• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • idape

[quote=75543566][quote-nick]amalie79 skrev 2015-07-19 23:13:37 följande:[/quote-nick]

[quote=75543165][quote-nick]idape skrev 2015-07-19 21:49:16 följande:[/quote-nick]Förresten nån som kan hjälpa mig med min nojja så är ni jättesnälla?! idag var vi hos ett par vänner och dom grillade med briketter och tändvätska. Jag var inne men dom öppnade dörren och sprang ut och in så det luktade väldigt mycket så man andades ju in lite och sen måste dom lagt på maten för tidigt för det smakade tändvätska. Åt bara 2 små köttbitar men är nu supernojjig att detta kan vara farligt!! Nån som vet?[/quote

Men det kan väl inte vara nåt farligt?? Då skulle man ju inte kunna grilla gravid och det har jag gjort massa gånger i sommar?

Men just att det smakade massa tändvätska. Är det nåt som kan fastna i köttet?

Tack för svar!

• WiMe06

Enligt kinesiska kalendern väntar vi en pojke till, hoppas inte att det stämmer

Man pratar ju ofta om saker man är extra sugen på och sådär men om man ska prata om saker man absolut inte är sugen på så måste jag nämna glass. Brukar inte ha problem att äta glass sommartid men det vänder sig i magen när någon frågar om vi ska äta glass. Urk!!

• Cinnamon
    Mallis87 skrev 2015-07-20 13:17:19 följande:

Ni som tagit extra vitaminer, ska ni fortsätta med det hela grav?

Min förra grav tog jag ingenting alls, hade jättebra järnvärde hela tiden. Det var inte förrän efteråt jag läste om att man bör ta extra folsyra under de första veckorna.

Nu till denna grav började jag ta ACO kvinna ett par månader innan jag blev gravid, där det fanns extra folsyra i. När jag blivit gravid bytte jag ut till ACO gravid. Nu har jag nog ett par veckor kvar i burken, tror ni man behöver köpa en ny sedan eller kan skippa det? Är ju i vecka 15 nu så folsyran är väll inte till någon hjälp längre?

Jag äter multivitaminer från apoteket, har en burk som heter kvinna som bland annat innehåller folsyra, den är dock slut snart och då ska jag gå över på den för gravida. Har tänkt äta hela graviditeten och även när jag sen ammar.

Äter också algomega3 och extra järntabletter.
  • Seven Costanza

Någon mer som mycket starkare och finare naglar? I början av graviditeten var mina katastrof men nu är de finare än någonsin! Är det så generellt för gravida eller är det ett tecken på ett visst kön?

• mitthemligajag

I en tråd här på fl läste jag om hur man kan avgöra genom form på huvud och könskörtel om de är en pojk eller flicka på ultraljudet. Jag har aldrig haft fel om en ul bild efter jag lärde mig. Kan ju bara haft tur alla alla (säkert 20 ggr) men de känns som att dem två teorierna är att lita på. Även på min egna dotter kunde jag se på en gång när jag såg skallformen och körteln och de stämde också! Så läs på om dom två ;) väl värt det!

• dinin
    mitthemligajag skrev 2015-07-20 16:47:22 följande:

I en tråd här på fl läste jag om hur man kan avgöra genom form på huvud och könskörtel om de är en pojk eller flicka på ultraljudet. Jag har aldrig haft fel om en ul bild efter jag lärde mig. Kan ju bara haft tur alla alla (säkert 20 ggr) men de känns som att dem två teorierna är att lita på. Även på min egna dotter kunde jag se på en gång när jag såg skallformen och körteln och de stämde också! Så läs på om dom två ;) väl värt det!

Åh!! Kan du se på min bild..? Har sån stark känsla av att det är en tjej.
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-07-20 13:17:19 följande:

Ni som tagit extra vitaminer, ska ni fortsätta med det hela grav?

Min förra grav tog jag ingenting alls, hade jättebra järnvärde hela tiden. Det var inte förrän efteråt jag läste om att man bör ta extra folsyra under de första veckorna.

Nu till denna grav började jag ta ACO kvinna ett par månader innan jag blev gravid, där det fanns extra folsyra i. När jag blivit gravid bytte jag ut till ACO gravid. Nu har jag nog ett par veckor kvar i burken, tror ni man behöver köpa en ny sedan eller kan skippa det? Är ju i vecka 15 nu så folsyran är väll inte till någon hjälp längre?

Jag har ätit omega 3 länge, så det har jag fortsatt med men istället för 2 om dagen tar jag 1 nu för det stod det på burken. Sen äter jag Apotekets gravidvitaminer och åt dem sen ca 2-3 mån innan.

Det är dem vitaminer jag äter sen äter jag ju trombyl nu. Tänker att jag fortsätter med vitaminerna.
  • Znö
    dinin skrev 2015-07-20 17:19:28 följande:

Åh!! Kan du se på min bild..? Har sån stark känsla av att det är en tjej.

Enligt huvudformen borde detta vara en pojke? Enligt denna högst ovetenskapliga metod att fastställa kön på körteln vet jag inte riktigt hur man ser.
  • mitthemligajag
    dinin skrev 2015-07-20 17:19:28 följande:
    Åh!! Kan du se på min bild..? Har sån stark känsla av att det är en tjej. phpkMfkN294919.jpg
    Både enligt skallform och körteln borde det vara en flicka :)
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-07-20 19:32:35 följande:
    Både enligt skallform och körteln borde det vara en flicka :)
    Kan för den delen vara lite svårt att se skallen, ser att det är något vitt bak i nacken så kan inte riktigt avgöra vart bakhuvudet är... Men kolla in alla trådar om det! Det är super spännande!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)