• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Videkatten

Jag kände mig överdrivet gravid redan tidigt i graviditeten och tänkte att jag kommer att bli stor som ett hus. När jag surfade runt lite läste jag att om man fött barn tidigare har magen lättare att expandera så då kan det synas tidigare.

• amalie79
    polken skrev 2015-08-02 14:15:41 följande:

Jag har ingen energi för att göra något. Orkar knappast gå upp från sängen på morgonen. Illamåendet har bara blivit värre, har sjukt mycket värkar i magen, ingen aptit, tycker all mat bara är äckligt. 

Men du det där låter inte kul. De flesta brukar ju ha lite mer energi vid denna tiden än innan. Blir du bara sämre så tycker jag du ska ringa din bm. Du kanske behöver järntillskott eller medicin mot illamåendet.

Sen låter det hurtigt men försök att inte ligga kvar i sängen. Inte varje dag iaf. Jag var aptrött fram till v 12 men insåg att ju mer jag slöade efter jobbet desto slöare och stelare blev jag. Trötthet skapar mer trötthet och kroppen mår sämre.

Jag har inte mått illa iof, så glad för det. Men brist på matlust har jag haft och vill kroppen ha någonting så ge den det helt enkelt. So what om det blir två dagar med bara ostsmörgås eller jordgubbar till middag. Man får välja det som funkar den tiden.
  • polken
    amalie79 skrev 2015-08-02 14:28:05 följande:
    Men du det där låter inte kul. De flesta brukar ju ha lite mer energi vid denna tiden än innan. Blir du bara sämre så tycker jag du ska ringa din bm. Du kanske behöver järntillskott eller medicin mot illamåendet.

Sen låter det hurtigt men försök att inte ligga kvar i sängen. Inte varje dag iaf. Jag var aptrött fram till v 12 men insåg att ju mer jag slöade efter jobbet desto slöare och stelare blev jag. Trötthet skapar mer trötthet och kroppen mår sämre.

Jag har inte mått illa iof, så glad för det. Men brist på matlust har jag haft och vill kroppen ha någonting så ge den det helt enkelt. So what om det blir två dagar med bara ostsmörgås eller jordgubbar till middag. Man får välja det som funkar den tiden.

Det känns som att det går inte att bli sämre, jag kommer kontakta min bm imon. Jag var hos bm förra veckan och då sa hon att jag inte behövs järntillskott så jag vet inte vad det är. 

Jag har ringt och sjukanmält mig på jobbet tidiga morgnar bara för att jag har inte har någon energi, det handlar inte om att jag vill ligga kvar i sängen och sova. Jag kan ligga i sängen flera timmar och vara vaken. Men tror jag måste börja träna eller ut och gå. Har en hund hemma men jag är så lat tar bara 5 minuters promenad sen är jag tillbaka hemma igen. Ska vi åka till affären som tar 10 minuter att gå så åker jag bil. Går med på att gå ut bara om jag får åka bil.

Ja jag hörde också att illamåendet brukar gå över vid vecka 12, det gick över för mig men nu den senaste veckan har den kommit tillbaka :( Men det enda jag vill äta det är pizza, kan vara vilken pizza som helst.

• WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-02 14:16:11 följande:

Ja precis! Vet inte vad jag ska köpa för åkpåse, jag gillar dem från voksi, så söta! Dyra, men det har vi råd med. Tyvärr är både jag och sambon lite emot beg när det gäller saker man sover i osv. Vet inte varför!

Vad kul med kläder! Jag tror jag väntar till 26/8 när jag har RUL. då känns det förhoppningsvis mer på riktigt. Sen får det nog bli en tur till Ullared och handla en himla massa! :)

Förstår din tanke där med att andra sovit i det, vi har också råd att köpa en ny men känns mest så onödigt om det inte blir använt. Vi hade en från emmaljunga till första barnen som vi gillade jättemkt. Tänkte också ta en tur till ullared framåt höst/vinter.

Jo det är ju roligt med bebiskläder. Har inte tänkt köpa ngt mer nu förrän efter rul men har velat ha en sån här overall men dem säljs inte längre och denna var helt oanvänd så då kändes det inte som det var så mkt att tveka på när ingen annan budade
  • WiMe06
    polken skrev 2015-08-02 12:44:14 följande:

Hej! 

Jag väntar mitt första barn BF 9 januari. Vilket betyder att jag är i vecka 18 nu, men magen har inte vuxit någonting!! Behöver bli orolig om det verkligen är något där inne eller om det lever.. Är det någon som känner samma sak??

Att magen inte har växt behöver du inte oroa dig för, det är så himla olika hir bebis ligger och hur ens kropp set ut. När jag väntade första barnet så var jag ganska vältränad och hade ganska starka magmuskler vilket gör att det kan ta längre tid innan magen syns. För mig gick det många veckor innan det började synas ngt.

