivel :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)