• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    dinin skrev 2015-08-01 14:30:03 följande:

Jisses, nu har vi köpt vagn!!! Hade bestämt oss för modell så såg vi nu att de reade ut de sista modellerna för 2015 så vi slog till på en gång. Man har förlossningsgaranti i värsta fall men åh vad stort det känns!

Haha, vi också, igår! Känns skitkonstigt och lite jobbigt nästan för det blev så påtagligt att det är lååång tid kvar. Vi skulle bara kika på modeller igår, vilken vi ville ha för jag var övertygad om att köpa begagnad, så vi skulle bara titta. Men så stog den där, helt perfekt och dem reade ut den, så det var inte så mkt att tveka på kändes det som. Har också förlossningsgaranti och garantin på vagnen börjar inte gälla förrän runt bf så den tickar inte på heller nu. Så det är ju bra.

Vad köpte ni för vagn?
  • dinin
    WiMe06 skrev 2015-08-01 15:16:13 följande:
    Haha, vi också, igår! Känns skitkonstigt och lite jobbigt nästan för det blev så påtagligt att det är lååång tid kvar. Vi skulle bara kika på modeller igår, vilken vi ville ha för jag var övertygad om att köpa begagnad, så vi skulle bara titta. Men så stog den där, helt perfekt och dem reade ut den, så det var inte så mkt att tveka på kändes det som. Har också förlossningsgaranti och garantin på vagnen börjar inte gälla förrän runt bf så den tickar inte på heller nu. Så det är ju bra.

Vad köpte ni för vagn?
    Ja, varför vänta då liksom! Det blev en Emmaljunga Super Nitro, med ligg- och sittdel. Så himla fin! Vad blev det för er?
  • Kixpix

Vi ska också beställa vagn, men gör det när de nya kommer. Kommer bli en Emmaljunga duo edge :))

• amalie79

Gud jag har inte ens börjat tänka på vagn än. Känns inte så prioriterat än även om haj vet att det är leveranstider osv. Tycker mest det låter som ett jobbigt och dyrt projekt :) särskilt som vi kommer ha den i det allmänna barnvagnsrummet iaf när sambons barn är här, så tanken är en blocketvagn.

Däremot har vi börjat kolla på tvätt och diskmaskin, känns som en bra investering för att få så mycket tid för varandra och bebisen som möjligt

• Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-08-01 20:31:48 följande:

Gud jag har inte ens börjat tänka på vagn än. Känns inte så prioriterat än även om haj vet att det är leveranstider osv. Tycker mest det låter som ett jobbigt och dyrt projekt :) särskilt som vi kommer ha den i det allmänna barnvagnsrummet iaf när sambons barn är här, så tanken är en blocketvagn.

Däremot har vi börjat kolla på tvätt och diskmaskin, känns som en bra investering för att få så mycket tid för varandra och bebisen som möjligt

Jag har heller ingen koll alls på vagnar, är mest nöjd att vi äntligen bokat flygbiljetter inför vår flytt men vi har inget boende ännu utan bara tio dagars motell haha, så vagn är inte att fundera på ännu . Får se vad det blir för lägenhet men kan tänka mig att vi inte heller kommer ha plats att ha barnvagnen inne så det ska nog helst vara en billig vagn.

Däremot ska jag ta med mig min sykunniga svärmor till en tygaffär snart för att kunna sy upp lite roliga mammakläder; har knappt hittat något alls fint häromkring och man vill ju inte se ut hur som helst bara för att man börjar bli tjock .
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-07-31 22:17:35 följande:
    Ja ush, de var mindre kul. Alla skor var för trånga och fingrarna dunkade och var uppsvällda. Gjorde verkligen ont, ush! Nej de har sina fördelar med att vara preggo vintertid :D
    Usch, kom precis att tänka på hur ledsen o arg jag var när jag försökte hitta skor som skulle passa förra sommaren... Förstår inte hur min sambo stod ut med mig dom gångerna! Var också jättesvullen. Om det blir så igen så är ju fördelen att vinterskor är lite större iaf.
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-08-01 21:12:19 följande:

Jag har heller ingen koll alls på vagnar, är mest nöjd att vi äntligen bokat flygbiljetter inför vår flytt men vi har inget boende ännu utan bara tio dagars motell haha, så vagn är inte att fundera på ännu . Får se vad det blir för lägenhet men kan tänka mig att vi inte heller kommer ha plats att ha barnvagnen inne så det ska nog helst vara en billig vagn.

Däremot ska jag ta med mig min sykunniga svärmor till en tygaffär snart för att kunna sy upp lite roliga mammakläder; har knappt hittat något alls fint häromkring och man vill ju inte se ut hur som helst bara för att man börjar bli tjock .

Har köpt leggings, jeans och nån klänning annars använder jag mina vanliga linnen och koftor samt några klänningar från indiska och kommer nog fortsätta med det.

Däremot så har jag hittat en beskrivning på hur man kan sy om arbetsbyxor upptill och sätta på mudd så ska gå upp till jobbet en dag och hämta hem ett par!
  • WiMe06
    dinin skrev 2015-08-01 16:18:58 följande:

Ja, varför vänta då liksom! Det blev en Emmaljunga Super Nitro, med ligg- och sittdel. Så himla fin! Vad blev det för er?

Det blev en emmaljunga super viking, det ingick även en extra sufflet och skötväska i priset.
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-08-01 21:58:41 följande:

Har köpt leggings, jeans och nån klänning annars använder jag mina vanliga linnen och koftor samt några klänningar från indiska och kommer nog fortsätta med det.

Däremot så har jag hittat en beskrivning på hur man kan sy om arbetsbyxor upptill och sätta på mudd så ska gå upp till jobbet en dag och hämta hem ett par!

Jag vill sy ett par beiga eller grå byxor och någon kul kjol. Har köpt ett par marinblå mammachinos och ett par ljusa mammajeans, två vida linnen (om man vill dölja magen) och två klänningar men jag tycker inte att jag har tillräckligt med underdelar. Använder mammachinosen jämt känns det som.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-01 20:06:35 följande:

Vi ska också beställa vagn, men gör det när de nya kommer. Kommer bli en Emmaljunga duo edge :))

Vad roligt, vi hade en sån när första föddes för 8 år sedan snart så vi hade inte den kvar nu.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)