Jobbigt med ditt illamående och tröttheten. Min trötthet börjar försvinna nu, förut var jag helt pall varje dag men nu känner jag bara av det vissa dagar. Tyvärr har ju en del otur och får dras med illamåendet hela graviditeten, men det finns hjälp att få så du får inte tveka att be om den. Och är ju orolig för ngt så prata med din bm, det är ju därför dem finns där och trivs du inte med den bm du fått så har du all rätt att byta grattis till den lill* i magen och välkommen!
  • polken
    WiMe06 skrev 2015-08-02 16:21:38 följande:
    Att magen inte har växt behöver du inte oroa dig för, det är så himla olika hir bebis ligger och hur ens kropp set ut. När jag väntade första barnet så var jag ganska vältränad och hade ganska starka magmuskler vilket gör att det kan ta längre tid innan magen syns. För mig gick det många veckor innan det började synas ngt.

Jobbigt med ditt illamående och tröttheten. Min trötthet börjar försvinna nu, förut var jag helt pall varje dag men nu känner jag bara av det vissa dagar. Tyvärr har ju en del otur och får dras med illamåendet hela graviditeten, men det finns hjälp att få så du får inte tveka att be om den. Och är ju orolig för ngt så prata med din bm, det är ju därför dem finns där och trivs du inte med den bm du fått så har du all rätt att byta grattis till den lill* i magen och välkommen!

Det sista jag är vältränad haha! Det känns bara så sjukt att snart har jag passerat halva graviditeten och det syns inte. 

Ja precis, har bara träffat min bm en gång men hon verkar jätte trevlig ska kontakta henne imon :) 

• Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-02 16:13:16 följande:
    Förstår din tanke där med att andra sovit i det, vi har också råd att köpa en ny men känns mest så onödigt om det inte blir använt. Vi hade en från emmaljunga till första barnen som vi gillade jättemkt. Tänkte också ta en tur till ullared framåt höst/vinter.

Jo det är ju roligt med bebiskläder. Har inte tänkt köpa ngt mer nu förrän efter rul men har velat ha en sån här overall men dem säljs inte längre och denna var helt oanvänd så då kändes det inte som det var så mkt att tveka på när ingen annan budade smile5.gif
    Ja. Vi får se helt enkelt vad deg blir :)
    Det är ändå ganska mycket mer man behöver, speciellt när det är första barnet då man har NOLL grejer. Jag vet ju i princip vad man bör/ska ha, men min sambo är helt grön på det här så jag får nog dra det lasset själv om vad som behövs ;)

Ja då så, då förstår jag! Är det något man verkligen vill ha så köper man det! :)
  • amalie79
    polken skrev 2015-08-02 16:05:16 följande:

Det känns som att det går inte att bli sämre, jag kommer kontakta min bm imon. Jag var hos bm förra veckan och då sa hon att jag inte behövs järntillskott så jag vet inte vad det är. 

Jag har ringt och sjukanmält mig på jobbet tidiga morgnar bara för att jag har inte har någon energi, det handlar inte om att jag vill ligga kvar i sängen och sova. Jag kan ligga i sängen flera timmar och vara vaken. Men tror jag måste börja träna eller ut och gå. Har en hund hemma men jag är så lat tar bara 5 minuters promenad sen är jag tillbaka hemma igen. Ska vi åka till affären som tar 10 minuter att gå så åker jag bil. Går med på att gå ut bara om jag får åka bil.

Ja jag hörde också att illamåendet brukar gå över vid vecka 12, det gick över för mig men nu den senaste veckan har den kommit tillbaka :( Men det enda jag vill äta det är pizza, kan vara vilken pizza som helst.

Ok, men då är ditt hb säkert ok iaf
  • mitthemligajag
    polken skrev 2015-08-02 12:44:14 följande:

Hej! 

Jag väntar mitt första barn BF 9 januari. Vilket betyder att jag är i vecka 18 nu, men magen har inte vuxit någonting!! Behöver bli orolig om det verkligen är något där inne eller om det lever.. Är det någon som känner samma sak??

Hej grattis! Fick barn för snart 10 månader sedan är går in i veckan 19 och 3 dagar. Har inte heller någon mage :)
  • mitthemligajag
    Kixpix skrev 2015-08-02 14:16:11 följande:
    Ja precis! Vet inte vad jag ska köpa för åkpåse, jag gillar dem från voksi, så söta! Dyra, men det har vi råd med. Tyvärr är både jag och sambon lite emot beg när det gäller saker man sover i osv. Vet inte varför!

Vad kul med kläder! Jag tror jag väntar till 26/8 när jag har RUL. då känns det förhoppningsvis mer på riktigt. Sen får det nog bli en tur till Ullared och handla en himla massa! :)
    Vill bara tipsa om bugaboos HP påse om man ändå ska lägga mkt pengar! Fruktansvärt dyr men otroligt bra!!!! Två skick så den passar i 30 minus likaväl som 4 plus grader :) blir att önska oss en till nu till lillasyskon i julklapp haha
Svar på tråden BF Januari 2016 :)