• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • dinin

Senaste veckan har jag haft en jäkla huvudvärk, den släpper liksom aldrig... Samtidigt är jag väldigt yr och det svartnar för ögonen när jag gör för snabba rörelser, det vet jag har med mitt låga blodtryck att göra, men kan huvudvärken också ha ett samband med det? Ska på inskrivning nästa torsdag (sent tycker jag, nästan v 16 då!), så ska höra med BM då... Så tröttsamt bara, att man ska få nya krämpor när man inte är av med kräkningarna än. Dålig kombo med sprängande huvudvärk och kräkningar :)

• Seven Costanza
    dinin skrev 2015-07-22 08:24:22 följande:

Senaste veckan har jag haft en jäkla huvudvärk, den släpper liksom aldrig... Samtidigt är jag väldigt yr och det svartnar för ögonen när jag gör för snabba rörelser, det vet jag har med mitt låga blodtryck att göra, men kan huvudvärken också ha ett samband med det? Ska på inskrivning nästa torsdag (sent tycker jag, nästan v 16 då!), så ska höra med BM då... Så tröttsamt bara, att man ska få nya krämpor när man inte är av med kräkningarna än. Dålig kombo med sprängande huvudvärk och kräkningar :)

Hade också jättemycket huvudvärk tidigare, särskilt förra veckan hade jag ont tre dagar i rad och det hjälpte inte med alvedon. Då var jag i v 16 så det kanske är vanligt runt den veckan. Nu är jag täppt i näsan, ska vara vanligt det med.
  • FrökenC

Provar här i tråden och ser om någon finns i liknande situation... Då svaren lyser med sin frånvaro.

Någon mer med b.f i januari som mår väldigt bra och har gjort hela tiden? Jag har varit trött och äcklad i omgångar och ömma bröst, men inte mer än så. Mår nästan oförskämt bra :-O

• Znö

Jag har haft huvudvärk alla mina graviditeter mellan vecka 14-20 ungefär. Det är rätt vanligt.
  • Znö
    Seven Costanza skrev 2015-07-22 09:19:42 följande:

Hade också jättemycket huvudvärk tidigare, särskilt förra veckan hade jag ont tre dagar i rad och det hjälpte inte med alvedon. Då var jag i v 16 så det kanske är vanligt runt den veckan. Nu är jag täppt i näsan, ska vara vanligt det med.

Jag är också jättetäppt i näsan!
  • Seven Costanza
    FrökenC skrev 2015-07-22 10:38:55 följande:

Provar här i tråden och ser om någon finns i liknande situation... Då svaren lyser med sin frånvaro.

Någon mer med b.f i januari som mår väldigt bra och har gjort hela tiden? Jag har varit trött och äcklad i omgångar och ömma bröst, men inte mer än så. Mår nästan oförskämt bra :-O

Här har du en! Jag gick in i v 17 igår och har hela tiden mått otroligt bra, bara lite ömma bröst och trött ibland. Inga blödningar, inget illamående, ingen avsmak eller craving för någon mat. Hade jag inte vetat om att jag var gravid hade jag inte gissat det, förutom pga den uteblivna mensen. Huvudvärk och nästäppa har jag till och från men det kan jag ha annars också och det är inte så farligt. Jag har gjort två ultraljud så jag vet att där finns en bebis därinne - knappt tre veckor till RUL nu och jag hoppas resten av graviditeten blir lika lätt .
  • MeEmmA
    FrökenC skrev 2015-07-22 10:38:55 följande:

Jag har aldrig mått så bra i någon graviditet som nu! Blödde endel i början och känner en enorm trötthet men annars e allt riktigt bra så länge jag håller mina mat-tider :) hoppas att det fortsätter så.
  • Bubblor

Jag har också världens huvudvärk som vägrar ge med sig och nej, alvedon funkar inte, jag dricker vatten som en häst, de senaste två dagarna har jag druckit så mycket vatten men inte hjälper det. Jag är 14+1 så jag gick precis in i vecka 15. Helt tokigt. Har börjat bli lite illamående på morgonen också, jag som har mått huuuur bra som helst fram tills nu, det är väl typiskt ;)

För övrigt tänkte jag fråga er alla om ni är med om det här och vad det kan vara. Varje gång jag nyser eller rör mig lite fort, typ vänder mig i sängen eller reser mig från stolen så är det nästan som om att det hugger till i magen på mig, ganska långt ner och på vänster sida för mig, ingen annanstans och det gör rätt ont i några sekunder och sen går det över. Någon mer än jag? :P
  • amalie79
    Bubblor skrev 2015-07-22 11:23:09 följande:

Jag har också världens huvudvärk som vägrar ge med sig och nej, alvedon funkar inte, jag dricker vatten som en häst, de senaste två dagarna har jag druckit så mycket vatten men inte hjälper det. Jag är 14+1 så jag gick precis in i vecka 15. Helt tokigt. Har börjat bli lite illamående på morgonen också, jag som har mått huuuur bra som helst fram tills nu, det är väl typiskt ;)

För övrigt tänkte jag fråga er alla om ni är med om det här och vad det kan vara. Varje gång jag nyser eller rör mig lite fort, typ vänder mig i sängen eller reser mig från stolen så är det nästan som om att det hugger till i magen på mig, ganska långt ner och på vänster sida för mig, ingen annanstans och det gör rätt ont i några sekunder och sen går det över. Någon mer än jag? :P

Ja det kan jag känna också, ibland,antar att det är något ligament eller muskel något sådant, så bryr mig inte om det direkt, är sådan där som springer och hoppar och klättrar över möbler osv istället för att gå runt och det är ju inget som sitter i utan det försvinner med en gång så
  • dinin
    Bubblor skrev 2015-07-22 11:23:09 följande:

Sådär har jag det också vid hosta, nysningar etc. Är rätt säker på att det är ligamenten och att det är väldigt vanligt :) Nästan så man hoppar till av smärtan haha, sen bara försvinner det!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)